Ja en nee.
Ik ben geen liefhebber van alcohol, ik kan er niet zo goed tegen en heb er gewoon niet zoveel mee. Zo een glaasje rum drinken zou ik nooit doen want dat vind ik heel vies, veel te sterk en scherp.
Om te bepalen welke rum ik voor de cake moest gebruiken heb ik 3 soorten geproefd en die vond ik zo sterk allemaal. Maar door te ruiken merkte ik subtiele verschillen en koos ik voor degene die het meest geschikt was in mijn ogen.
De rum gaat na het bakken, als de cake volledig is afgekoeld, over de cake dus die vervliegt niet. Je merkt daardoor wel een alcoholsmaak maar er gebeurt iets magisch als het eenmaal in de cake zit. De cake is van zichzelf boterig en zoet (er zit een flinke hoeveelheid suiker in), en zuigt de rum helemaal op. Eenmaal in de cake is de rum nog wel aanwezig, maar afgezwakt en zachter. Je proeft het fijne en aangename van de rum en niet het hele scherpe van de alcohol. Echt heel aangenaam, vind ik. Wel het fijne van de rum, de warme smaak, maar niet dat scherpe dat je hebt als je het drinkt.
Natuurlijk zit die alcohol er wel gewoon in, dus ik geef de cake niet aan kinderen en onthouders. Mijn dochter heeft wat cake geproefd voor de rum erover was gedaan. 
De volgende keer ga ik trouwens een andere soort rum gebruiken, niet omdat het nu niet goed was maar omdat ik vergelijkingsmateriaal wil hebben. En er zijn zoveel soorten rum dat het me leuk lijkt om de verschillen te ontdekken.
Het bordje heb ik ook nog gezocht maar ik kan die nergens meer vinden online. De webshop waar ik destijds bestelde bestaat niet meer. Wel heb ik nog in mijn mail gevonden dat het bordje ‘Isabelle’ heet en van Melli Mello is, en 17 cm is. Wellicht duikt het bordje ooit op op Marktplaats.