Baktopic #2

De omacake? Vond het er zo lekker uitzien in zijn filmpje. Wil die nog een keer bakken.

2 likes

En @PrincessPeach ik heb dit boek voor een vriendin besteld! Wat zijn jullie favoriete recepten uit dit kookboek? Dan tip ik die meteen ook bij haar.

1 like

Ik heb vandaag een nogal uitgebreid pre-birthday diner met 3 vrienden, en als toetje heb ik upside-down bloedsinaasappelcake gemaakt. Ben zooo benieuwd hoe ie smaakt, maar moet nog even geduld hebben hahah.

68 likes

Wow, heel mooi!

4 likes

De klassieke botercake, deze:

De volgende staat in de oven en is al aan het rijzen, dus ik ben benieuwd.

5 likes

Misschien kanelbullar? Weer eens wat anders dan cinnamon buns.

Heb het 1x gemaakt met dit recept: Kanelbullar - Zweedse kaneelbroodjes - ENJOY! The Good Life en het m filmpje van de 2 oude Zweedse mensen met uitleg hoe je het vouwt is echt te schattig :pleading_face:

5 likes

Alles van ontbijtbroodjes, maar met stip op 1: belgian buns!

1 like

Dat is een hele lekkere cake! En de marmervariant heb ik ook al meermaals gemaakt.
Sowieso heb ik wel een zwakke plek voor Cees hoor, zo leuk om zo met je kleindochter te bakken.

4 likes

Het lijken wel iets andere recepten

2 likes

Doen we de kardemom versie. Kan ook

2 likes

Klopt, in deze heb ik wat lemon curd gedaan, want het potje moest op!

Ik vind ook Cees heel goed een aantal technieken uitlegt, daar heb ik echt wat aan. En de interactie tussen hem en zijn kleindochter, van 11 jaar geleden tot nu is echt hilarisch en heel lief.

2 likes

Ja ietssssss hahaha. Kardemom hallo :joy:

1 like

Klopt haha. Ik werd er uiteindelijk niet zo blij van, vond de koffie smaak te aanwezig en niet lekker (ik hou van koffie)
En hou niet van fudge en ze waren mega fudgy :laughing:

Maar heb nog altijd niet het beste brownie recept voor mij ontdekt. Droom nog altijd over de brownie die ik 15 jaar geleden bij de c1000 kocht kant en klaar :sweat_smile:

1 like

Hier is ie aangesneden! Erg lekker, en door de overheersende citrussmaak viel hij ook niet super zwaar (wel fijn na vijf gangen haha).

18 likes

Ik heb net aardbeienjam gemaakt met steranijs en vanille. De volgende keer maak ik wel weer een bakfoto.

27 likes

Ik heb nog lang niet alles gemaakt maar ik vond de tealoaf erg lekker en de scones zijn ook een aanrader!

3 likes

Ik heb een cheesecake met oranjebloesem in de oven staan. Hoop wel dat die snel genoeg afkoelt, ben eigenlijk een beetje te laat begonnen vandaag.

3 likes

M’n nieuwe oven uitgetest! Citroen maanzaadcake, echt super lekker. Heel smeuig doordat je de glazuur over de hete cake giet en de smaak is friszuur.
De florentines had ik iets te lang laten afkoelen waardoor ik ze niet meer zo mooi kon snijden/uitsteken dus ze zijn iets minder mooi maar wel lekker. Dit is echt een ideaal koekje als je even snel iets wil maken, inclusief bakken ben ik er een kwartier mee bezig geweest!
Beide recepten uit de bakbijbel.

24 likes

Vandaag de kladdkaka gemaakt die @Nori hier eens deelde, met lemon curd erbij ipv frambozen.
Erg lekker! Alleen was mijn springvorm wat te groot en is de kladdkaka wat platter geworden, maar wel nog heerlijk smeuïg vanbinnen.

14 likes

Mijn babka van vorige week was echt heel erg mislukt :laughing:.

Dit keer heb ik ook het basisrecept van Ottolenghi gebruikt, maar daar kardemom en sinaaasappelzest aan toegevoegd. De vulling had ik gemaakt van 140 g boter, 200 g witte chocolade en twee lepels pistachepasta. De volgende keer maak ik denk ik maar 1/3 van het recept voor de babka, en waarschijnlijk maar de helft van de andere vulling, dat is genoeg voor een babka.

Recepten

https://www.mondomulia.com/2013/04/02/chocolate-krantz-cake-recipe-jerusalem-cookbook/
https://4passionfood.com/en/recipe/pistachios-orange-blossom-babka-by-babka-zana/

32 likes