Omggg ik wil dit eten 

Ik heb de Kladdkaka van Culy gemaakt. De randen zijn wel iets hoger geworden, maar ach. Ik vind hem lekker, maar denk dat ik hem morgen nog beter vind. Heb er mascarpone/slagroom crème bij gemaakt.
Hier krijg ik honger van
Dat je je vulling in de taartvorm giet en er achterkomt dat het echt heel weinig is
nu maar een laagje custard erop
Mijn kladdkaka vers uit de oven! Heb het Culy recept gebruikt. Twijfelde wel wanneer ik het uit de oven moet halen, omdat het gevoelsmatig te nat was. Maar dat hoort hierbij toch?
Vind het heel lekker! Een soort brownietaartje die net te zacht is met een krokant korstje. Is dat de bedoeling? 
De binnenkant loopt vandaag niet meer uit, maar hij is nog steeds zacht. Ik vind hem nu lekkerder. Mijn vriend is nogal fan van chocoladetaarten etc. dus er is nog maar 1 puntje over 
Gisteren heb ik voor het eerst met mijn dochter (net 2) koekjes gebakken, het was zo leuk 
Gelukkig duurde het even voordat ze doorhad dat je het deeg ook zo op kon eten, maar ook dat beviel haar goed😂
Ik wil binnenkort een cijfertaart maken, wil die uitsnijden uit een rechthoekige cake. Ik heb alleen geen rechthoekige springvorm. Denken jullie dat dat essentieel is? Ik zat zelf te denken om de cake gewoon in een rechthoekige bakvorm te bakken, als ik die goed invet en eventueel bakpapier op de bodem leg lijkt het me toch dat ik de cake er dan ook wel uit moet krijgen?
Bij de Action had ik wel een goedkope springvorm gezien maar die is vrij klein, dan moet ik er nog iets bij maken.
Ah, wat lief!
Een rechthoekige bakvorm (of zelfs ovenschaal) moet gewoon lukken hoor. Inderdaad goed invetten en een bakpapiertje op de bodem
Een bakvorm gaat ook lukken hoor! Je kan de vorm ook insmeren met een papje van gelijke verhoudingen zonnebloemolie, boter (gesmolten) en bloem! Works like a charm
Ik heb de Kladdkaka van Culy in de oven staan! Wat een onwijs makkelijk recept. Heb wel 50gr minder suiker gedaan en eerst de eieren met suiker losgeklopt en pas als allerlaatst het meel erdoorheen gespateld. Eet hem vanavond als mijn ouders langskomen! Ben benieuwd
Ik heb gisteren de kladkakka van Culy gemaakt! Wel een half recept (heb 2 grote eieren gebruikt en de rest x 0,56 gedaan) in een 18 cm springvorm. Heb ook een halve eetlepel cacao toegevoegd zoals @Nori aangaf en ene helft chocola was 75% puur van Deliciata en andere helft de pure chocolate chips van Callebaut. Achteraf had ik ‘m wat korter kunnen doen, maar ben echt een noob. Wel heeel smeuïg en ‘nat’ dus mss was korter ook een slecht idee geweest trouwens. Afgemaakt met maldon zeezout.
Oeh lekker! Ik vind dat rijpen altijd zo lang duren. Heb je ook al eens ouwewijvenkoek gemaakt?
Shit! Ik heb de kladdkaka gebakken tot de randjes gaar waren en het midden nog wobbelig was, zoals een waterbedmatras? Echt nog vloeibaar. Maar nu koelt ‘ie af en wordt het toch best stevig. Ben bang dat ik alsnog een paar minuten te lang heb gebakken… op hoop van zegen! 
Haha ja dat is rijpen idd! Ouwewijvenkoek is idd meer iets van het noorden, was ik even vergeten. Wel echt super lekker!
Oeh heb je een goed recept?
Vandaag heb ik iets nieuws gedaan; ik heb een Engelse bakvorm van ca. 60 jaar oud opgelapt.
Toen ik deze kocht zat 'ie onder vuile plekjes, zat er beginnende roest op, en vettigheid.
Maar met o.a. Dreft, azijn en baking soda heb ik hem zo netjes gekregen dat ie weer in gebruik kan worden genomen!
En zo ziet hij er nu uit:
Niet perfect, maar wel weer brandschoon en klaar voor gebruik.
Eerst heb ik hem ‘gewoon’ afgewassen met heet water en Dreft. Daarna heb ik elke holte voor een kwart gevuld met wat bakingsoda, en een eetlepel azijn (per holte). Dat ging lekker bruisen en na een paar minuten heb ik met een tandenborstel alles goed ingeborsteld, elke rand goed meegenomen, etc. Dat hielp goed en vervolgens heb ik de behandeling nogmaals gedaan.
Hardnekkige plekjes heb ik extra behandeld met een zeepsponsje met staalwol en toen het naar mijn zin was, heb ik de bakvorm nogmaals afgewassen met Dreft en goed droog gemaakt.
Straks ga ik de vorm nog een beetje invetten met een paar druppels olie op keukenpapier, om te voorkomen dat er weer roest op komt.
De bakvorm lijkt op de foto groot maar dat is 'ie niet; hij is voor minicakejes. Ik weet al wat ik er in ga maken binnenkort; biskut mentega kacang oftewel Maleisische pindakaaskoekjes.
Tuurlijk! 
400 gram patentbloem
10 gram gedroogde gist
6 gram zout
4 eetlepels suiker
200 ml lauwwarme melk
2 eidooiers
30 gram zachte roomboter
1 pot fruitvulling van Aarts (560 gram)
Doe alle ingredienten bij elkaar (behalve fruivulling) in een standmixer met kneedhaak. Kneed hier in 10 minuten een deeg van. Bol het deeg op en laat het 1 uur rijzen onder plastic of theedoek. Het deeg is wat plakkerig maar wel goed te hanteren.
Verdeel het deeg na het rijzen in twee delen.
Verwarm de oven (onder/boven warmte) tot 225 graden.
Rol 1 deel uit tot een grote ronde lap en leg deze in een beboterde vlaaipan van circa 25 cm.
Verdeel de vlaaivulling erover.
Rol het andere deel deeg uit en gebruik een vlaaistans (Patisse) om een mooi raster te maken. (Of snij zelf reepjes en vorm een raster.) Leg het raster op de vulling en bestrijk deze met ei. Strooi er wat grove decoratiesuiker over.
Zet de vlaai in de oven en verlaag dan de temperatuur naar 200 graden. Bak 25 minuten. Na het bakken de vlaai meteen uit de pan op een rooster laten afkoelen.
N.B. je houdt ongeveer een kwart van het deeg over maar ik vind het niet fijn uitrollen als het maar net genoeg is.