Ooh lekker! Die ga ik binnenkort ook weer eens maken, maar dan met het recept van Meera Sodha (heb dat recept hier weleens gedeeld en het is vegan).
Er is weer lekker gebakken voor een feestje
Citroen cheesecake & chocolade hazelnoot praline taart (2 losse recepten: chocolade ganache taart en hazelnoot praline) van Rutger Bakt.
En voor het eerst iets gebakken van Miljuschka: walnoten karameltaart.
Ze vielen heel goed in de smaak Veel visite koos voor het speciale arrangement; van elke taart een klein stukje
Ziet er heerlijk uit
Flora denk ik!
Ahhh jaaa cannoli Geen tips voor recepten maar ben heel benieuwd naar het eindresultaat!
Ik heb al jaren lang van die canolli ‘vormen’ (kan even niet op het woord komen) maar nog nooit gemaakt haha. Lijkt me echt heel leuk om te doen. Het frituren houd me vaak wat tegen.
Oeh, ziet er lekker uit zeg! Heb je een recept?
Dankjewel!! Mijn zus moet glutenvrij eten dus heel fijn dat ik haar nu kan verrassen.
Ik wil komend weekend een taart bakken voor mijn verjaardag. Dacht zelf aan een mokkataart, ik kan natuurlijk prima zelf zoeken (doe ik ook) maar heeft iemand misschien een succesrecept? Dan hoef ik niet proef te bakken komende week
Niet helemaal mokka, maar dit is echt een groot succes!!
Ik maak vaak wel maar de helft van de botercreme, anders vind ik het te veel
Recept van SortedFood
Dankjewel! Ga m straks even lezen, maar ziet er echt lekker uit!
Hoe vinden jullie het Meesterlijk magazine van Robert? Er komt een herdruk dus ik twijfel om te bestellen maar wil weten of het de moeite is. Volgens mij hebben jullie hem @FrauHelga en @DrWrenKingston?
Als je nog geen andere tijdschriften heb zou ik het zeker doen!
Er zitten voor mij echt veel recepten in die ik eens wil gaan maken (en dat heb ik normaal niet zo snel met tijdschriften) er staan ook hele goede basics in en veel ook op niveau beschreven dus je kan voor iets makkelijker gaan of voor iets moeilijk. Staan bij sommige ook stap voor stap foto’s.
Het tijdschrift is ook vrij divers dus je heb echt hoofdstuk met brood, toetjes, gebak, taarten en koekjes etc. Je kan het bijna vergelijken met een bakboek
Het enige wat ik mis zijn soms een klein verhaaltje over de baksels zelf
Als @FrauHelga nog wat verteld ben je vast overtuigd die kan dat nog beter
Heeft iemand wel eens een cursus gedaan bij Bakery Institute? Hoe was dat? Aanraders? Mijn vriend is begonnen met peilen wat ik voor mijn verjaardag wil over een paar maanden
Ik heb er zelf geen cursus gedaan, maar dat staat nog wel op mijn wensenlijstje. De docenten die ze daar hebben zijn echt professionals uit het vak, dus ik weet wel bijna zeker dat het goede cursussen zijn. Alleen jammer van de prijs haha.
Leuk, bedankt voor de review! Hoe dik is het ongeveer? Ik heb al wel eens wat tijdschriften van Robert cadeau gekregen maar dat is zo’n klein aantal dat ik denk dat er niet zoveel overlap in zit. Maar echt achtergrondverhaal rondom de baksels zit er niet in dan?
Ik ga het wel bestellen denk ik! Toch wel leuk om te hebben en hopelijk toegankelijk genoeg om er ook wat uit te maken
Eens met @DrWrenKingston ! Ik heb hem natuurlijk blind besteld maar als ik had geweten wat er in stond, had ik hem sowieso ook besteld.
Het is een heel dik tijdschrift, het dikste dat ik ooit gehad heb, en eerder vergelijkbaar met een boek.
De onderste is het tijdschrift, daar bovenop ligt een bakboek. Het is dus een flink dik boekwerk!
Mijne heeft wat beschadigingen aan de kaft, en dat is ook het enige kritiekpunt. Ik denk dat ze het ofwel steviger hadden kunnen maken, of het zorgvuldiger hadden kunnen verzenden.
Wat ik leuk vind is dat het tijdschrift zo veelzijdig is. Er staan klassiekers in maar ook dingen die ik niet ken.
Wel denk ik dat het tijdschrift niet geschikt is voor iemand die 0 ervaring heeft, daarvoor is het net iets te technisch denk ik. Maar voor thuisbakkers met wat ervaring is het zeker geschikt.
Ook de mensen met zeer veel ervaring kunnen hun hart ophalen want met name bij het hoofdstuk desserts staan wat recepten die moeilijk / erg technisch zijn.
Nog wat meer achtergrondinformatie was leuk geweest, maar dan was het boekwerk nog dikker geworden en ergens moeten ze natuurlijk keuzes maken.
Al met al vind ik het een aanrader om te kopen, echt een leuk bewaarexemplaar.
Oh wauw, wat een mooie dik exemplaar! Dat is inderdaad meer formaatje boek. Zelfs al maak ik er dan niets uit, is het mooi om op te plank te hebben staan denk ik .
Ik heb er een aantal jaar geleden een keer een cursus gedaan en ik vond het echt wel het geld waard! Ik had toen de cursus stapeltaarten en je krijg ook gewoon je eigen taart mee naar huis en maakt alle onderdelen. Bij andere cursussen zag ik vaak dat de cake/taart al gemaakt was en dat ze alleen focussen op decoreren.