Palmolie voeren aan koeien?! He? Wat is dat voor iets geks.
Uh ik heb dus voor het eerst macarons gemaakt en ze smaken goed, maar de binnenkant is hol haha! Nailed it. Sommigen zijn ook gebarsten aan de bovenkant, maar ik zie wel een voetje!! Foto volgt nog wanneer ik ze ga vullen morgen. Zonde om weg te gooien
Dus nu maar even mijn favoriete makkelijke cake gemaakt, zodat er toch nog iets lukt vandaag.
Ja, ik merk dat ook bij melk van Zaanse Hoeve. Minder romig lijkt wel. Bij de boter merk ik ook kwaliteitsverschil.
Kerrygold is qua smaak veel voller, en vooral baksels waar de botersmaak prominent is, is het de moeite waard.
En roomboter is zeer zeker geen roomboter, ook met bijv de Beurre de baratte van Appie merk je zoveel verschil.
@TanteBetje Tjonge, dat van het palmvet wist ik niet. Ik heb inmiddels de aflevering gekeken en vond het wel een eyeopener!
Qua boter ben ik niet heel merkvast en probeer ik regelmatig wat uit, ik vind bijvoorbeeld de boter van Le Gall ook erg lekker (helaas wel prijzig). Die gebruik ik meestal voor roomboterkoekjes.
Ik ga vanaf nu toch vaker voor grasboter nu ik dit gezien heb.
Edit: ik checkte mijn AH persoonlijke bonus:
Meteen geactiveerd.
Ook tip voor andere boterliefhebbers: Le beurre Bordier is echt de lekkerste boter die ik tot nu toe op heb. Lastiger te krijgen, maar zo goddelijk. Ook met smaakjes zoals yuzu en boekweit, zo ontzettend lekker. Goed brood en dat, meer heb je niet nodig.
Heb gelijk honger haha.
Ik vind Grasboter van campina het lekkerst smaken
Oke die van bunnyslips ken ik dan weer niet!
Misschien nog een glas rode wijn
Ohh krijg hier ook honger van joh
Haha oh jongens hou op, krijg helemaal zin in opgeklopte zoute boter op vers brood
Ik heb daarnet nougat met amandelen, pistache en cranberry’s gemaakt! Wat een kliederboel zeg haha maar ik geloof wel dat het gelukt is? Hoe lang laten jullie het drogen? Minimaal 24 uur of zelfs langer?
Oooh Nougat, zo lekker!! Ik liet mijne volgens mij een nacht drogen, maar dat was vooral omdat ik het 's avonds maakte voor de volgende dag
Heb de 3 mooiste eruit gepakt. De rest is niet fotogeniek. Ik moet nog even googelen wat er nou mis is gegaan
Ooo haha dan ga ik morgen lekker proeven! Kanniewachtennnn
Bij macarons kan het zomaar aan de stand van de maan hebben gelegen Ze zien er lekker uit!
Roze koeken met rutgers recept. Heel makkelijk. Ik heb alleen na deze foto alles nog een keer gedoopt in het glazuur maar weet niet of het lekkerder gaat zijn. Misschien overkill aan glazuur. Achja.
Een lemon meringue slof gemaakt!
Slof en spijs recept van rutger, lemon curd van laura’s bakery en de italiaanse meringue ook van rutger. Ik vond het best veel elementen en de keuken is een groot slagveld, maar ik ben heel trots op het resultaat!
Ik wil op mijn werk gaan vertellen dat ik zwanger ben en dan ook trakteren op iets dat een link heeft met baby’s. Maar ik kom niet echt verder dan cupcakes met roze/blauwe muisjes versieren qua inspiratie. Hier mensen misschien ideeën?
Mmm nu ik die slof hier boven is zie is een slof met mascarponeroom en muisjes erover misschien ook wel heel leuk.
Hier staan wat opties!
Een collega van mij had mini-stroopwafels half gedipt in chocola en dan door de muisjes gerold. Is niet echt zelf bakken, maar als je het idee leuk vindt zou je zelf de koekjes kunnen bakken.
Ik had (omdat ik tante werd) zachte amaretti met rozenwater en sinaasappelrasp gedaan. Had het wel met roze kleurstof gekleurd
Dit met muisjes erdoor (ik doe meestal een tussenlaag en op de bodem vh bakblik) is echt zooo lekker. Die toevoeging van anijs is er echt heel goed bij. Je kan wel minder suiker doen want tis mierzoet haha.
Heerlijk geworden! Wel niet zo mooi aan te snijden en het eetpapier is een rommeltje (had geen A4 ouwel dus heb het kindersnoep-eetpapier van look o look gebruikt, hence the colour haha) maar de structuur is precies goed! Lekker taai en plakkerig maar net niet te zacht. Was bang dat er te weinig smaak aan zou zitten maar oeiiii is lekker zoet.