Het is echt een heel mooi tijdschrift. Lijkt net een boek en voor 20 euro is een koopje dan. Staan lekkere recepten in. Het enige wat me wel tegenviel is dat het eerste recept banketbakkersroom is die niet op de echte manier met eieren wordt gemaakt maar met custardpoeder. Voor een blad dat zich meest meesterlijk noemt vond ik dat jammer.
Bij tulbanden doe ik meestal vier vierden, oftewel suiker, boter, bloem en eieren, in het gewicht van de eieren. Die weeg je dus eerst af.
De Heritage is niet loeigroot en om te voorkomen dat ie te vol zit, zou ik 4 M eieren doen. Heb ik in het verleden meermaals gedaan en werkte goed.
Ik zag net bij toeval dat dit mooie boek in de aanbieding is bij Bol! Een tijdje geleden schreef ik er een stukje over. Wat een geweldige prijs; naar mijn mening een echte aanrader voor mensen die graag koekjes bakken.
Oh sorry, dat moet er inderdaad nog bij. Of zelfrijzend bakmeel in plaats van bloem.
Verder nog een snufje zout, en smaakmakers als vanille of citroenrasp naar wens.
Hangt een beetje van het merk af. Ik gebruik meestal die van Dr. Oetker, dat is 16 gram bakpoeder voor 500 gram bloem. Ik denk dat de eieren ongeveer 200 gram wegen (en de bloem dus ook) en zou dan voor 7 à 8 gram / een half zakje bakpoeder gaan, tenzij er op de verpakking van de bakpoeder andere verhoudingen staan.
Mocht je bakpoeder in een pot hebben, dan zou ik het voor de zekerheid afwegen. Een theelepel bakpoeder is denk ik net te weinig.
Maar het wordt sowieso een gave taart, want de vorm alleen al is feestelijk en bijzonder. Met de versieringen wordt ie vast nog mooier!
Ik heb toevallig precies deze vorm net uit de oven gehaald met dit recept:
Paste er goed in, moet nog lossen. Ik post hem hier als dat gelukt is.
Hahahaha je bent slecht voor mij
Vanochtend al wat dingen in mijn mandje gezet.
Morgen komen weer drie nieuwe kook boeken
Nope, ik heb hem ingevet met zonnebloemolie (vloeibaar goud😋), het overschot eruit laten druppen en daarna nog met een keukenpapiertje er doorheen. Als ik bloem gebuik vind ik de buitenkant er vaak viezig uit zien na het lossen, van die witte plekjes
Ga je echt plezier van beleven, wat een prachtig bakboek. Echt een klassieker.
Als ik de rest van het jaar nog maar 1 bakboek zou mogen gebruiken, dan koos ik die.
De keren dat ik hem gebruikt heb is er nooit wat blijven zitten bij het lossen, goed invetten dan komt het echt goed.
Hoi, ik zit stilletjes mee te lezen en ben wel nieuwsgierig geworden naar dit magazine. Ik heb gezocht op de website, en zie dat verschillende magazines beschikbaar zijn, dus ik vroeg me af over welke het precies gaat. Ik vermoed het Meest Meesterlijk magazine, klopt dat?
Oh jeetje nog een geweldig bakboek in de aanbieding. Ook een aanrader!
@Ginger Ja het Meest Meesterlijk Magazine, hier is de link:
Ik heb inmiddels drie cursussen gedaan daar en ik vind het echt fantastisch haha. Je krijgt zoveel theoretische kennis en leert enorm veel. Je mag me altijd een pb sturen voor wat meer info.
Ik zal even wat foto’s bijvoegen van de dingen die ik gemaakt heb
Cursus introductie patisserie van 4 dagen
Introductie cursus brood van 2 dagen
Cursus viennoisserie en zoete dagen van 2 dagen
Ja dat klopt inderdaad! Via deze link kun je hem bestellen: Het Meest Meesterlijk magazine van Robèrt van Beckhoven - Bestel nu!
Op de website van nordic ware staan heel veel recepten en mijn ervaring is goed met die recepten. Uiteraard heeft onze Rutger ook veel tulbandrecepten online staan
@FrauHelga hoe kom je op die aanbiedingen terecht? ik mag eigenlijk geen nieuwe boeken meer kopen. Ik schrijf op vrijwillige basis recensies van Nederlandse en Belgische kookboeken op een website en vrijwel alle nieuwe bakboeken krijg ik inmiddels ook om te recenseren. Het boek La vita en dolce is echt m’n favoriet van de afgelopen periode Link
Ik was mijn verlanglijstje aan het opschonen want ik heb recent wat boeken gekocht en gekregen, en zag dat diverse boeken wel heel gunstig geprijsd waren. Als je via de outlet-knop gaat zie je onder kookboeken een stuk minder dus het is min of meer toeval dat ik ze zag.
Voor welke website schrijf je als ik vragen mag?
Ik stuur je even een pb!