Baktopic #2

Zoveel zin om te bakken nu!

Denk dat ik vanavond nog iets lekkers ga maken. Iemand nog een goed gesprek voor millionaire shortbread?

Wat is je insta ook alweer? Kan ik je volgen! Zien er echt lekker uit zeg.

1 like

Nomnomnom! Lekker bezig zakenvrouw :love_you_gesture:t2::star2:

2 likes

Kei goed gelukt dan met de hand!

Ik baal enorm!!! Heb de koningskroon van @FrauHelga klaar om in de oven te zetten, blijkt de vorm niet te passen! Oh wat stom dat ik het niet heb gecheckt :disappointed:
Ik ga hetnu invriezen in de vorm en dan later deze week bij mijn ouders afbakken. Hopelijk smaakt het dan wel nog…

6 likes

Ohhh wat een pech zeg! :broken_heart:
Ik verwacht dat het invriezen van het deeg wel zal gaan. Hopelijk tover je deze week alsnog een lekkere cake uit de oven van je ouders!

3 likes

Lief, dankjewel! Ik laat hier nog weten of hij is gelukt. Kon het niet over mijn hart verkrijgen om hem weg te doen omdat ik best even bezig ben geweest met eieren splitsen en mengkom weer schoon maken etc.

2 likes

Zou het niet aanraden in een mixer haha. Het is ook echt zo klaar en bij een soepel deeg is het na mijn idee al te ver.
Ik volg Rutger zijn recept, zou je die eens moeten bekijken ook :slight_smile:

Prachtig! Dit lijkt me ook echt vet leuk om te doen :smile:

1 like

Ik wilde snel iets maken en het werd de chocolade ganache taart van Rutger uit het makkelijke bakboek!
Het was idd echt heeeel makkelijk en lekker. Ondanks dat ik een hekel heb aan dit deeg waarbij de koude boter erdoor moet kneden :joy:

De zwarte spikkels is zout uit IJsland, want zout moet op chocola PUNT

26 likes

Is het bakken nog gelukt of ben je er nog niet aan toe gekomen?

Afgelopen week heb ik brownies als brievenbuspakketje gekregen, dus ik heb niets gebakken deze week. Was leuk om die eens te krijgen, en heel lekker.

5 likes

Ja, toen mijn dochter 1 werd heb ik eetbare prints gekocht van Nijntje, voor op zelfgemaakte cupcakes.
Ik kocht deze bij Bake & More. Prima webshop en de eetbare prints waren ook lekker.

Ik heb cupcakes gebakken, botercrème gemaakt, gekleurd fondant uitgestoken met een karteltjes steker die wat groter was dan het eetbare papiertje, en de rondjes met Nijntje heb ik uitgestoken. Ze worden namelijk geleverd als een A4-tje. Als je zelf gaat knippen met een schaar is dat nooit perfect rond, dus had mijn man een scherpe pons gemaakt waar ik een klap op gaf. Zo had ik perfecte rondjes. Het was niet eens heel veel werk maar ik heb er positieve respons op gekregen. :smiley:

29 likes

Wat leuk dat je eraan denkt! Ik heb vanmorgen de cake afgebakken (had hem gisteren al uit de vriezer gehaald zodat het op kamertemperatuur zou zijn.
Ik vreesde het ergste maar het zag er niet slecht uit!

Nu veel geduld hebben, haha! Maar ik ben benieuwd.

Edit: oh ja, ik vond het lastig om naderhand strak in vershoudfolie te wikkelen. Dat is niet zo goed gelukt

5 likes

Ik heb eens voor een bedrijf tompoucen met hun logo gemaakt, heel simpel maar wel leuk! Je kan de afbeelding laten drukken op ouwel (eetpapier) of frosting sheets. Die laatste is wat flexibeler en kun je ook nog tot een vorm maken.

1 like

Oh dat ziet er keurig uit! Mooi gebakken in ieder geval! :heart:
Ja dat strak wikkelen in vershoudfolie vond ik de eerste keer heel lastig, de tweede keer ging het al veel beter. Oefening baart kunst denk ik.
Hopelijk vind je de cake lekker! Gisteravond zat mijn man een glaasje rum te drinken en van die lucht kreeg ik spontaan weer zin in de cake. :sweat_smile:

Komende dinsdag ga ik boodschappen doen in Duitsland en op mijn lijstje staan 3 verschillende soorten rum die alleen in Noord-Duitsland verkrijgbaar zijn. Materiaal om mee te experimenteren. :blush:

6 likes

Wat super leuk zeg. Ik heb nog wat zitten googlen en denk dat het voor mij misschien toch niet zo geschikt is. Het schijnt snel fout te gaan als het te vochtig is etc, kan die stress even niet aan :grimacing:

3 likes

Snap ik hoor, met een feestje staat er wat meer druk op dan als je aan het hobby’en bent.
Ik zat ook met het vochtprobleem in mijn maag en heb daarom de eetbare print niet in de botercrème gedaan, maar het fondant als barrière gebruikt. Dat werkte goed gelukkig.

2 likes

Ik heb vandaag een lekkere hartige (vega) taart gebakken omdat er vrienden kwamen eten. Ik wist dat er nog steeds geen patentbloem te krijgen is en gelukkig had ik nog wat, omdat ik al heel lang niks gebruikt had. Nu is het dus wel zo goed als op en kan ik nergens nieuwe vinden. Wel zelfrijzend bakmeel maar dat heb ik niet nodig. Speltbloem etc was bij mijn Jumbo ook allemaal op.

Ik zag bij baktotaal wel Amerikaanse patentbloem (met meer eiwit) heeft iemand hier ervaring mee? Wordt alles dan brosser?
Tldr: ik zoek tips om aan patentbloem te komen of een vervanger :thinking:

1 like

Heb je een molen in de buurt? In het begin van de pandemie heb ik bij een molen nog bloem en gist kunnen kopen, toen de supermarkten leeg waren.

2 likes

Ja ik denk idd dat ik dat ook maar moet proberen :crossed_fingers: thanks! :blush:

4 likes