Baktopic #2

Ja eerst helemaal verwarmen! Heb zelf ook een poffertjespan van gietijzer en die vind ik zelf ook erg fijn in gebruik. Dus het leek mij met deze ook wel fijn, was alleen bang dat het er tussen uit kwam en dan alles eronder zat. Ik moet hem natuurlijk ook omkeren zodat de andere kant ook kleurt. Maar dacht als het niets word kan ik hem altijd nog weg doen en een andere kopen, maar ik ben enthousiast! Nu al zin om wafels te maken met van die parelsuikers erin.
Het was ook echt een oudje aan de verpakking te zien, maar nog helemaal gaaf van binnen.

Ja vind Emma ook echt heel tof :smiling_face_with_three_hearts: ook de bekers ervan drinken zo fijn!

5 likes

Heel tof!

Het fijne met de wafels van Nettie is dat het beslag vrij stevig is. Ze blijven niet heel lang vloeibaar als je ijzer flink heet is. Leuk om te zien dat ze op deze manier ook goed te maken zijn! En wat een mooie vondst voor 3 euro.

3 likes

Ja dat merkte ik inderdaad ook al vrij snel! Dus ik durfde er steeds meer erin te doen. Mijn eerste wafels waren wel echt rond erdoor.
Ja ben er zeker ook blij mee! En deze neemt ook wat minder ruimte in beslag dan weer zo’n apparaat wat voor mij ook wel fijn is met al mijn bakspullen :sweat_smile:

3 likes

Ik heb voor het eerst een slof gemaakt! Een perzikenslof :peach:

81 likes

Wat netjes zeg! Hoe heb je die randen zo voor elkaar gekregen? Toen ik dit maakte zakte het ook naast de koek van de slof en dat vond ik wel erg jammer :sweat_smile:

1 like

Met acetaatfolie! Eerst heb ik de sloffenbodem gebakken en toen dat folie eromheen gedaan, dat is vrij stevig. Dan de sloffenvorm er weer omheen zodat het een beetje vastklemt en dan de vulling erin gieten.
Ik heb het recept trouwens van Eefsfood; dit was niet mijn idee haha.

1 like

Nog een keer proberen voor mij dan, want is precies hoe ik het ook had gedaan haha.

2 likes

Wat leuk!! Ik heb ook eindelijk voor het eerst een slof gemaakt! Met citroen pudding crème :slight_smile:

34 likes

Alle ruimte zo goed mogelijk opvullen met huishoudrol/keukenpapier

2 likes

@Madelief stuurt koekjes met de post!

5 likes

Versturen jullie ook wel eens koekjes met chocola? Hoe zorg je ervoor dat het niet smelt onderweg? Moet er dan een koelelement oid bij :joy:

1 like

Mijn creatie van afgelopen paasweekend. Een (ingezakte) pavlova met lemoncurd en slagroom erboven. Als topping nog macadamia noten en chocolade eitjes.

24 likes

Dan zou ik echt spullen van Wilton aanraden.
Ik heb vorig jaar een groot van FunCakes gewonnen met spullen van Wilton erin. Mondstukken en spuitzakjes. En ja dat werkt echt goed.

2 likes

Hier heb je echt heel veel keuze!

Ik zou persoonlijk geen set kopen, maar wat verschillende (rond, gerkarteld en zo’n franse ster bijvoorbeeld) en dan ongeveer tussen 14 - 18 mm,

Deze bijvoorbeeld:

Kleine franse ster (ook een van mijn favo’s)

En dit is ook een favoriet:

(Niet mijn foto)

9 likes

Ik heb net als @Broodrooster goede ervaringen met Wilton. Mijn 2 meestgebruikte spuitmondjes zijn 1M en 2D van Wilton:

Vroeger gebruikte ik herbruikbare spuitzakken maar dat vond ik geen succes. Ik gebruik wegwerpspuitzakken die op een rol zitten.

Laura’s Bakery heeft meerdere filmpjes die duidelijk zijn:

Spuitzak vullen
Toefjes spuiten
Toefjes in 2 kleuren

@Chan Over het versturen met chocola; ik heb weleens gelezen dat sommige webshops die koekjes en chocola verzenden, dat niet doen als het boven de 20 graden is. In een bezorgbusje loopt de temperatuur soms snel op en het is dan niet fijn als de producten smelten.

6 likes

Nu op NPO2 Binnenstebuiten over de Nederlandse vanille!

4 likes

Voor spuitmondjes kan ik je vooral aanraden om grote te kopen. Een klein spuitmondje kun je nog wel eens uit de zak knijpen als je veel druk zet en met een grote doe je dat niet zo snel. Dus ik koop ze het liefste in de winkel zodat ik kan kijken of ik het formaat fijn vind.

Ik heb ooit een set kleintjes gekocht, maar die grote van Patisse werkt echt veel fijner.

Ik gebruik de wegwerpspuitzakken van Sligro, het merk heet Oneway en ik heb de XL van 59 centimeter. Die kun je ook mooi strak dichtknopen.

Mijn spuitmondjes bewaar ik in een garendoosje, heel handig! Je kan ze ook stapelen en het is makkelijk zoeken.

15 likes

Ik wilde gaan vakken en kwam erachter dat m’n zonnebloemolie op is, niet zo’n goede timing. Met welke olie vervangen jullie dit om te bakken? Ik dacht aan arachideolie, maar ook die is nergens meer te krijgen. Misschien kan ik beter een alternatief plan bedenken

2 likes

Misschien milde olijfolie geschikt voor bakken en braden? Of kokosolie, is ook wel duur helaas…

1 like

Raapzaadolie of koolzaadolie!

4 likes