Oooo snickerdoodles
Ik heb Jan Hagels gemaakt maar in geen enkele winkel kun je suikerparels vinden… dus heb ze vervangen door nougatine en dat is best een goede vervanging!
Wat een mooie koekjes!
Bij Welkoop heb ik weleens parel- en greinsuiker gekocht, en in Belgische supermarkten is het ook te vinden, van het merk Tiense. In Nederlandse supermarkten is het nauwelijks te vinden inderdaad.
Tijdens de pandemie heb ik het gekocht bij de Zuidmolen (webshop).
Jaa ik ga een voorraadje online aanschaffen want wil binnenkort ook eens suikerbrood bakken, dus good to know dat t niet te kopen valt in NL haha
Ik heb ook wel eens bij mijn bakker gevraagd of ik bepaalde dingen kon kopen. Zoals roggemeel of verse gist. Dat is eigenlijk nooit echt een probleem. Misschien kan dat ook wel met suikerparels
Ik ben het deeg en de vulling voor pasteis de nata aan het maken, morgen afbakken. Hoop zo dat het lukt!
Hier kan je suikerparels bij de bakker kopen idd dus zou dat eens proberen! Ligt niet klaar maar je kan ernaar vragen.
Mensen hier ervaring met zuurdesem starter? Ik ben nu twee keer begonnen, maar het lijkt niet te lukken… de tweede keer was hij wel verdubbeld na dag 2 maar sindsdien doet hij eigenlijk elke dag niks en ik zit nu op dag 7
Welk meel gebruik je? Ik gebruik altijd roggemeel en dat is idd de tweede dag al heel actief maar die van mij is nu (dag 6 oid) ook weer even rustig, ik ga dan gewoon door en dan wordt het vanzelf weer actief. Ik vind het sowieso in de eerste week niet lekker, pas daarna gaat het echt lekker smaken, dus voor die tijd gebruik ik het niet ook al rijst het wel!
Ik heb er ooit een gemaakt. Lang niet perfect maar heb een redelijk goed eerste brood gemaakt ermee.
Heb een soortgelijk recept als dit gebruikt toen.
Ik volg nu het stappenplan van levine bakt en dat is half roggemeel half bloem. Ik twijfel ook of ik gewoon door moet zetten nu, of toch opnieuw beginnen. Ik zie wel wat luchtbelletjes maar in volume doet het niks.
Je kan ook daarnaast een tweede starten, misschien komt de eerste nog wel goed en anders gebruik je de tweede Luchtbelletjes klinkt wel goed trouwens, misschien is het gewoon niet warm genoeg in je keuken?
Ik gebruik deze trouwens:
Het is idd niet heel warm in mijn keuken! Toevallig keek ik net en lijkt hij wel een beetje verhoogd en ik zie veel bubbeltjes! Misschien komt het toch nog goed.
Bij mijn starter duurde het bijna 3 weken voor een goed leven in zat. Winter momenteel helpt ook niet geweldig mee
Blijkbaar was vanavond hier posten de beste oplossing, want ik ging net voeren en toen rook hij anders en hij had veel luchtbelletjes!
Thanks voor jullie tips over gewoon doorzetten, want online lees ik veel dat hij binnen 7 tot 10 dagen klaar zou moeten zijn, dus ik was al bang dat hij verpest was
Als het lekker warm is in je keuken is hij inderdaad met 7 dagen wel klaar, maar in de winter schiet het bij mij ook nooit op. Dus inderdaad gewoon nog even volhouden. Als je nu gaat bakken met een starter die nog niet zo veel doet krijg je ook geen mooi gerezen brood.
Eigenlijk zou ik wel zo’n fancy verwarmde box willen, dan weet je zeker dat je de goede omstandigheden hebt voor je brood. Maar dat is ook weer een flinke uitgave.
Heb het bakken weer helemaal herondekt. Vorig weekend een champagne cake gebakken, hier had ik nog een citroen glazuur overheen gedaan. En nu brownies gemaakt!
Next step: werken aan m’n fotoskills haha
Wow mooie tulbandvorm!
Ik vind cake als thema een leuk idee! Zit wat door m’n kookboeken te bladeren en kom al de volgende opties tegen:
- griesmeel/semolinacake
- dadelcake
- omgekeerde cake met kokos en banaan
Alvast wat inspiratie! Kan foto’s maken van de recepten voor wie wil.
Vind slof ook leuk trouwens dus maakt me niet uit wat we doen.