Ik vind het zooo moeilijk om te ‘horen’ of mijn Babka gaar is? Dat holle ik herken t niet zo goed ofzo. Hebben jullie nog andere trucjes? Want wil ook niet dat ie droog wordt
Ottolenghi zegt dat je moet testen of een satéprikker er droog uit kwam dus dat heb ik gedaan en ging goed!
Nou hij is echt heerlijk geworden!
Framboos met witte chocolade en pistache. Zou volgende keer meer inhoud willen, dus meer noten en wat dikkere jam/frambozencurd, en grotere stukken chocolade want nu is alles weggesmolten, maar al met al super lekker fluffy broodje Ziet er op de foto droog uit maar is het totaal niet!
En nog voor de liefhebbers van het proces
Wat leuk dat je het proces ook hebt gefotografeerd! Framboos en pistache zijn echt ook qua kleuren een mooie match. Ziet er heerlijk uit!
Ik zag net dat Rutger een online masterclass geeft op 18 januari. Hij gaat dan macarons bakken. Misschien nog een tip voor iemand hier!
Live masterclass ‘Rutger bakt macarons’ - delicious. academy (deliciousacademy.nl)
Je kan de kerntemperatuur van je brood meten met een thermometer. Het brood is gaar bij 96 graden.
Ik wil in onze nieuwe cruset pan brood bakken, heeft iemand een goed beginners/makkelijk recept?
Deze, volgens mij had ik die al eens gedeeld:
Focaccia zonder kneden - Koken met Karin
Weet niet of het echt de naam focaccia mag hebben maar ik vind het in ieder geval superlekker en enorm makkelijk!
Niet de mooiste foto, maar wel heel lekker!
Links met frambozen, pistache en witte chocolade, rechts met kaneel en rozijnen. Net zoals mijn vorige babka is de bovenkant net een tikje te bruin, volgende keer misschien iets korter bakken of er wat folie overheen doen aan het eind.
Wauw, ziet er goed uit! Welk recept heb je hiervoor gebruikt?
Oooeh wil je het account delen? Dan heb je alvast wat eerste volgers en vast ook klanten!
Oh thanks, Anna ken ik wel. Even googlen
Ik ben je gaan volgen!
Omdat het hier een tijdje geleden over vanillepeulen ging, vond ik dit wel een leuk artikel om te delen
Wat tof dat het eindelijk gelukt is! Ik ben echt heel benieuwd of je nu ook veel verschil proeft en merkt als je er mee bakt.
Ik ben je ook gaan volgen, leuk! Ben ook een side hustle begonnen. Of nouja, ik ga een dag minder werken en daar op richting. Toevallig kom ik nét van een koffietentje hier in de stad en zij gaan waarschijnlijk kaneelbroodjes van mij verkopen! studio.zoet heet ik
Voorlopig is het alleen voor de horeca beschikbaar, maar ik hoop echt dat we het snel in de supermarktschappen vinden
Ik heb wel een paar jaar terug van een bevriend iemand in de horeca Nedervanille kunnen proberen (zaten nog in testfase), waren echt heerlijke dikke peulen. Niet die dunne verschrompelde die je soms ziet in de super.
Ja mag zeker, maar ik ben ook nog in opstartende fase! Heb in ieder geval wel wat voorbeeldaccounts voor je