Baktopic #2

Dit is mijn favoriet: Marokkaanse Kokos Cake | Kookmutsjes

Hij is lekker en niet moeilijk. Ik maak deze ook vaak wanneer mensen onverwachts (als in: we zijn er over 2 uur) langs komen.

2 likes

klinkt echt goddelijk

3 likes

Grapefruit cake met een grapefruit roomkaas glazuur en gesuikerde citroenschillen.

De buitenkant is alleen zwart geworden omdat ik poedersuiker had gebruikt bij het invetten. :joy: het lijkt nu wel vaag op een zonnebloem.

32 likes

Vandaag roze koeken naar recept van Rutger gemaakt. Het ziet er best mooi uit, maar naar roze koeken smaakt het niet. Vind de cake wat aan de droge kant ( in verschillende batches gebakken, zelfs de kortst gebakken nog vrij droog) en de icing heb ik wat “stijver” gemaakt met wat boter. Prima, maar geen toprecept, vind ik persoonlijk.

Als jullie een ander recept voor roze koeken kennen dat dichter bij het origineel komt, dan ben ik zeker geïnteresseerd!

5 likes

Misschien dat van koken met Karin?
Roze Koeken
Ik heb ze een keer voor mijn moeder gemaakt en die was erg enthousiast.

2 likes

Ik heb ze nog niet gemaakt, maar Robèrt van HHB heeft op de site van omroep Max zijn recept voor roze koeken gepost. Met Robèrt kan het niet mis gaan, zou je zeggen.

8 likes

Dat zijn nagenoeg dezelfde ingredienten als rutger.

Ik vond die van rutger best lekker, maar wel heel anders dan die van Glacé die valt sneller uit elkaar. Dit is meer een stevig cakeje, maar vond hem niet droog ofzo. Gewoon goed. Ben er nu toevallig 1 aan het eten die ik zaterdag al had gemaakt en hij is nog steeds lekker.

3 likes

Ja ik vond ze ook echt heel lekker! Ze zijn gewoon anders dan glace. Misschien @TanteBetje kan je een cake recept gebruiken als basis die je wel lekker luchtig genoeg vind?

2 likes

Dank, deze lijkt denk ik meer op de smaak die ik zoek. Die gaat op mijn lijstje om nog eens te proberen. Koop jij fondant of maak je het. Wel veel, meer dan een halve kilo fondant. De cakehoeveelheid is ook al zoiets! Maar ik denk dat de spijs iets meer diepte aan de smaak van de cake gaat geven.

@Swelgje, dat is inderdaad bijna hetzelfde recept dat ik gevolgd heb, maar dan zonder bakpoeder. Dat lijkt me al beter, want de rijs komt wel van de eieren, en je wil niet dat’ie bol wordt. Bovendien kan dat ook voor wat droogheid zorgen.

Maar het is vooral de smaak van de icing die ik niet zo lekker (of teveel uitgesproken) vindt. Smaakt erg naar frambozen, duhuh! :laugh: Mijn gasten vanavond vonden dat ik niet moest zeuren en dat het erg lekker was, maar mijn smaak is het gewoon niet.

@Marquez, ja het is gewoon een beetje zoeken naar een recept dat je ligt. Die van Robert werkt met veel ei, weinig bloem en amandelspijs, dat wordt echt iets heel anders. Lijkt me wel een leuke!

2 likes

Fondant gebruik ik niet veel, als ik het gebruik koop ik het meestal.

2 likes

Thanks voor alle tips! Ik ben voor citroen cupcakes gevuld met lemon curd en roomkaastopping gegaan. Met roze en blauw M&M eitje😊 (onze beide voornamen beginnen ook met M)

28 likes

Ik heb die van Robert gemaakt, waren gortdroog. Het recept van Karin is lekker inderdaad!

1 like

Wat mega leuk!

Oh echt? Wat slecht zeg! Nu twijfel ik of ik ze nog wil maken…

3 likes

Ik ook…
@PrincessPeach

Maar misschien kan ik een combi maken. Ik ga erover nadenken.

1 like

Ja, ik vond de smaak van de amandelspijs er ook niet echt bij passen, geen succes. Echt zonde, zrlfs mn vriend vond ze niet lekker, en die is nooit zo kritisch

2 likes

Perzik-sinaasappelmarmelade

18 likes

Vannacht was ik de perfecte Kue Sakura aan het maken in een stoompan, ze kwamen prachtig uit de vorm en waren precies goed gaar. En toen werd ik wakker. :sweat_smile: Ik was echt een beetje teleurgesteld toen ik wakker werd, ze waren zo mooi.

In dat kader: ik heb nog helemaal geen stoompan of stoominzet. Wellicht iemand hier wel, en zo ja, zijn er dan modellen die echt een aanrader zijn?

Gaan jullie nog bakken dit weekend? Ik maak misschien nog een appelkwarkcake.

10 likes

Niet bakken, wel jam maken. De laatste tijd gaat de jam zo er doorheen hier in huis. Dit keer maak ik een bloedsinaasappel marmelade met frambozen en mango.

6 likes

Mijn afspraak voor vanmiddag is net afgezegd dus ik heb nu ook wel zin en tijd om te bakken… Ik weet alleen niet zo goed wat.
Ik neig naar koekjes denk ik. Ik ga morgen naar de Efteling dus iets zoets om mee te nemen is dan wel lekker.

3 likes