Ik heb een lazy bitches christmas trifle gemaakt, alleen de cake heb ik zelf gemaakt want die kan je niet vegan in de supermarkt kopen.
Was wel heel lekker, maar denk dat het originele recept waarbij je ook de room en compote zelf maakt nog stukken beter is haha.
Experiment is aardig gelukt! Wat foto’s in de spoiler (ik ben geen fotograaf).
Zou de volgende keer wat meer gevriesdroogde frambozen gebruiken zodat het hopelijk helemaal roze wordt. Lekkere kletskoppen met een zuurtje (haha sorry stom woord).
Mooi geworden zeg!
Mijn dessert voor tweede Kerstdag is goed gelukt! Een snickerdessert met chocoladebiscuit, snicker parfait, chocolademousse, pinda praliné, gekarameliseerde pinda en pinda crumble.
Klinkt heeel lekker!!
Mooi! En hele mooie ovale bolletje heb je gemaakt. Hoe heet dat ook maar weer?
Quenelles?
Alles wat jij maakt ziet er echt magisch mooi uit zeg
Hierbij de concorde! Een vrije interpretatie van de hoogte van de stokjes Hij was wel heerlijk en zeker voor herhaling vatbaar!
De croquembouche is niet gelukt, karamel werd te snel hard dus dat werden gewoon losse soesjes hahhaa maar ook erg lekker
Wow echt super mooi!
White chocolate cheesecake met cranberry-rozemarijnprut op de bodem
Dit recept als basis gebruikt: BEST EVER White Chocolate Cheesecake - Sweetest Menu
Ik heb 50 gram havermout extra door de bodem gegooid zodat ik een opstaande kon maken en de bodem iets hartiger werd
En zelf cranberry-rozemarijnprut gemaakt en dat over de bodem gesmeerd voordat ie in de oven ging
Hij moet bij mij overigens 2x zo lang in de oven, maar dat kan aan mijn oven liggen. Die is een beetje onvoorspelbaar soms.
En ik heb ook de cake van dit recept gemaakt voor een trifle. Groot succes, ik heb wel 2x zoveel thee gebruikt omdat ik vaak vind dat de smaak een beetje wegvalt. Vond het nu precies goed.
Briljante omschrijving. Ik noem ook alles prutjes, smurrie en smeersels
Ohh wauw…! Heb je hiervoor een recept gebruikt of een eigen interpretatie?? Lijkt me fantastisch om (na) te maken
Ik had deze kerst zelf hangop gemaakt (goede yoghurt kopen en laten uitlekken in een theedoek), zelfgemaakte stoofpeertjes erbij en wat ingekookte stoofpeertjes siroop. Normaal ben ik van de machtige desserts met slagroom en chocolade, maar na een heel kerstdiner was die lekker fruitig en een beetje friszuur. Dus misschien is dat een idee?
Deels recepten en deels eigen interpretatie haha! Maar ik ben een recept aan het uittypen voor mijn blog, ik stuur wel een berichtje als hij erop staat! Ik heb wel heel veel geluk met een vriend die ook goed kan koken, dus samen hebben we vaak leuke ideeën en proberen we gewoon van alles uit.
Ik heb afgelopen maand niks gebakken omdat ik letterlijk altijd minstens twee gekochte panettoni, pandori en torroni in huis had, maar gisteren vond ik het tijd om het traditionele kerstbaksel uit mijn moeders provincie, parrozzo!
Het is een onwijs simpel recept van suiker, ei, boter, amandelmeel en semolino (ik heb grof maismeel gebruikt omdat mijn zusje glutenvrij eet), met citroenrasp en wat Disaronno voor de smaak en chocolade- en boterglazuur.
Het moeilijkste is het vinden van de juiste amandelen, want je dient een mengsel van zoete en bittere te gebruiken, en van de halve-balvorm, die ik buiten Abruzzo nooit heb kunnen vinden in fysieke winkels. Dit jaar heb ik hem eindelijk weten te bemachtigen, omdat mijn vriend er sinds kort werkt.
Ik vind het erg lekker en kan niet wachten om er vanavond een stuk van te proeven! Door de pandemie is dat de afgelopen jaren namelijk niet gelukt om bij familie langs te gaan en die van mijn oma te eten.
Wauw heel goed gelukt! Ik ga voor o&n een sinaasappel semolina cake maken en ben nu geinspireerd om er ook chocolade overheen te doen