Baktopic #2

Ik denk ongeveer 1-2 uur op 100 graden. Maar je kan tijdens het bakken de oven openen en af en toe een toefje proeven totdat je tevreden bent (maar dan moet je er wel wat extra maken).

Als je ze mooi wit wilt houden zou ik m op 80 graden zetten en dan zeker 2 a 3 uur

Ik heb zojuist de wafels gebakken met het recept dat @FrauHelga hier ooit deelde. Goed gelukt! Alleen heb ik een wat fragielere vorm dus ze braken na het afkoelen… heb ze daarna wat minder lang gebakken en toen ging het wel goed :raised_hands:

3 likes

Ja ik bak zelf wat grotere meringues en laat ze er dan gerust 5 uur in…
Dacht dat 2 a 3 uur voor kleintjes wel genoeg was

1 like

Eind januari staat er een babyshower voor mijn zus in de planning (als het al doorgaat), nu wordt er door de organisatie gevraagd of iedereen iets lekkers wil maken. :sob: Weet iemand iets wat niet al te moeilijk is?

Ik zie in de groepsapp al voorbijkomen dat iemand “baby” worstenbroodjes, kwarktaart en chocoldetruffels met muisjes gaat maken.

Als je echt mega simpel wilt kun je lamge vingers in gesmolten chocolade dopen en daar muisjes overheen strooien, of gesmolten chocolade over slagroomsoesjes gieten en daar muisjes overheen.

Als je zelf iets wilt bakken zou je basic suikerkoekjes bakken en die pimpen met glazuur of (heb je ze weer) chocolade en muisjes.

1 like

De bovenkant van een chocoladezoen eraf halen (klein stukje) en daar muisjes op doen en tadaa

1 like

Ik vind muisjes er altijd zo gezellig uitzien, maar zo vervelend eten. Zo hard :woozy_face:

1 like

Ik vind het heerlijk maar ze rollen gewoon alle kanten uit en dan schaam ik me dood

1 like

Bladerdeeghapjes met kaas zijn altijd goed! En als je het feestelijk wil maken maar iets van roze/blauwe/groene/welke kleur dan ook vlaggetjes erin prikken. :joy:

2 likes

Ik heb een liter verse slagroom over. Wie weet er een geniale taart of toetje waar veel slagroom in moet?

Je kunt slagroom ook invriezen!

Maar anders ijs, custard, Pana cotta, crème brûlée, flan dat soort dingen

Lol of slagroomtaart natuurlijk

1 like

Iets met ganache :yum:

1 like

Ik dacht ik kan wel craquants maken met zelfrijzend bakmeel in plaats van bloem. Daar worden ze heeeel luchtig van haha.

13 likes

Ja zeg! Die red het natuurlijk niet tot dit weekend. Kleine side note over het vlechten, practice makes perfect toch? :stuck_out_tongue:

We gaan bijnaaa oliebollen maken. Ga jij vandaag ook oliebollen bakken?

• Ja
  • Nee
  • Wel kijken ander bakt

0 stemmers

Ga je kniepertjes en/of rolletjes maken?

• Ja
  • Nee
  • Wel kijken ander maakt ze

0 stemmers

Ga je iets anders bakken? Bijv. Appelbeignets oid

• Ja
  • Nee
  • Ander bakt ik kijk mee

0 stemmers

Nog een laatste vraag over oliebollen

• Met krenten en rozijnen
  • Zonder krenten en rozijnen
  • Hartige oliebollen
  • Zoete oliebollen

0 stemmers

Fijne oudejaarsdag en dat alle baksels mogen lukken :grin:

3 likes

Jaaaa al t hele jaar zin in. Wij maken dit jaar ook sneeuwballen naast normale (bier)oliebollen en appelbeignets :drooling_face::drooling_face::drooling_face:

2 likes

Een rijstevlaai, we hadden nog dessert rijst over die mijn man als hint op het aanrecht heeft gezet.

32 likes

Gisteren 600 oliebollen en 300 appelflappen gebakken voor de verkoop, dus kan ze niet meer zien 🥲 maar wel goed gelukt allemaal dus ook erg trots. En met hulp van schoonmoeder.

18 likes

Niet vandaag, maar maandag of dinsdag worden de kniepertjes/nieuwjaarrolletjes gebakken

1 like