Baktopic #2

Heel lekker! Heb ze nu alleen met poedersuiker op, ik hoop in de zomer ze te kunnen serveren met frambozen uit de tuin. In ga ook nog die met parelkandij proberen, maar dat had ik nog niet in huis

5 likes

Ik heb vandaag een paris brest gemaakt, was echt heel erg lekker!

44 likes

Mooi gelukt! Was het moeilijk?

4 likes

Is hier ook een soort forumhype van iets dat ik ECHT moet proberen qua baksel? Ik geloof (een tijdje geleden) zoiets als brownies met pepernoten ofzo?

Het viel mee, maar uiteindelijk was ik niet helemaal tevreden met het resultaat. De ‘soes’ was echt veel groter geworden dan verwacht, dus ga binnenkort weer een poging doen. (Zie foto voor het bakken)

Maar als je wel eens soezendeeg en banketbakkersroom hebt gemaakt dan is het niet zo moeilijk!

8 likes

Ah wow nu wil ik dit ook maken :heart_eyes:

Ik heb al een stukje research gedaan, misschien ook leuk voor de andere liefhebbers: Cees & Stella maken een Paris Brest taart - YouTube

4 likes

Die bruine boter pecan koekjes die @statelyblack je aanraadt, liggen sinds de bakchallenge hier standaard in bolletjes in mijn vriezer. Bak ze snel af als er bezoek komt. Dikke hit, zo ongelooflijk lekker!

4 likes

Heel mooi geworden! Ik ga hem dit weekend proberen, hoeveel cm diameter heb je gebruikt?

Ohh leuk! Ik weet het niet precies, maar er zouden er precies twee naast elkaar passen op een bakplaat.

Ik had trouwens dit recept gevolgd, alleen anders gebakken want kwam er halverwege achter dat ze de paris brest voor het bakken invriest… :laughing:

3 likes

Ik had deze gebruikt, en dan ipv bij de laatste stap kaneel erover doen had ik een reep chocolade in stukjes gehakt en erdoor gekneed.
Maar met kaneel en suiker zijn ze dus ook heeel lekker.
Belangrijke note: je moet je oven 20 graden warmer zetten dan in het recept staat, onze oven op werk is nogal een bakbeest.

(het worden denk ik door de appelmoes echt smeuïge koekjes!!)

5 likes

Ah, ik ben zo dol op Cees en Stella!

2 likes

Ik maakte deze week een hazelnoot schuimtaart, iets wat ook al lang op het lijstje stond.

Nu wil ik ook een paris Brest maken!

49 likes

Ik krijg ook zin om de Paris Brest te maken. Maaarrr… Ik heb de voorbije weken al drie keer soezen gemaakt, dus mijn huisgenoten willen nog eens iets nieuws. Ik heb nog wel afgebakken eclairs zonder vulling in de vriezer zitten. Misschien kan ik die nog pimpen tot een soort mini-versie dit weekend.

Is ook de eerste keer dat ik soezen heb ingevroren, dus moet ook nog zien wat dat geeft

Ja schattig hè!

Terwijl Stella bezig is met de room zegt Cees: Het hoeft niet op hoor, hier weet ik vanavond nog wel iets lekkers mee’. :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Oké, dit klinkt heel stalkerig maar @George ik zag je Snickerdessert op Insta, wil je het recept delen? Ziet er heerlijk uit! Ook superprofessioneel trouwens!

Wat lief van je, helemaal niet stalkerig! Dit is het recept, ik moet er wel bij zeggen dat dit mijn meest uitgebreide recept tot nu toe is haha. Dus schrik niet van alle ingrediënten/bereidingen.

3 likes

Super, dank je! Mooi weekendproject!

2 likes

Heeft iemand enig idee of die tres leches cake een beetje goed in te vriezen is?

1 like

Ik heb weleens een cake ingevroren die met een siroop was doordrenkt, en dat zou ik niet nog een keer doen. Weet niet of het bij melk anders is maar ik zou voor de zekerheid de vloeistof apart houden en na het invriezen pas eroverheen (evt eerst de cake weer opwarmen)

1 like

Ik heb wel eens tres leches gemaakt nav dit recept Tres Leches Cake Recipe - Tastes Better From Scratch .

Heel lekker, maar dus wel meer geschikt om gewoon geheel te serveren als dessert met evt leftovers voor de volgende dag. In de instructies staat wel dat je het idd kan invriezen (de cake) maar de 3 soorten melk dan dus wel apart moet houden. Meer bedoeld voor van tevoren preppen, dan echt elke x een stukje eruit halen om te eten. Top als toetje verder hoor.

Maar ik ga voor de kladkakka!

3 likes