Baktopic #2

Ik was alweer vergeten dat ik hem ook besteld heb, dus leuk cadeautje voor mezelf :blush: ik krijg hem vandaag ook binnen

1 like

Ik was op marktplaats aan t zoeken naar losse edities van Meesterlijk van Robert, maar op deze uitgave is nu al 32 euro geboden :scream:

Ik heb vandaag een pistache cannoli gehad en die was echt mega lekker. Heeft iemand wel eens cannoli gemaakt? Aanraders voor een recept?

2 likes

Ik heb de rabarber taart van rutger gemaakt. Foto voor het bakken en na het bakken.
Mijn rabarber was helaas heel erg verschillend in dikte dus het sloot niet overal zo perfect aan, waardoor de pistachespijs ook een beetje omhoog kon borrelen tijdens het bakken. Ik vind het er alsnog wel leuk uitzien, ga ‘m vanmiddag aan m’n moeder geven en dan samen proeven, ben heel benieuwd

34 likes

Ooh lekker! Die ga ik binnenkort ook weer eens maken, maar dan met het recept van Meera Sodha (heb dat recept hier weleens gedeeld en het is vegan).

4 likes

Er is weer lekker gebakken voor een feestje :tada:
Citroen cheesecake & chocolade hazelnoot praline taart (2 losse recepten: chocolade ganache taart en hazelnoot praline) van Rutger Bakt.
En voor het eerst iets gebakken van Miljuschka: walnoten karameltaart.

Ze vielen heel goed in de smaak :grinning: Veel visite koos voor het speciale arrangement; van elke taart een klein stukje :star_struck:

44 likes

Ziet er heerlijk uit :star_struck:

2 likes

Flora denk ik!

1 like

Ahhh jaaa cannoli :star_struck: Geen tips voor recepten maar ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

4 likes

Ik heb al jaren lang van die canolli ‘vormen’ (kan even niet op het woord komen) maar nog nooit gemaakt haha. Lijkt me echt heel leuk om te doen. Het frituren houd me vaak wat tegen.

5 likes

Oeh, ziet er lekker uit zeg! Heb je een recept?

Dankjewel!! Mijn zus moet glutenvrij eten dus heel fijn dat ik haar nu kan verrassen.

1 like

Ik wil komend weekend een taart bakken voor mijn verjaardag. Dacht zelf aan een mokkataart, ik kan natuurlijk prima zelf zoeken (doe ik ook) maar heeft iemand misschien een succesrecept? Dan hoef ik niet proef te bakken komende week :grin:

Ik heb weer eens chocolate chip cookies gebakken, dit keet met witte chocolade en cranberry!

31 likes

Niet helemaal mokka, maar dit is echt een groot succes!!

Ik maak vaak wel maar de helft van de botercreme, anders vind ik het te veel

Recept van SortedFood

6 likes

Dankjewel! Ga m straks even lezen, maar ziet er echt lekker uit! :smile:

2 likes

Hoe vinden jullie het Meesterlijk magazine van Robert? Er komt een herdruk dus ik twijfel om te bestellen maar wil weten of het de moeite is. Volgens mij hebben jullie hem @FrauHelga en @DrWrenKingston?

1 like

Als je nog geen andere tijdschriften heb zou ik het zeker doen!
Er zitten voor mij echt veel recepten in die ik eens wil gaan maken (en dat heb ik normaal niet zo snel met tijdschriften) er staan ook hele goede basics in en veel ook op niveau beschreven dus je kan voor iets makkelijker gaan of voor iets moeilijk. Staan bij sommige ook stap voor stap foto’s.
Het tijdschrift is ook vrij divers dus je heb echt hoofdstuk met brood, toetjes, gebak, taarten en koekjes etc. Je kan het bijna vergelijken met een bakboek

Het enige wat ik mis zijn soms een klein verhaaltje over de baksels zelf :sweat_smile:
Als @FrauHelga nog wat verteld ben je vast overtuigd die kan dat nog beter :wink:

7 likes

Heeft iemand wel eens een cursus gedaan bij Bakery Institute? Hoe was dat? Aanraders? Mijn vriend is begonnen met peilen wat ik voor mijn verjaardag wil over een paar maanden :joy:

Ik heb er zelf geen cursus gedaan, maar dat staat nog wel op mijn wensenlijstje. De docenten die ze daar hebben zijn echt professionals uit het vak, dus ik weet wel bijna zeker dat het goede cursussen zijn. Alleen jammer van de prijs haha.

2 likes