Baktopic #2

Mijn man en ik bakken samen oliebollen (deeg staat nu te rijzen) en als dat klaar is bak ik Struvor (fotootje van vorig jaar):

44 likes

Ah krijg spontaan trek!

1 like

Een kleine greep uit de enorme schaal Struvor. :sweat_smile: Dit jaar heb ik voor het eerst een sneeuwvlokjesvorm gebruikt, het sterretje had ik al.

68 likes

Chocolade cupcakes met melk- en wittechocoladebotercremè
Recept van cupcake jemma, maar dan zonder de vulling, ganache en marshmallow. Oh en maar de helft van de botercreme

Zo klinkt het heel karig :sweat_smile: maar vind het anders echt te machtig en een slagroomvulling vond ik hierbij niet handig omdat je dat niet goed kunt bewaren

38 likes

De creme klinkt heeerlijk maar inderdaad ook machtig, meeer dan genoeg indd!

2 likes

Prachtig! Ik ken Struvor helemaal niet, hoe smaakt het?

Jouw cupcakes zien er ook heerlijk uit @Bakkes. Geniet ervan!

3 likes

Het wordt gemaakt met een soort dun pannenkoekenbeslag op een ijzer, en het wordt op 180 graden gefrituurd. Het lijkt qua smaak en knapperigheid het meest op die dunne knapperige uitsteeksels van een zelfgebakken oliebol. :smiley:

6 likes

Omg dat is het beste deel van de oliebol natuurlijk. Klinkt echt heerlijk!

3 likes

Ziet er heerlijk uit, heb je een link naar het recept? Ik kan hem niet vinden.

Het is deze! Maar ik heb dus de helft achterwege gelaten haha

3 likes

Thanx!

1 like

Technisch gezien geen baksel, maar boeien. @FrauHelga Bonne Maman adventskalender heeft mij geïnspireerd. Dit is een kersen-cranberryjam met sinaasappel zeste. Tijdens het koken zat er een kaneelstokje, gember, kruidnagel, kardemom peulen en rode peperkorrels er in. Ik had er ook een mespuntje nootmuskaat er in gedaan.

Heb het nog niet geproefd, want jam moet je altijd even laten staan

37 likes

Ohhh dat klinkt heerlijk!

2 likes

Hopelijk, misschien is de gember wel overheersend. We zullen het wel zien.

1 like

Ooh ik vroeg me af of het met vegan boter wel lukte om bruine boter te maken maar kennelijk wel dus. Bij mij was het na een kwartier pas heel donker goudgeel en er leek niet veel meer dan dat te gebeuren dus heb het opgegeven. Ik had boter van the flower farm gebruikt, volgende keer eens een andere proberen!

De keuken is een chaos, heb de zwartste pecannoten uit de ovenplaat gevist en de niet bruine boter staat nu af te koelen. Ik heb de 2 eieren vervangen met baking soda + champagneazijn, ben benieuwd!

Ik heb boter van violife gebruikt. Duurde wel wat langer dan ik verwacht had 10/15 minuten.

Hoop de de brownies als nog lekker zijn!

Ik ben de pecan Koekjes aan het maken! Het deeg is alleen heel los en kruimelig, hoort dat zo. ? Kan er wel een samenhangend geheel van kneden maar dat valt zo uit elkaar.

Edit - heb er een half theelepeltje extra champagne azijn bij gedaan en nu blijft het beter plakken. Ben benieuwd. Anders eet ik het deeg wel zonder bakken op want het is nu al heerlijk.

2 likes

Ohja tuurlijk de pecan koekjes, haal de bak challenges door elkaar.

Mijn deeg was heel stevig niet kruimlig. En het deeg was zo lekker! Heb zelf nog nooit champagne azijn gebruikt, kende het helemaal niet.

Het klinkt wel spannender dan het is, eigenlijk vrij neutraal. Soort variatie op gewone witte wijnazijn. Alleen klinkt luxer want champagne.

2 likes

Ahhh dat deeg, heb nu weer helemaal zin om het te maken puur alleen voor t deeg :drooling_face::drooling_face:

2 likes