Baktopic #2

Door alle koekjes die hier steeds worden gepost had ik ook weer eens zin om koekjes te bakken. Het zijn triple chocolate cookies geworden en deze zijn echt perfect gelukt! Ze zijn nog heerlijk zacht van binnen, maar wel knapperig van buiten.

21 likes

Heeft iemand een uitgeschreven versie van het recept van de babka van Jemma? Heb geen zin om dat filmpje voor de 1000ste keer te kijken voordat ik naar de winkel kan haha

Ik ben levain bakery cookies aan t maken ik hoop zo dat het lukt.

3 likes

Oh thanks! Wel irritant moet alsnog dat hele filmpje kijken voor de instructies :sweat_smile: Maargoed had ik het de vorige keren maar op moeten schrijven…

1 like

Ik heb voor het eerst in mijn leven een keukenmachine en te veel zin om morgen een basic cake te bakken

6 likes

Oke ze zijn goed gelukt. Nu moet ik me inhouden om ze niet allemaal in een x te inhaleren

19 likes

Ik had een paar stukjes ingevroren toen ik deze had gebakken, en kwam die gisteren tegen.
Vandaag ontdooid in de koelkast en net voor mezelf en mijn man een stukje gesneden. Mijn man vroeg na het opeten waar ik die lekkere taart eigenlijk had gekocht. :innocent:

5 likes

Ik vind het verrassend dat jouw man nog steeds denkt dat jij baksels koopt! :smiley:

3 likes

Ik herinner me die foto nog, leek me zo lekker en als het een half jaar later nog zo goed smaakt wil ik dit echt eens proeven :joy: Verkoop je ook? :flushed:

3 likes

Oh dat doe ik toch nog weleens.
Ik leer graag bij en laat me graag inspireren door andere taarten, koeken etc. :blush: En soms ook uit pure luiheid. :sweat_smile:
@chasingrainbows Nog niet. Ik speel weleens met de gedachte.

3 likes

Ik heb net m’n babkadeeg gemaakt, echt leuk om te doen!

Zijn er nog meer bakkers bezig in deze laatste dagen van de challenge?

4 likes

Ja ik heb ook net babka deeg gemaakt! Wat een plezier weer :grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes: mooi shiny geworden. Ligt nu te ontploffen in de koelkast haha.

Morgen rustig rollen, draaien en rijzen

3 likes

Ik red het morgen niet meer, maar ik heb ingrediënten besteld, dus ik ga komende week nog aan de slag!

4 likes

Ik ga het morgen maken als de naweeen van de booster meevallen! Denk aan een vulling met franse vijgenjam, die heb ik nog staan

2 likes

Wat leuk!! Ja ik kreeg ook nog even de bakkriebels en mijn Babka staat in de oven (lekkere tijd ook nog om te bakken haha)

Tadaaa! Heel leuk want ik dacht dat het een heel moeilijk en technisch recept was maar dit viel echt mee!
Een vulling van dulce de leche, kandijkoekkruimels en wat lichte basterdsuiker :+1:t2:

37 likes

Wow lekker zeg! Soort suikerbrood met karamel bijna

2 likes

Klinkt heerlijk en ziet er ook zo uit! Gebakken voor je verjaardag? :grinning:

1 like

Wat lief, dank je wel! Nee gewoon voor de bakchallenge, mijn verjaardag duurt nog even :blush:. Ik denk dat dit mijn forum jubileum is! Hahaha

4 likes

Ik vrees dat het hier niet meer gaat lukken. Ik had vorige week nog heel wat eiwitten over na het dessert voor oud en nieuw, waar ik financiers en macrons mee heb gemaakt, en had nog een driekoningen taart gemaakt, dus ik heb het even gehad met de zoetigheid nu.
Wel vreemd, niemand heeft de boon in de driekoningentaart gevonden terwijl ik heel zeker weet dat ik hem er had ingestopt…

Wel jammer van de challenge, want een babka staat al een lang op mijn verlanglijstje, dus dit was de ideale kans. Het enige is dat ik nooit zo overtuigd ben van de vullingen die ik overal zie passeren. De Nutella/chocola vullingen spreken me sowieso nooit aan, en bij andere denk ik vaak:‘meh, ik ga toch maar kaneelbroodjes bakken’. Ik hoop uit de challenge dus toch nog wat inspiratie te halen:).

Ik heb de voorbije weken echt wel veel en lekker gebakken, maar jammer genoeg nergens een foto van genomen. Ook niet van mijn kerstspektakel stuk:(

3 likes

Wow dit ziet er heerlijk uit! Mag ik het recept?

2 likes