Ik dacht, laat ik eens lekker makkelijk een cake maken. Recept van Cees Holtkamp, super makkelijk. Komt uit de oven als een harde klomp…
Bakpoeder vergeten…
Morgen overnieuw…
Ik dacht, laat ik eens lekker makkelijk een cake maken. Recept van Cees Holtkamp, super makkelijk. Komt uit de oven als een harde klomp…
Bakpoeder vergeten…
Morgen overnieuw…
Prachtig! Echt mooie foto’s ook van deze en de Levaine koek .
Ik heb zelf weer eens poffert gemaakt. Heerlijk met gesmolten boter en basterdsuiker. En het voelt extra knus omdat het iets regionaals is, voel me meteen weer wat extra thuis in mijn nieuwe woning.
Oh dit ken ik niet! Ziet er echt perfect uit lekker zeg denk ik. Hoe smaakt het?
Het is stevig, smeuïg en het zit een beetje tussen cake en brood in. Ook lekker zoet door de rozijnen maar het is niet heel sterk van smaak. Dus wat boter en suiker of stroop erop maakt het nog lekkerder .
Edit: je bakt het in een poffertvorm in een pan met eerst heet en later kokend water.
Oh klinkt echt heerlijk! Hou daar zelf ook van, dat het niet zo luchtig is dat je meer lucht hapt dan cake
Ohh zo leuk!! Echt die pofferttrommel ook in het recept. (Denk je dat dit ook in een ronde bakvorm kan?? Moet wel toch…)
Haha ja. Ik denk dat het wel kan! Ik weet alleen niet of het misschien dan aan te raden is om een tulband vorm te gebruiken zodat er ook een gat in het midden zit en het vanuit daar ook opwarmt/kookt . En op de poffert vorm zit ook een deksel dus hmmm misschien toch wel lastig.
Oh een deksel, is dat wat op de 1e foto rechts ligt?
Middernacht en ik ben helemaal obsessed. Heb mn moeder t recept geappt ze zei we gaan het proberen binnenkort
Wat leuk! Ja klopt, dat is de deksel. Hopelijk gaat het jullie goed lukken .
Ja heeft hij ook niet een recept met 100 hour lasagne. Die ziet er ook zooo goed uit! Die wil ik ook eens maken. Filmpjes zijn idd prachtig en heel ontspannen
Ik denk ook dat door het gat middenin de poffert sneller gaar is.
Je kunt een speciale poffertpan kopen, maar dat kan nog wel eens zoeken zijn als je niet in Groningen of Fries woont.
Je kunt ook naar een soortgelijke pan zoeken. Die noemen ze dan niet zo maar heeft het zelfde effect. In oa Spanje maken ze namelijk ook cakes in zo’n soort vorm. In Engeland kennen ze dan weet kookpudding, maar ik weet even niet of daar altijd een gat in het midden zit.
Anyways als je zoekt op waterbadvorm (tulband) of evt. puddingvorm dan vind je ze wel! (puddingvorm opletten dat die in gekookt water kan en je niet een koopt die is voor koude op te stijven pudding in de koelkast) Sowieso op het internet en ik denk dat je in een plaatselijke kookwinkel ook meer kans hebt omdat deze naam een stuk gangbaarder lijkt zijn.
Let er wel goed op dat de deksel mooi aansluit. Bij de blokker kwam ik ook eens zo’n vorm tegen maar de deksels sloten in de winkel al niet mooi aan. Je wil niet dat de vorm vol water loopt.
Nog een tip. Die vormen bestaan in verschillende maten. Volgens een recept is 1,2 liter voor 2 tot 3 personen en 2,0 liter voor 4 tot 5 personen. De meeste poffert recepten gaan volgens mij uit van 2,0 liter. Poffert kan je makkelijk invriezen.
Ik ben ook zeer benieuwd naar het recept, ze zien er heerlijk uit!
Jaaaa en nu ook een tiramisuvariant die er echt megamegalekker uitziet.
Deze:
Zelf al een paar keer gemaakt, erg lekker!
Liga is veel luchtiger, heb ik geen recept voor maar lijkt mij ook erg lekker!
Bedankt! Ga ik snel maken. Ik dacht dat sultana met rozijnen waren, maar het zijn dus krenten.
Oeh welk bakboek is dit?
Love de vlek op de pagina, dat is een teken dat het boek / recept geliefd is.
Dit is het traditionele recept uit het Brits Bakboek, mijn favoriet en een echte aanrader als het gaat om typisch Engelse baksels!
En dit is de (gepimpte) Ottolenghi versie
Ik heb beiden nog niet gemaakt:).
Edit: ik zie nu dat @PrincessPeach me voor was:)
Nou dag later toch weer blij met mezelf, want ik vind ze nu opeens goddelijk. Zoals altijd recept van cupcake Jemma!
En wederom maar de helft van de topping gemaakt en dat is (voor mij) echt genoeg
Kan beide hoor, ik vind rozijnen vaak wat lekkerder.
@FrauHelga deze, superleuk boek!
Brits bakboek, Regula Ysewijn | 9789048846894 | Boeken | bol.com