Wat leuk!! Vooral die toblerone brownie klinkt heel erg lekker . Veel plezier met geven
Briochebrood? Rutger heeft een goed recept. Vandaag het deeg maken morgen nog x kneden en rusten en dan afbakken
Heb je biscuitjes in huis? Dan is arretjescake wel wat. Of hele simpele bonbons. Heb je cacaopoeder, roomboter, poedersuiker en hagelslag?
Als je nog (pannenkoeken)stroop in huis hebt, zou je ook Gingerbread koekjes kunnen maken.
Ik ga denk ik nog even een blikje gecondenseerde melk halen en dan het notentaartje van hier eens uitproberen. Dan kom ik ook niet helemaal met lege handen.
Waarom pas ik toch altijd recepten aan Ik heb zitten rommelen in het saffraanbroodjesrecept van @Nori door er custard in te doen ipv amandelen en nu is het natuurlijk één grote smeerboel geworden. Ik ben heel benieuwd of ze nu wel een beetje gaan rijzen en of ze goed uit de oven zullen komen morgen
Oeh! Ben heel benieuwd. Klinkt wel lekker met custard.
Vanavond mijn deel van de desserts gebakken/klaar gemaakt voor 1e en 2e kerstdag. Panna cotta met passievruchten saus, witte chocolade saffraan kladdkaka (recept van @Nori) en vanilline cake voor in een trifle die mijn zusje afmaakt.
Had verwacht de hele avond bezig te zijn, was uiteindelijk maar een uurtje bezig. Nu hopen dat alles ook gelukt is.
En alle recepten aangepast zodat het vegan is.
Het vlechten had ik al opgegeven voor ik goed en wel begonnen was haha, maar al met al best mooi geworden. Ze zijn voor morgen, maar eentje was gemaakt van de randjes en die eet ik nu. Het deeg is heel zacht, maar van de custard proef ik eigenlijk niks. Kan komen doordat het de uiteindes waren, maar ik had wel iets verwacht haha. Je proeft wel de saffraan goed, dat had ik eigenlijk niet verwacht. Al met al een oké resultaat denk ik. Zal morgen ook nog even de bovenkant met boter en suiker doen zoals in het recept
Ik heb net een stukje gedipt in de custard die nog over was en dat is een groot succes haha
Edit: en ook de Kladdkaka gemaakt
Alleen is hij bij mij juist in het midden omhoog gekomen en niet aan de randjes

Eerst gedeelte van de kerst baksels. Chocolade tulband uit de delicious van november met een Ruby ganache (die er alles behalve smakelijk uit ziet).
Kut pavlova maken gaat eigenlijk altijd goed bij mij maar nu zitten er allemaal barsten in Misschien had ik er meer maiszetmeel in moeten doen voor de stevigheid. Of hogere temperatuur? Ik deed 150 en dan direct terugschakelen naar 125 maar ik zie ook recepten waarbij ze een uur op 150 doen.
Nou ja de smaak en de structuur is goed denk ik, en ik gooi ‘m gewoon vol met fruit en slagroom.
Succes met jullie kerstbaksels!
Hee heb toevallig dezelfde vorm gebruikt vandaag, zo mooi!!
De amandeltulband van Rutger uit de openingspost, met een sinaasappelglazuur. Heel benieuwd, als ik zie wat erin is gegaan moet hij wel goddelijk lekker zijn.
Hier staat eindelijk het deeg voor de pecan koeken in de koelkast. Ik heb zin om er vanavond voor ons alledrie eentje af te bakken en de rest lekker in de vriezer voor later. Als dat een succes is ga ik vaker koekjesdeeg invriezen. Zelfgemaakte koekjes zijn zo leuk en lekker om te kunnen uitdelen.
Twee lagen Baileys chocoladetaart, gevuld met Baileysroom en kersen. Moet hem alleen nog even op een taartplateau zien te krijgen
Haha ik heb voor kerst een kilo emmer amandelmeel gehad! Dat wordt weer eens bakken. Iemand nog een favoriet recept?
Jaaa sloffen van Rutger die met caramel is heel lekker en die met banketbakkersroom ook
En vanmiddag nog een pavlova gemaakt, maar die is heel bruin geworden
Edit: omg hahahaha op de foto ziet het er niet uit