Wel nog een waarschuwing; hier haal je heel veel wafels uit. Mijn man, kind en ik eten er meestal 3 keer van.
De wafels zijn goed te bewaren in de koelkast of vriezer en op te piepen in de oven. Ik bewaar ze met bakpapier er tussen zodat ze niet aan elkaar gaan zitten.
Sorry ben de credits vergeten, credits gaan naar @Bunnyslippers want die nam ze ooit mee en sindsdien ben ik hooked haha
Je hebt wel de 2.0 versie van gemaakt trouwens, dus wel handig voor baktips haha.
Nu gelijk weer trek in. Maaaaar ik moet zeggen, ik vind een kladkakka ook wel echt aantrekkelijk klinken. Of mss zo een Deense droomcake, maar geen idee of dat moeilijk is.
Haha, volgens mij was ik degene die dat opperde. Het hoeft niet altijd simpel, soms is iets uitgebreider juist ook leuk, maar ik was ook wel verrast door de moeilijkheidsgraad van sommige recepten.
Mijn eigen suikerwafels recept! Heerlijk netgebakken als ze nog warm zijn. Maar ook even 20 seconden per stuk in de magnetron als ze zijn afgekoeld
Oooeh ik heb zoveel zin binnenkort mijn eigen wafels te maken met jullie recepten
Er kwam nu juist uit de poll dat de meeste mensen één vast (makkelijk) recept willen die iedereen hetzelfde gaat maken. Dus dan is jouw idee denk ik beter voor een volgende keer, dan kunnen we om en om doen met een vast recept en een recept waaraan iedereen z’n eigen invulling geeft.
Mijn inzendingen voor de challenge:
- Paris brest. Niet heel makkelijk, maar het lijkt me zo leuk om nog eens te maken! Sowieso vind ik soezen echt heerlijk.
Paris Brest - Traditioneel recept van Gwenn's Bakery - Een makkelijkere optie: spritsen!
Utrechtse spritsen met chocolade - Rutger Bakt - Bitterkoekjes (amaretti)
Italiaanse bitterkoekjes recept | Rutgerbakt.nl - Een lekker en makkelijk recept met een uitdaging: dambordkoekjes
Dambord koekjes - simpel recept voor heerlijke koekjes! - Gwenn's Bakery
Oeeeh ja, paris brest wil ik ook nog heel graag eens proberen!
Aangezien we hebben afgesproken 1 recept in te sturen moet ik toch eeecht kiezen, en wordt het dit recept voor mij deze challenge!
Oh wauw, wat een lekkere opties allemaal! Ik ga denk ik ook eens mee doen!
Oeh dat is een moeilijke vraag haha. Doe dan toch maar de Paris brest!
Deze is fantastisch! Heb hem wel eens als dessert gebruikt. Echt heel bijzonder, zo’n natte cake.
Ik wist niet wat Paris brest was maar ziet er ook lekker uit zeg! Lijkt me een leuke uitdaging; soezenringen zijn niet essentieel als ik zo het recept lees?
Jaa ik vind ze ook super mooi om te zien en ook nog eens heel lekker! Bakringen zijn zeker niet nodig, om een nette ring te spuiten kun je ook een kom omtrekken op bakpapier met potlood. Dan heb je een handige basis.
Mooi overzicht!
Ik ben gegaan voor de Paris Brest, omdat het zo’n klassiek recept is, en je verschillende technieken toepast. Vind ik echt leuk om te leren, en het ziet er geweldig uit!
En als ondersteunende stem voor de Kolaches. Ik ken ze niet, maar het lijkt me heerlijk, licht en ook weer heel anders dan de meeste recepten.
Benieuwd waar het op uit draait!
Gisteren supermakkelijke chocolate chip cookies gemaakt! Ze zijn echt zo lekker luchtig, ik denk door de appelmoes die erin gaat.
(wederom vegan)
Die zijn mooi gebakken zeg, hoe vind je ze?
Ik heb sinds ik mijn huidige wafelijzer heb veel verschillende recepten gebruikt maar die van Nettie vinden we hier thuis het allerlekkerst.