Baktopic #2

Gisteren de kokosbollen met witte chocolade gemaakt van Rutger.
Heel lekker maar ook wel erg zoet!

(Slechte foto van gisteravond)

8 likes

Afgelopen tijd gebakken, maak een paasbox voor de verkoop en daar zitten oa deze in.
De cupcakes had ik eerst met een andere creme gemaakt maar was daar qua smaak niet tevreden over. Nu is het een witte chocolade botercrème, wel leuk eraan was dat het op basis van banketbakkersroom is en dat je daarin geen ei gebruikt zodat de room wel wit blijft. Binnenin de cupcake zit nog lemon curd. Vind het altijd lekkerder om een cupcake ook nog te vullen.

53 likes

Het smaakt niet zoals nougat uit de supermarkt. En het ziet er ook niet zo uit van binnen, ondanks dat ik de doorsnede wel mooi vind met de amandelen. Vind die van de supermarkt lekkerder. Even een onduidelijke avondfoto:

17 likes

Super gelukt! De mijne smolt helemaal uit :rofl: maar ik had een iets te grote hoeveelheid gemaakt haha.

2 likes

Ik heb mijn Nederlandse vanille binnen! Ben erg benieuwd

25 likes

Dat zijn dikke peulen

3 likes

Vet! Doe je wel een review als je ze gebruikt hebt?

5 likes

Ziet er mooi en duur ui zeg zo met die verpakking. Ik ben heel benieuwd hoe ze van binnen eruit zien als je ze open snijdt. wil je misschien een foto maken daarvan, :smile:

3 likes

Jongens :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:
Ik word altijd zo blij van de bakschappen in Duitse supermarkten. Nu vond ik een stand met uitstekers speciaal voor Pasen, bij Kaufland. Ik heb de XXL haas en het XXL schaap meegenomen, een kleine ei-uitsteker en een klein haasje.

Qua rum ben ik ook geslaagd, ik heb alle 3 de rumsoorten gevonden die ik wilde voor de Koningskroon. Volgende poging ga ik weer vergelijken. :blush:

De uitstekers hierboven (of vergelijkbare) zijn als het goed is ook bij Blokker te vinden, ik zag zoiets laatst op de insta van Uit de keuken van Fatima. Maar de kleine Blokkers in mijn omgeving hadden die niet.

22 likes

Technisch niet gebakken maar het zijn googley eyes :poop: voor op een emoticon taart. Heb van het weekend een opdracht dus ben alvast aan het voorbereiden :smile:

33 likes

Als hij uitpakt zoals ik wil, yes hahha

1 like

Ik overweeg om voor mijn verjaardag de Birthdaycake van the Milkbarstore te bakken, alleen vind ik de hoeveelheden suiker wel wat veel. Zou ik dit kunnen aanpassen en minder kunnen toevoegen of zou dit teveel invloed hebben op het eindresultaat?

Over het algemeen kan je wel minderen met suiker, maar niet teveel in 1 keer, is mijn ervaring.
Als er bijvoorbeeld 300 gram suiker in cake gaat, dan werkt 250 en 200 gram vaak ook wel. Maar meer dan een derde zou ik zelf niet minderen. Het doet ook iets met de textuur natuurlijk.

Laura’s Bakery heeft laatst een paar keer gepost over suikervervangers, wellicht is dat nog wat?

2 likes

Jaa zeker! Ik ga ze denk ik dit weekend even testen!

2 likes

Dank je! Dat hoopte ik al wel een beetje, ik ga het eens proberen met 250 gram ipv 300! Ben erg benieuwd naar de smaak.

Een directe link heb ik niet, maar als je op de website van de Milk Bar Store een gratis account aanmaakt, kun je het recept vinden.

Momofuku Milk Bar Cake - Boston Girl Bakes Hier staat ook een recept maar dat is geloof ik niet exact dezelfde als die van de Milk Bar Store

2 likes

Volgens mij mag je de producten van kitchenaid niet in de vaatwasser doen. Ik was ze dan ook altijd met de hand.

1 like

Ik had ook ooit uitgezocht of de draadgarde in de vaatwasser kon en dat zou mogelijk moeten zijn, maar ik had hetzelfde probleem en ik heb het daarna maar gewoon niet meer gedaan.

2 likes

Ik dacht alles, behalve de draadgarde, in de vaatwasser kon. Ik heb er verder nooit problemen meegehad.

2 likes

Dit inderdaad

2 likes