Ik heb nu allemaal van die potten waar instant koffie in zit gespaard. Ik weet niet of die opening groot genoeg is voor cups, maar anders misschien een tip!
Hm dat drink ik niet, ik wil ook wel echt een grote bak om het mezelf makkelijk te maken.
Zo’n grootverpakking bakpoeder kan je nog wel eens bij de toko vinden. Weet niet of ze ook zo’n randje hebben, maar kom daar wel vaak Amerikaanse producten tegen.
Haha ik dacht ‘maar ik wil geen grootverpakking’ maar dit is inderdaad een grootverpakking in vergelijking met die zakjes bakpoeder.
Ik ga anders eens bij de toko kijken
Tjin’s Toko heeft Engelse en Amerikaanse merken bakpoeder in potjes. Uit de plaatjes wordt me niet duidelijk of de opening net zo is als bij jouw potje maar wellicht herken je een merk. Die van Dr Oetker lijkt een dekseltje te hebben dat niet helemaal open gaat, ik vermoed dat je daar je lepeltje aan kan afstrijken.
Kelly’s Expat Shopping heeft die ook. Mocht je in de buurt van Utrecht zitten dan heeft Jac Bostelaar het misschien nog. Met alle 3 deze winkels heb ik goede ervaringen.
Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben:
Als ik ga bakken eet/proef ik van rauw deeg:
- Alleen zonder rauw ei
- Alleen zonder rauwe bloem
- Alleen zonder rauw ei EN rauwe bloem
- Met rauwe ei en bloem, geen probleem!
- Ik eet geen deeg
- Anders, namelijk:
0 stemmers
Eten klinkt als “behoorlijk wat snoepen”. Ik heb 'm beantwoord als proeven van het beslag of deeg om te bepalen of de smaak nog aangepast moet worden. Bedoel je dat ook?
Ja dat is ook goed! Ik snoep er zelf redelijk wat van als het lekker is maar ik ben gewoon benieuwd of je het in je mond durft te stoppen zeg maar of dat mensen heel strikt zijn dat ze geen rauwe ingrediënten eten.
Ik proefde vroeger ook het rauwe gehakt, als ik dat had gemixt om hamburgers of gehaktballen te maken. Dat vind ik nu wel een minder prettig idee dus doe ik niet meer. (Eet wel dingen als carpaccio en biefstuk, dus helemaal logisch is dat niet)
Edit @TanteBetje, ik heb het erbij gezet!
Tip voor gehakt = klein beetje bakken en dan proeven. Ik heb zeker om te proeven geen problemen met rauw.
Oh ja slim, nog nooit aan gedacht! Nu vertrouw ik gewoon op m’n gevoel. Bij gehakt zit dat wel goed, bij koekjes durf ik het niet aan haha. En dat deeg is vaak veel te lekker, net als cakebeslag😍
Tot nu toe niemand die iets tegen rauwe bloem heeft. Ik heb weleens gelezen dat dat ook vooral geldt in Amerika, dat de bloem daar van duidelijk mindere kwaliteit is. @frauhelga weet jij daar misschien meer over?
ohh nou ik snoep zelfs van mijn ei + suiker mengsel, of ei+boter mengsel
In ronde 2 toch nog een foto gemaakt. Heb er trouwens ook zeezout opgestrooid voor t bakken! Daardoor wordt het hele zoete pure chocoladige een beetje tegengehangen
Ik wilde ook de Kladdkaka gaan maken, maar het regent hier al de hele dag heel hard dus ik wilde de deur niet uit. Heb ook niet echt tijd eigenlijk om iets te gaan bakken, maar mijn vriend had zin in cake. Het werd een marmercake uit een pakje wat ik nog in huis had, met witte chocolade stukjes erdoorheen. Met dit druilerige weer alsnog heel erg lekker! Volgende week dan maar de Kladkakka!
@Bunnyslippers die koekjes zien er echt mega lekker uit! Zag ze voorbij komen op je stories. Denk je dat het ook lukt met die harde Werthers, zodat je ze dan gewoon in het deeg kan leggen, of ‘past’ het dan niet in het koekje?
Dat durf ik niet te zeggen, daar weet ik onvoldoende van af. @George weet meer van verschillende bloemsoorten dan ik, wellicht weet zij het.
Mijn kladdkaka staat nu af te koelen, ik heb het samen met mijn dochter (3,5) gemaakt. Vanavond of morgen maar even proeven.
Gisteren heb ik nog een eenvoudige boterkoek gemaakt. Ik heb de smaak iets verdiept door een klein scheutje amandelextract toe te voegen. Heerlijk.
Hmmmm
Een boterkoek is altijd goed
Ik denk wel dat het kan, maar ik denk dat het ten koste gaat van de textuur van het koekje. Dan heb je zo een harde karamel in het midden. Deze is echt chewy, en dat gaat heel lekker samen. Ik zou dan eerder overwegen om 1 zachte karamel erin te doen en de koekjes kleiner te maken.
Ik heb trouwens voor het zout, grof zeezout gebruikt (had geen kosher salt en dat was beste vervanging) en dat is ook echt een aanrader. Koekje is zoet, af en toe zoutig en dat gaat megagoed samen met de karamel en geroosterde cashewnoten.
Ah staat deze in de koekjes Bijbel? Handig ook van de karnemelk die gebruik ik altijd voor scones maar dan weet ik niet wat ik met de rest aan moet. Nu dus 2 recepten tegelijk maken!