Wat maak je precies graag, en welke wensen heb je?
Ik ben ooit begonnen met een handmixer van Blokker van 19 gulden (
) en heb me daar jarenlang mee kunnen redden. Het was er eentje zonder kom dus ik moest hem wel vasthouden, maar dat ging prima. Met de opbrengsten van de bakopdrachten die ik deed, spaarde ik ondertussen voor een KitchenAid.
Mocht een mengkom voor jou belangrijk zijn, dan zou ik kijken naar mixers die af en toe bij Lidl en Aldi verkrijgbaar zijn, die zijn dan tussen de 50 en 80 euro en doen qua functies niet onder voor een dure mixer. Momenteel staan er bij Lidl enkele in de webshop, in hele leuke kleuren zelfs.
Qua bakvormen zou ik Blokker aanraden; metalen vormen van Zenker en Städter of vergelijkbaar. Als je een springvorm hebt van 24 cm, een brownievorm en een cakevorm, dan heb je basisvormen waar je veel mee kunt en die voor veel recepten werken.
Eventueel nog een tulbandvorm erbij, mocht je dat leuk vinden, of een muffin-/ cupcakevorm.
Action heeft o.a. pannenlikkers voor weinig geld, waarmee je eenvoudig een mengkom leeg maakt. Dille & Kamille heeft ook veel mooi bakgerei voor weinig geld; denk aan vormen, stekertjes, et cetera.