Gisteren het deeg en de vulling gemaakt, zojuist afgebakken! Recept van Rutger Bakt. Het is voor 12 pasteis maar als je ze bakt in echte pasteis-vormpjes (tip: ebay) haal je er zeker 18 uit de vulling. Wel deeg bijmaken.
Ik vind het niet zo heel moeilijk maar het is wel even een werkje, vooral het bladerdeeg maken. Elke keer moet je tussendoor wachten en weer uitrollen en vouwen. Maar het valt me alles bij elkaar wel mee hoor, het resultaat is heel wat waard!
Wauw netjes!! Wil deze ook nog altijd maken, zijn verslavend!
Ze zijn zooo lekker. Zeker doen!
Het 2e deel van m’n bakweek:
-
Pistache-maïzenakoekjes | Kookmutsjes
Deze gevuld met karamel en witte chocola/nougatine:
Deze gevuld met chocoladepasta en melkchocolade/pistache:
-
Recept Suikerkoekjes - Laura's Bakery
-
Ellouisa: Kersencake met banketbakkersroom van AH
Ik zocht nog een cake toen deze hier gepost werd. Ben benieuwd
-
Vanille cupcakes gevuld met banketbakkersroom en slagroom/mascarpone topping. Het marble effect was in m’n hoofd mooier en strakker dan in werkelijkheid, maar nog steeds leuk
Wat een werk! Echt prachtig allemaal
Ziet er geweldig uit! Zo professioneel een mooi, ik dacht bijna dat het gewoon de foto’s waren die bij het recept horen.
Wat prachtig allemaal Eid mubarak voor jou en je geliefden
Prachtig zeg, wat maak jij mooie dingen.
Heb je voor de Margrietjes een stempel gebruikt?
Eid Mubarak!
Wauw, wat heb je dat prachtig gedaan. Echt heel knap!
Ja, maar het deeg loopt wel uit, dus de afdruk is iets vervaagd. Heb het geprobeerd met en zonder koelen, maar vond er niet veel verschil in zitten.
Ik heb voor Eid voor vrienden en familie weer boxen gemaakt (surprise haha). Omdat ik zo min mogelijk in zakjes wilde doen en dus niet kon labelen wat wat is, heb ik een soort ‘menukaart’ erbij gemaakt!
Hier een kleine close-up van een ‘grote’ box (ik maak ze in s, m en l afhankelijk van hoe groot het gezin is hahaha)
Een selectie van de koekjes:
De ‘volledige’ inhoud van een box maat s (haha klinkt officieel zo joh

Eid mubarak voor iedereen die het viert
Ooh wat fantastisch dit. Wat leuk ook om zoveel weg te geven. Fijn Suikerfeest voor jou en je naasten
Edit: Lees net dat de term ‘Suikerfeest’ liever niet meer gebruikt wordt. Eid Mubarak dus
Eid mubarak! Ziet er geweldig uit
Wauwie, prachtig allemaal! Voor hoeveel mensen maak je het uiteindelijk? Het is zoooveel namelijk. Wat een werk moet het geweest zijn
@zaatar ook weer prachtig je box! Heb je het zelf geschreven/gedecoreerd de menukaart?
Ja! Ik kon niet slapen vannacht dus heb maar wat tekeningetjes gemaakt en ze vanochtend ingescand en in photoshop tot menukaart getoverd haha
Wauw, ziet er echt heel erg lekker uit! Heb je toevallig een recept voor die witte chocolade pistache koekjes?
Eid Mubarak voor iedereen die het viert!
Is deze van kookmutsjes! Ik heb qua vorm een beetje geimproviseerd met Libanese maamoul-vormen die ik heb, en heb de groene kleurstof weggelaten.
Dank je!
Ja het is heel veel. Gelukkig was ik vrij afgelopen week. Ik heb een grote schoonfamilie, maar had van tevoren geen idee wie er langs zou komen. Dus ik had ook geen aantal personen in mijn hoofd. Uiteindelijk heeft mijn vriend vanmorgen een rondje familie gedaan, maar is hij de koekjes vergeten. Omg .
Vanmiddag kwamen er andere familieleden bij ons en die hebben allemaal een doosje gevuld. Morgen breng ik wat bij m’n broertje langs en aankomend weekend ben ik bij mijn ouders, dus daar breng ik ook wat heen. Verder gaat er vaak nog wat naar vrienden van mijn vriend en zijn collega’s. Dan is het wel op denk ik.