Baktopic #2

Niet mijn baksel maar wel een forumbaksel :ok_hand:t2:

39 likes

Oh die wilde ik n.a.v. de instagram stories ook gaan bestellen! Ze zien er goed uit :heart_eyes:

2 likes

Ze vielen zeker in de smaak! Moet snel zelf maar eens zelf bestellen want ben nu benieuwd.

1 like

Echt superlekker! Vind hem zelf vandaag, een dag later, nog lekkerder. Gisteren dacht ik nog dat ik hem iets te cacaoig vond, maar vandaag vond ik juist een lekkere, rijke smaak geven. Misschien dat ik een volgende keer nog een schepje espressopoeder of een scheutje koffie door het beslag zou gooien. Maar al met al erg geslaagd!

1 like

Ik heb de saffranskladdkaka gemaakt, naar dit recept van @Nori. Helaas was mijn saffraan smakeloos (van AH). Toen het beslag klaar was en ik proefde ben ik nog wat gaan tweaken aan de smaak. Ik heb rasp van 1 citroen en het sap van een halve citroen toegevoegd en wat kardemom poeder. Dat heb ik, volgens dit recept ook bovenop gedaan, maar dat vond ik er niet zo mooi uitzien (werd beetje grijzig, heb het met poedersuiker proberen weg te werken), dat zou ik niet weer doen. Maar die balans van citroen en kardemom bracht de smaak van de witte chocolade helemaal naar voren.
Het is een heel bijzonder smakelijk taartje geworden. Mooi kladdig van binnen, lepelbaar fudgy. Applaus van mijn gasten gisteravond.

Heb er ook nog slagroom met lemoncurd bij geserveerd. Er mag veel meer lemoncurd door dan je denkt. Volgende keer zou ik eerder een klein beetje slagroom opkloppen met wat kwark en dan de lemon curd er doorheen, want dat zuurfrisse kan deze taart prima gebruiken. Challenge geslaagd voor mij!

27 likes

Omggg ik wil dit eten :drooling_face::drooling_face::drooling_face:

5 likes

Ik heb de Kladdkaka van Culy gemaakt. De randen zijn wel iets hoger geworden, maar ach. Ik vind hem lekker, maar denk dat ik hem morgen nog beter vind. Heb er mascarpone/slagroom crème bij gemaakt.

41 likes

Hier krijg ik honger van

1 like

Echt heel leuk ook!

Ik heb het gisteren uitgedeeld!

Ze vonden het erg leuk!

28 likes

Dat je je vulling in de taartvorm giet en er achterkomt dat het echt heel weinig is :rage: nu maar een laagje custard erop

Mijn kladdkaka vers uit de oven! Heb het Culy recept gebruikt. Twijfelde wel wanneer ik het uit de oven moet halen, omdat het gevoelsmatig te nat was. Maar dat hoort hierbij toch?

Vind het heel lekker! Een soort brownietaartje die net te zacht is met een krokant korstje. Is dat de bedoeling? :joy:

13 likes

De binnenkant loopt vandaag niet meer uit, maar hij is nog steeds zacht. Ik vind hem nu lekkerder. Mijn vriend is nogal fan van chocoladetaarten etc. dus er is nog maar 1 puntje over :joy:

6 likes

Gisteren heb ik voor het eerst met mijn dochter (net 2) koekjes gebakken, het was zo leuk :smiling_face_with_three_hearts:
Gelukkig duurde het even voordat ze doorhad dat je het deeg ook zo op kon eten, maar ook dat beviel haar goed😂

Ik wil binnenkort een cijfertaart maken, wil die uitsnijden uit een rechthoekige cake. Ik heb alleen geen rechthoekige springvorm. Denken jullie dat dat essentieel is? Ik zat zelf te denken om de cake gewoon in een rechthoekige bakvorm te bakken, als ik die goed invet en eventueel bakpapier op de bodem leg lijkt het me toch dat ik de cake er dan ook wel uit moet krijgen?
Bij de Action had ik wel een goedkope springvorm gezien maar die is vrij klein, dan moet ik er nog iets bij maken.

4 likes

Ah, wat lief!
Een rechthoekige bakvorm (of zelfs ovenschaal) moet gewoon lukken hoor. Inderdaad goed invetten en een bakpapiertje op de bodem

1 like

Een bakvorm gaat ook lukken hoor! Je kan de vorm ook insmeren met een papje van gelijke verhoudingen zonnebloemolie, boter (gesmolten) en bloem! Works like a charm

1 like

Super, scheelt me weer een bakvorm kopen. Bedankt @Bakkes @Baratheon!

Ik heb de Kladdkaka van Culy in de oven staan! Wat een onwijs makkelijk recept. Heb wel 50gr minder suiker gedaan en eerst de eieren met suiker losgeklopt en pas als allerlaatst het meel erdoorheen gespateld. Eet hem vanavond als mijn ouders langskomen! Ben benieuwd

4 likes

Ik heb gisteren de kladkakka van Culy gemaakt! Wel een half recept (heb 2 grote eieren gebruikt en de rest x 0,56 gedaan) in een 18 cm springvorm. Heb ook een halve eetlepel cacao toegevoegd zoals @Nori aangaf en ene helft chocola was 75% puur van Deliciata en andere helft de pure chocolate chips van Callebaut. Achteraf had ik ‘m wat korter kunnen doen, maar ben echt een noob. Wel heeel smeuïg en ‘nat’ dus mss was korter ook een slecht idee geweest trouwens. Afgemaakt met maldon zeezout.

19 likes

Oeh lekker! Ik vind dat rijpen altijd zo lang duren. Heb je ook al eens ouwewijvenkoek gemaakt?

Shit! Ik heb de kladdkaka gebakken tot de randjes gaar waren en het midden nog wobbelig was, zoals een waterbedmatras? Echt nog vloeibaar. Maar nu koelt ‘ie af en wordt het toch best stevig. Ben bang dat ik alsnog een paar minuten te lang heb gebakken… op hoop van zegen! :grimacing: