Ik gebruik dan graag oatly verse volle melk uit de koeling. Vind daarmee tot nu toe alles goed werken!
Ik ga de kladdkaka ook vegan maken en ook een topping nog erbij bedenken
Ik gebruik dan graag oatly verse volle melk uit de koeling. Vind daarmee tot nu toe alles goed werken!
Ik ga de kladdkaka ook vegan maken en ook een topping nog erbij bedenken
Dank je, kan ik verder met de voorbereidingen
Ik heb de afgelopen week het hele topic gelezen en kwam een recept van ik geloof @Merel tegen voor vlechtbrood met pesto, zongedroogde tomaat en knoflook. Had alle ingrediënten behalve pesto in huis, dus vanmiddag gemaakt met 2 stroken. Zag er voor het bakken heel goed uit, rook ook lekker, maar hij smaakt echt nergens naar . Had wel zout toegevoegd, dus weet niet waar het mis gegaan is…
Gelukkig ga ik binnenkort een workshop basis brood bakken volgen, hopelijk worden m’n broden dan beter .
Ja we zaten helemaal klaar met een borrelplank om te genieten van ons lekkere brood . Vooral jammer dat ik niet weet wat er mis is gegaan. Hij rook ook naar sultana en een beetje zoet, niet wat ik verwacht had. Misschien toch meer zout gebruiken
Mijn oma heeft gevraagd of ik voor haar verjaardag (over een maand) taarten wil maken, dus ik ben al behoorlijk aan het inventariseren. Het plan is om een chocolade-koffietaart te maken, een cheesecake met framboos en citroen, en… nog iets. Ik loop daarbij een beetje vast: ik dacht misschien iets met appel-kruimel. Hebben jullie ideeën? Ik wil vooral dat er een beetje variatie in zit, en dat het niet té ‘vreemde’ smaken zijn, want het bezoek zal vooral bestaan uit 80+ers haha.
Zijn hier trouwens ook forummers die een bak-en/of-kook-Instagram hebben? Ik heb sinds kort een account om mijn eten op te posten zodat ik m’n vrienden niet onder spam, dus vind het tof om daarop wat meer mensen te gaan volgen!
Ik heb zelf geen bak- of kookinstagram, maar ben wel benieuwd naar de jouwe!
En iets als appel-kruimel lijkt me een goed idee, met dat soort taarten/vlaaien is die generatie vooral bekend dus denk goed om er iets “vertrouwds” bij te doen voor de mensen die het spreekwoord ‘wat de boer niet kent vreet ie niet’ eer aan doen
Wat lief dat je dat gaat doen! Appel kruimel is altijd goed, je zou eventueel ook peer kruimel kunnen doen, of een lekkere slof! Dat valt bij de oma van mijn vriend altijd erg in de smaak.
Wat is jouw eet instagram? Ik ga je graag volgen! Mijn account is Keukenrebellen.
Ziet er goed uit! Ik vind aysens kitchen ook echt fijn, niet te veel reclame en leuke turkse en duitse recepten
Ik heb meer een algemeen vreet instagram, dus wil meer jou volgen haha. Als je dat wilt delen hier dan.
Ik heb een tijd geleden deze citroen cheesecake kruimeltaart gemaakt en viel echt bij iedereen onwijs in de smaak!
Ik had zelf nog een laagje lemoncurd tussen de cake en de yoghurtlaag gedaan voor extra citroensmaak, zou dat zeker toevoegen!
Edit: oh zie dat je al een citroen cheesecake hebt haha nevermind!
Misschien zoiets?
Altijd als ik dit soort dingen lees en hoor over bejaarde mensen, bid ik zo hard dat mijn geest ook als ik 80 ben nog open staat voor nieuwe ervaringen ipv in de “zo hoort dat” stand. Hoeveel leuks mis je wel niet als je de appelkruimeltaart kiest uit 3 zulke lekkere taarten, omdat dat de enige is die je kent🤷♀️
Merk het zelfs al bij 60-ers
En een stoofperen taart? Ik heb die een tijd terug bij de doppio gehad en ooooh zo lekker! Kwarktaart is ook altijd goed of een monchoutaart en dan met cranberry compote. Al is dat misschien al iets te cheesecake achtig. Worteltaart is hier ook altijd een succes, bij iedereen! Je kan er dan eventueel nog rozijntjes door doen en gesuikerde sinaasappelschil.
Twee Allerhande receptjes die ik regelmatig maak (met soms wat aanpassingen) voor bezoek dat geen gekke dingen wilt;
Appel-perencake Appel-perencake recept - Allerhande | Albert Heijn
Makkelijke pruimentaart Makkelijke pruimentaart recept - Allerhande | Albert Heijn
Ik maak deze koekjes vandaag. Ben benieuwd! Ben gek op gember en chocola dus komt vast helemaal goed. Maar was de boter vergeten te kopen gisteren, en ga écht niet naar buiten door dit weer vandaag haha. Dus nu wacht ik op een Gorrilas bezorger
Mijn deeg voor witbrood staat nu te rijzen! Ik hoop dat het goed genoeg gekneed is. Een vliesje trekken lukte voor een deel goed maar er kwamen ook wel wat scheurtjes. Ik had begrepen dat het per meelsoort nogal kan verschillen hoe makkelijk dit gaat, dus ik gok het er op.
We hebben ook een brood bak topic maar die is vrij uitgestorven. Omdat het hierboven ook al een paar keer over brood ging dacht ik, ik plaats het hier. Is het een idee om ze anders samen te voegen? Of wordt het dan te chaotisch? @moderators
We hebben t hier vaak over brood wel hoor! Met name zoete broden wel, zoals babka en croissants, maar soms ook focaccia of Turks brood zoals FrauHelga postte. Wat mij betreft mag t samen
Eens, graag zelfs, ik wil graag leren van alle broodbak ervaringen. Vind gist enzo nog een beetje eng, maar wel heel leuk.
Nou ik heb de kladdaka gemaakt met oreoroomkaas erop. Ik had echt een intens chocoladesmaak verwacht, maar het valt enorm tegen. Het is ook niet heel mooi gemaakt (door de oreokruimels lukte het niet om het mooi op te spuiten) waardoor ik maar geen foto’s van heb gemaakt.
Ooo wat jammer? Wat moeten we doen, meer chocolade en/of cacao?