Ik heb net weer een zuurdesem broodje gemaakt! Ben alleen niet helemaal tevreden over hoe groot deze is en ik had al het idee dat deze niet super groot ging worden
Ik ga dit weekend ook bakken, want mijn oma komt langs. Ik maak een slagroomtaart
De bekende pecan koekjes?!
Ik maak deze vandaag! Koekje maar net een beetje anders
De vorige keer toen ik karamel maakte, had ik 3 pogingen nodig en was het nog steeds niet top. En nu ben ik in 1x tevreden. De kleur is zo mooi!
Worteltjestaart!
Wauw, zou zo bij de bakker kunnen liggen. Dat raster is echt heel netjes!
Laat het smaken!
Proficiat Hoe heb je het raster gemaakt? Met de hand of met zo’n apparaatje?
Heb je een recept? Ik wil binnenkort ook slagroom taart maken
Ik heb deze gebruikt: Klassieke slagroomtaart – recept - Rutger Bakt
Ik heb alleen een hete lucht oven, dus mijn biscuit was al gaar bij 25 minuten op 160 graden ongeveer. En verder nougatine gemaakt van amandelen ipv amandelschaafsel voor de zijkant.
Edit: ik heb de taart trouwens ook niet gevuld met fruit, maar alleen met aardbeienjam en slagroom. Decoratie wel met vers fruit. Niet uit blik
Tipje: ik denk dat je je deeg te lang heb gekneed, als het een bal is (dus alles blijft plakken aan 1 stuk) dan kneed je erna niet meer verder.
Ik vries ze ook na het bakken altijd in echt heerlijk in het weekend!
Komende week is clotted cream in de aanbieding bij de Lidl, vind soms zo’n potje nog best prijzig!
Niet fotogeniek, wel heel lekker; magic cookie bars. Ik gebruikte het recept van Preppy Kitchen (grotendeels).
Als vulling nam ik:
65 gram zachte karamels in stukjes (Werther’s echte)
30 gram walnoten
35 gram pecannoten
75 gram macadamianoten
75 gram witte chocolade chips
100 gram pure chocolade chunks
En ik deed het in een vierkante vorm van 26 cm.
Kokos had ik niet in huis, dus dat liet ik weg. Het is een mooi baksel om wat restjes op te maken.
Is dit hard of zacht als je erin bijt? Als het zacht is, komt het ook op m’n lijstje. Ik wil niet m’n tanden breken
Hij ziet er fantastisch uit! Heel lief dat je deze voor je oma hebt gemaakt
De boter doe je er koud in het bloem mengsel en dan verkruimel je dit door de bloem heen. Het worden dan soort van flakes ofzo. Erna gaan de natte ingrediënten bij en als het dan samen komt dus alles blijft aan elkaar plakken dan stop je meteen met kneden. Je krijgt dan echt soort van laagjes en rustieke uitstraling. Bij jou zie je dat de bovenkant heel strak is.
Erna dan dus na het uitrollen en steken. Deeg bij elkaar brengen en rollen, vind hierna altijd elke scone weer iets minder worden van structuur.
zacht!!