Baktopic #2

Klinkt super leuk!
Vanwaar het idee van de zakjes? Zou je ze niet op een grote schaal leggen bij je bureau of bij het koffiezetapparaat bijvoorbeeld?
Ik heb dat ook ooit eens gedaan en toen had ik brownies gemaakt (super easy en lust iedereen), fudge van witte chocolade met cranberry en pistache en kant en klare soesjes en die drie dingen op een schaal gelegd. Budget vriendelijk, zelfgemaakt en iets dat iedereen wel lust🥰

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik na Corona niet meer zo snel koekjes van een grote schaal zou pakken bij het gemeenschappelijke koffieapparaat.

Zakjes klinken wel erg leuk!

7 likes

Ah ja dat snap ik inderdaad ook wel weer, had ik niet over nagedacht

3 likes

Omdat niet iedereen op dezelfde dagen werken en ik ook niet meer op mijn werk kom momenteel. Ik tref mijn collega’s in een restaurant voor een afscheid en leg de overige koekjes voor collega’s die niet komen op t werk neer :wink:

2 likes

als je van boeken met historie houdt, dan vind je het Friese bakboek vast ook leuk! Die is pas uitgekomen

2 likes

Even een vraag. Zijn zandkoekjes met teveel ei nog te redden?

2 likes

Staat op de verlanglijst. :blush:

1 like

Meer van de overige ingredienten toevoegen?

2 likes

Bedankt ik heb dit gedaan! Het zijn nu een soort van mini scones geworden haha. Ook wel te eten.

Nou ik was bezig met die citroen-witte chocolade kladdkaka, maar dat recept klopt voor geen meter 🥲 er staan ingredienten bij (200 gram suiker en de eieren) die helemaal niet gebruikt worden. Maar ja, zo even proeven of ik het goed gedaan heb.

1 like

@zaatar heeft dit al een aantal keren gedaan voor kerst dacht ik. Koekjes blijven best wel een aantal dagen goed. Zeker als je knapperige/brosse koekjes kiest, fryske dumkes, pindakoeken zoiets. of iets van brownies/muffin/cakeplakje.

Ik weet dat koekjes lang goed blijven maar gaat er meer om of verschillende soorten koekjes bij elkaar kunnen. Of dat ik beter zakjes kan maken met dezelfde koekjes

Volgens mij had zij ze in dozen gedaan en apart verpakt per koekjes dat ik me herinner!

1 like

Welk recept was dat? Ik ga mss van de week eindelijk eens de kladkakka maken, dus dan ben ik gewaarschuwd haha

Deze: Recept: Citroen Kladdkaka – Wendy schrijft over Zweden

ik heb de eieren en suiker voor de boter en chocola toegevoegd. Erg lekker hoor, maar de witte chocola proef je niet echt, als het weet wel.

1 like

Oh sorry niet goed gelezen! Verschillende zakjes lijken mij wel handig! Misschien dat je dan met een nietje ze aan elkaar kan maken.

Of je kan de koekjes per stuk in een vershoudfolie wikkelen en die dan inpakken in doorzicht inpakpapier en dan in een zakje verzamelen. Of je pakt de koekjes op die manier in maar zet verschillende bakken neer, zoveel als de soorten koekjes, en doet ze daar in zodat iedereen zelf koekjes kan pakken per stuk.

Edit: ik pak regelmatig op deze manier bonbons in. Doe dan wel meerdere stuks bij elkaar maar een koekje kan makkelijk per stuk.

2 likes

Wat stom, ze heeft het recept gewoon niet helemaal overgenomen, want in het originele Zweedse waar ze naar linkt worden de suiker en ei wel erin gemengd. Kan zijn dat je daarom mss ook de chocoladesmaak minder proeft.

Iemand op twitter heeft holografische chocolade gemaakt en nu wil ik dat ook heel graag een keer proberen. Ik heb alleen nog nooit chocolade getempereerd :sweat_smile:

9 likes

Aaah ze doen eerst suiker en de eieren loskloppen, daarna bloem en het chocolade mengsel. Nou ja, ik verheug me op het volgende stukje en het is zo klaar :smiley:

2 likes

Havermoutkoekjes. Ik weet niet hoe het komt maar de eerste lading koekjes zijn altijd mismaakt/wat slechter dan de opeenvolgende ladingen

10 likes

Weet iemand of je Dulche de Leche kunt verdunnen met slagroom? Mijne is erg dik geworden. Ik lees qel dat je kunt verdunnen met water maar het lijkt me dat dat de smaak en houdbaarheid niet bevorderen. Het is voor een banoffeetaart.