Baktopic #2

Heel erg mooi gemaakt weer. Die menukaart is super leuk geworden. Ben je er lang mee bezig geweest? Ik vind koekjes bakken altijd zoveel werk. Duurt altijd langer dan ik had gedacht. Eid mubarak!

1 like

Hoe lang zou je een kladdaka kunnen bewaren denken jullie? Ik zou ‘m vrijdagavond nodig hebben, maar heb eigenlijk alleen dinsdagavond tijd om te bakken. Zou dat te doen zijn? Zo niet, andere suggesties qua simpel klein gebak of koekjes dat na een paar dagen nog lekker is?

Thanks! :relaxed: Het viel me nu nog mee, ben gisteren wel de hele dag bezig geweest, zaterdag zo’n drie uurtjes en vrijdag ook zoiets - koekjes bakken kost vooral super veel wachttijd (heb niet zo’n grote oven), dus heb nu vooral erg veel gemultitaskt om zo min mogelijk loze tijd te hebben haha

2 likes

Ik hou zelf voor verse baksels 3 dagen vers aan, dus het lijkt me net over het randje.

1 like

Kan prima hoor, omdat 'ie zo moist is droogt 'ie niet uit en hij is de dag na het bakken eigenlijk altijd lekkerder! Ik heb nog nooit een hele zo lang bewaard, maar als ik 'm voor onszelf bak dan eten we 'm altijd verspreid over 3-4 dagen op en op de laatste dag is 'ie nog net zo lekker.

4 likes

Mijn kladdkaka (met witte chocolade) bleef een week goed. Vooral ook omdat er geen knapperige delen in zitten, kan dat best.

2 likes

Je kunt hem prima invriezen!

3 likes

Dat is ook geen optie, omdat ik na het bakken ‘m mee moet nemen en niet meer thuis ben.

Bedankt hoor het meedenken allemaal! Ik ga het gewoon proberen, ik maak een gewone chocolade en misschien ook wel die met witte chocolade en we zien wel

3 likes

Moet wel eerlijk zeggen dat ik het voor jezelf toch anders vind, dan als je het minder vers aan anderen wilt voorschotelen.

2 likes

Oh had dit met een kladdkaka in principe ook zo aan andere voorgeschoteld hebben, dan heeft 'ie drie dagen onaangesneden in de koelkast gestaan. Als je dat geen prettig idee vindt kun je 'm ook invriezen en donderdagavond er weer uithalen. Zou het met taart of koekjes ofzo inderdaad niet doen, dat wordt niet lekker. Maar een kladdkaka kost echt 10min om in elkaar te flansen en dan nog even in de oven, dus had 'm wsl later pas gebakken :slight_smile:

2 likes

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het invriezen van zelfgemaakte pizza?

Ik wil binnenkort een recept uitproberen dat waarschijnlijk te groot is, en ik zou dan graag een deel van de pizza’s (als ze belegd zijn) invriezen. Ik denk haast wel dat het kan (immers kan je ook diepvriespizza’s bij de supermarkt kopen), maar ik weet niet goed op welk moment je het het beste kan invriezen dus tips zijn welkom. :smiley:

1 like

Ik heb al een hele poos geleden deze link opgeslagen, maar sindsdien hebben we steeds alle pizza’s van één deeg opgegeten als lunch de dag erna haha! Dus heb het nog niet zelf kunnen testen! Maar die voorgebakken versie lijkt me ideaal, dan heb je binnen een handomdraai en “verse” afbakpizza op tafel staan!

2 likes

Ik heb dit weleens gedaan!
Pizzadeeg vormen, saus erop en dan kort afbakken (paar minuutjes). Vervolgens laten afkoelen & daarna heb ik ze gevacumeerd en ingevroren. Rutger heeft hier ook iets over geschreven op zijn site. Misschien dat dat je ook verder kan helpen!

1 like

@croissant Ohhhh dank! Ik was helemaal vergeten bij Rutger te kijken. :rofl:

Het lijkt mij het fijnst om de pizza inderdaad kort voor te bakken, dat is lekker plat in de vriezer en het snelst als ik het wil gebruiken. Heel veel dank beiden!

1 like

Lemon curd tiramisu met limoncello voor vanavond. Ik ben benieuwd.

24 likes

Jullie maken zulke lekkere en mooie dingen! Ik bak niet zo vaak, want ik weet niet zo goed wat ik met een hele taart moet aangezien we maar met z’n 3en zijn. En m’n ene buurvrouw heeft net een maagverkleining gehad en de anderen houden niet van zoet…

2 likes

Is meenemen naar je werk een optie?

1 like

O dat is wel een goeie! Ik werk echt met zoetekauwen dus het wordt vast gewaardeerd

3 likes

Ik heb het meesterlijk magazine binnen gekregen! Ga hem vanavond lekker door bladeren.

Vond het wel iets tegenvallen hoe hij verzonden is, flinterdun plastic eromheen. Mijn kaft is ook erdoor wat kapot gegaan. Had wel iets stevigers verwacht.

2 likes

Mijne staat vandaag in de app en ik denk ook iets van schade te zien… Wat jammer zeg, juist zo’n speciale editie wil je langer bewaren en dan is het wel zo fijn als hij niet al is beschadigd bij binnenkomst.

Ik ben heel benieuwd naar de inhoud!

2 likes