Dat is toch juist een probleem?
Ik bewaar ze in de koelkast tot de volgende dag, of ik vries ze in. Ik doe dan bakpapiertjes er tussen zodat ze niet aan elkaar gaan zitten.
Paar minuutjes oppiepen in de oven op 175 graden en je hebt een verse warme wafel.
De Culy kladdkaka gemaakt als lunchtoetje vandaag. Hij snijdt niet zo mooi, omdat hij bijna té fudgy is. Maar omg, fucking lekkere diepe chocoladesmaak. Duimpje omhoog van mijn vriendinnen ook, ze vielen helemaal stil bij de eerste hap

Mooi! Was het moeilijk? Die creme? Of had je dit wel vaker gedaan?
Haha de mijne is ook mislukt . Ik heb denk ik toch te snel alles bij elkaar gegooid heb waardoor het niet goed gemengd is. Zo stom. Nou ja misschien nog een tweede poging doen aankomende weken aangezien het beslag wel lekker smaakte.
Dankjewel! Ik vond het niet zo moeilijk, de botercrème is op basis van banketbakkersroom. Dus je maakt eerst banketbakkersroom en dat meng je met de zachte gemixte boter en de hazelnootpraliné. Het kost wel veel tijd omdat je eerst de banketbakkersroom en praliné moet maken.
@George Wauw, super mooi!
Ik heb vandaag ook de Culy kladdkaka gemaakt en vond hem heerlijk! Ik heb een eetlepel cacao toegevoed aan het recept, en precies 19 minuten gebakken
Maar die kan je een dag van te voren maken? En welk recept gebruikte je?
Ik ga dit ook eens proberen. Lijkt me zo leuk!
Wat een prachtige foto’s zijn er vandaag weer gepost. Ik vind het zo leuk dat dit topic zo actief is! Elke keer als ik zie dat er ongelezen berichtjes zijn ben ik blij.
Mijn brood is best goed gelukt! Ik was alleen vergeten om de eerste 20 minuten de oven op 220 graden te zetten. Ipv 40 minuten totaal heb ik hem nu 50 minuten in de oven gehad op 200 graden.
Na het doorslaan was ik het opbollen vergeten waardoor het deeg een hele grote cirkel was dus met het omdraaien en daarna uitrollen kreeg ik een hele rare vorm. Is wel goed gekomen maar handig om dit de volgende keer niet te vergeten.
De korst is wel echt heel knapperig. Misschien dat dat wel komt door de oventemperatuur dacht ik. (ik heb de oven temperatuur verder niet gemeten, dat heb ik nog nooit gedaan. Wel de temperatuur van het water.)
De smaak is goed! Het is niet echt een super luchtig bakkers rood, maar denk dat het ontbreken van broodverbetaar daar wel een rol in speelt. Het recept is van Levine. Ik hoop het brood volgende week weer te kunnen maken.
Volgens mij was naar wens prima!
Ik raakte net een beetje verdwaald op het internet en toen kwam ik tegen dat je tartelette machines hebt. Nooit geweten! Ik was altijd wel verbaasd dat je bij bakkers tartelettes hebt, want het is best een arbeidsintensief klusje. Het is eigenlijk een groot tosti/wafelijzer waarin het deeg wordt gegaard. Wou het jullie niet onthouden, want my mind is blown haha
Heeft hier iemand een goede havermoutkoekjes recept? Ik ben aan het rond googelen, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Ik vind deze heel lekker en supermakkelijk!
Wat zoek je precies?
Zacht of knapperig, met rozijntjes, chocolate chips, of andere toevoegingen?
Jaa dat kan zeker! De praliné had ik gisteren al gemaakt en de botercrème had ik ook al voor kunnen maken. Uiteindelijk heb ik het recept van Gwenn’s Bakery gebruikt voor de praliné, een recept uit een bakboek voor de soezen en een eigen recept voor de botercrème. Ik ben hem nog aan het uittypen voor mijn blog.
Nou iemand in huis heeft zin in havermoutkoekjes. Dus ik sta compleet blanco erin.
Deze zijn lekker:
Ik heb de kladdkaka gemaakt! Ik ben voor het recept dat @Nori gedeeld had gegaan, met witte chocola en saffraan. De saffraan is heel duidelijk te proeven, lekker! Ik had maar net iets meer dan 0,25g (ipv de 0,5 die het recept voorschreef) maar ik heb de draadjes fijn gestampt en even geweekt in lauwwarm water. Wel vind ik de kladdkaka erg plat, had ik de mixer moeten gebruiken ipv de garde misschien?
Ik heb er een toetje van gemaakt met zelfgemaakt citroenijs erbij: