Baktopic #2

67 likes

Prachtig zeg!

3 likes

Ze zijn ook heel erg lekker vind ik! En het viel me mee qua werk.

Het recept is voor 12 maar heb nog best wel veel vulling over, dus ga nog een 2e ronde deeg maken.

4 likes

Oke ik was bang dat mijn ontdooide babka nooit meer ging rijzen maar na 5 uur op de verwarming (???) is hij nu wel soort van verdubbeld in omvang. Ben benieuwd of dit nog wat wordt haha

4 likes

Oehh zo nice heb je een recept? Ziet er heerlijk uit!

2 likes

Hij is van onze vriend Rutger, het recept komt uit de Bakatlas maar staat nu ook op zijn site!

4 likes

Ik heb gisteren een M&M cheesecake en een carrotcake met speculoos botercrene gebakken

En net nog deze ‘Deense droomtaart’ (ik had er nog nooit van gehoord maar 't ruikt erg lekker haha)

32 likes

Vandaag voor mijn laatste verjaardagsbezoek 4 tartelettes gemaakt:
Mascarponeroom met lemon curd en italiaanse meringue, banketbakkersroom met frambozen en blauwe bessen, karamel met room, appelroosjes en nougatine & ganache met koffiemascarponeroom, cacao en koffiebonen. :sparkles:

77 likes

Wat is die onderste taart voor iets! Ziet er lekker uit?

1 like

Het heet dus een Deense droomtaart, en is een soort vanillecake met kokos/ suikerlaag er bovenop.
De bovenste laag hoorde met donkere basterdsuiker, maar die was helemaal tot 1 bonk geworden, dus ik heb 'm met lichtbruine basterdsuiker gemaakt.

2 likes

Ziet er heerlijk uit!:yum:

2 likes

Ik denk dat dit het beste topic is om deze vraag te stellen. Wij hebben vandaag voor het eerst een siliconen bakmat gebruikt in de oven, maar er kwam zo veel rook vrij dat de rookmelder afging. Is dat normaal bij het eerste gebruik? Er zat geen gebruiksaanwijzing bij.

Dat lijkt me niet de bedoeling. Ik heb het in ieder geval nog nooit gehad.

3 likes

Update: helemaal goedgekomen. Jezus wat lekker weer :drooling_face: kan elke dag wel babka eten.

5 likes

Ik heb dat alleen eens gehad toen de grill ook aanstond, daar kon hij dus niet tegen.
Maar dat hoort zeker niet!

2 likes

@Frankie Bedankt voor de snelle reactie! We proberen het morgen nog één keer en als hij dan weer zo rookt, gaan we ‘m voortaan maar alleen buiten de oven gebruiken en kopen we wel een nieuwe voor in de oven.

1 like

Heb je hem afgewassen van tevoren? Ik kan me vaag herinneren dat ik dat met de mijne moest doen, maar het is lang geleden.

1 like

Ik vind dat Deense gebak zo lekker! Ooit gegeten in een tentje hier dat helaas al dicht is, wel was de bovenste laag daar donker. Maar die combinatie vond ik echt lekker.

3 likes

Ik heb dit taartje gemaakt vandaag. Het is met frambozen chocoladeganache en een chocolade ganache montée

63 likes

Volgens mij niet. En we hebben ‘m ook bijgesneden omdat ‘ie iets te groot was, misschien heeft dat het veroorzaakt. Morgen maar even kijken of het zich herhaalt.

2 likes