Hee wat leuk dat je de ganache er pas na t aansnijden opgespoten hebt! Vast heerlijk
Ja klopt, dat werkte ook super goed. Ik kende het niet, maar je mengt slagroom en gesmolten chocolade samen. Dit laat je weer 3 uur in de koelkast afkoelen en dan klop je de slagroom op. Nadat je het hebt opgespoten, stijft het nog meer op. Eigenlijk heel makkelijk met een super leuk effect!
Goed om te lezen! Hopelijk smaakt 't net zo lekker met lichte basterdsuiker.
Oké, nu ik toch geïnspireerd was door het thema cake draag ik hierbij het volgende recept aan:
Griesmeel/semolinacake met pistache en rozenwater
Ik vond eerst dit recept en vond daarna ook deze van Ottolenghi. Ze lijken erg op elkaar maar de ene is met buttercream ertussen en de andere met een yoghurtcream. Je zou die tussenlaag ook weg kunnen laten of (rozen)jam ertussen doen. Dus genoeg ruimte voor creativiteit!
Ik heb die van Ottolenghi een keer gemaakt. Hij was best oké maar er zat wel heeeeeeeel veel rozenwater in, die smaak overheerste -naar ons gevoel- echt te veel.
Voor de rest wil ik wel nog eens graag een semolina cake maken want ik wil mijn pak semolina opkrijgen:)
Mijn recept voor deze challenge; een simpele marmercake.
Dit is mijn inzending
Leuk!
Ik wil de kladdkaka pitchen. Die at ik gisteren in een koffietentje en omg zoooo lekker. Het is een smeuïge Zweedse chocoladetaart. Volgens mij ook lekker laagdrempelig qua recept, maar qua resultaat dus fantastisch.
Mijn inzending zijn vegan welsh cakes! Super lekker koekjes met kruiden en vruchten uit de pan!
Geen inzending, maar ik heb nu al weer zin om mee te doen, zo lekker zien al die recepten er uit!
Misschien een idee om wafels te maken? Iedereen volgens het eigen favoriete recept. Dan is de challenge een beetje ingekaderd maar kun je toch los gaan met soorten deeg en vullingen enzo
Oeh deze zijn heel lekker! Al een keer of 3 gemaakt als ontbijt, krijg er nu alweer zin in
Ik ben via een post van jou ooit bij Sweet & Crumbly terechtgekomen, maar ze ging stoppen.
Zie ik nu dit:
Voorheen Sweet & Crumble. Kan ik toch nog eens bestellen, baalde echt dat ze destijds al gestopt was haha!
Ik heb deze volgens mij ooit getipt haha, heb ze al minstens 30 keer gemaakt en ze blijven lekker. Is echt altijd een hit als ik dit ergens mee naartoe neem!
Excuse you
Oeh ik heb vanaf woensdag een wafelijzer! Heb je fijne recepten?
Ja klopt! Yadel heeft de recepten etc. verkocht dus voor de liefhebbers zijn de koeken alsnog verkrijgbaar.
@tessel FF verdenkt me inmiddels van spammen of zo omdat ik deze link al heel vaak heb gepost. Maar dit is hèt recept voor lekkere wafels. Limburgse wafels van Nettie - Ontroerend Lekker
Dit klinkt erg goed, ik ga het proberen!