Baktopic #2

Op de website van nordic ware staan heel veel recepten en mijn ervaring is goed met die recepten. Uiteraard heeft onze Rutger ook veel tulbandrecepten online staan

@FrauHelga hoe kom je op die aanbiedingen terecht? :heart_eyes: ik mag eigenlijk geen nieuwe boeken meer kopen. Ik schrijf op vrijwillige basis recensies van Nederlandse en Belgische kookboeken op een website en vrijwel alle nieuwe bakboeken krijg ik inmiddels ook om te recenseren. Het boek La vita en dolce is echt m’n favoriet van de afgelopen periode Link

4 likes

Ik was mijn verlanglijstje aan het opschonen want ik heb recent wat boeken gekocht en gekregen, en zag dat diverse boeken wel heel gunstig geprijsd waren. Als je via de outlet-knop gaat zie je onder kookboeken een stuk minder dus het is min of meer toeval dat ik ze zag.

Voor welke website schrijf je als ik vragen mag?

5 likes

Ik stuur je even een pb!

3 likes

Wow droombaan!

Ik ben aan het reorganiseren, hoe bergen jullie je bakvormen op?

Ik heb het nu zo, ook even naast de zwarte balken geprobeerd maar daar wil ik nog een bak naast zetten. De bakken worden nog transparant met deksels. Er zitten koekjes spullen in en siliconen bakvormen.

2 likes

Er zijn wel 2 formaten van deze vorm, dus kijk bij recepten er wel even altijd naar. Denk dat jij de kleine versie heb.

Ik had mijn vader er ook 1 gegeven en die had een recept van Rutger gemaakt en bijna alles erin gedaan, dat stroomde natuurlijk helemaal over :smiling_face_with_tear: bleek dus kleinere versie te bestaan haha.

2 likes

Ik heb een speciale bakvormenkast. :sweat_smile: Dat is echter zo’n chaos momenteel dat ik er liever geen foto van post.
Dat is ook meteen mijn probleem met mijn huidige keuken; er is te weinig bergruimte voor mijn spullen. De keuken zat er al in toen mijn man en ik dit huis kochten. Eind dit jaar / begin volgend jaar (afhankelijk van de aannemer) wordt alles geheel verbouwd en krijg ik lekker veel bergruimte. De kast die ik dan o.a. voor bakvormen ga gebruiken is 3 keer zo groot. Ik zie op tegen de verbouwing maar ik kijk heel erg uit naar het moment dat alles klaar is en ik geen fornuis meer heb van 60 cm met 1 oven, maar een fornuis van 100 cm met 4 ovens. :partying_face:

@DrWrenKingston @Ovenschaal Oh goed dat je dit aankaart! Ik heb de 2,4 liter versie. Daar past een vier vierdencake op basis van 4 eieren in. Hoe veel liter is het andere formaat?

6 likes

Oeh! Ik hoop het ooit wel te zien, ik houd van voorbeelden.
Ik heb vorig jaar mijn keuken aangebouwd maar toch heb ik te weinig ruimte hahah.

Ga nu een lade maken met kitchenaid spullen en een met bakspullen algemeen en de voedingsmiddelen daarvoor. En dan de rest in mijn voorraadkast.

1 like

Waaaauw!! Super mooi. Lijkt me echt fantastisch om te doen. Ik twijfel nog tussen patisserie en boulangerie. Op de één of andere manier kan ik geen goed brood bakken, dus misschien is het goed om daar mee te beginnen. Dan vraag ik volgend jaar patisserie, want dat vind ik het leukst.

2 likes

Als de nieuwe keuken een feit is, hoop ik daar foto’s van te posten. :smiley:

Mijn huidige keuken is nog uit de jaren '70 met bruine tegeltjes met bloemetjes er op. :melting_face: Als ik lang genoeg wacht wordt het misschien weer hip maar ik ben echt heel erg toe aan iets nieuws.

4 likes

Kijk dan :heart_eyes:
Ik ging googlen op bakvormenkast.

23 likes

Die koperen bakvormen zijn zó mooi :heart_eyes:

@Ovenschaal Oeh dat scheelt een stuk! Dan zou ik denk ik hooguit 3 eieren nemen (en daar ook de hoeveelheid bakpoeder aan aanpassen).

3 likes

Met passen en meten is het gelukt. Wedden dat ik zo nog iets vind wat erin moet :joy:

6 likes

Ik heb inmiddels een collectie Nordic ware :smiling_face_with_three_hearts: vind het echt prachtige vormen! Ik koop ze wel met een speciale reden meestal, ze zijn best prijzig vind ik.

De Heritage heb ik gekocht van mijn eerste grote mensen salaris. Wild flower loaf heb ik gezien we gingen samen wonen. Gingerbread house toen we met (weg) begonnen (was precies met kerstavond dus vond deze ook toepasselijk :wink: ) de brilliance wil ik kopen voor als we trouwen.

Dan heb ik nog the crown tulband en tiered heart cakelets vorm die heb ik gekregen en vond pas bij de kringloop een pancake pan met kerst vormpjes erop.

Heritage is wel mijn favoriet! Schoonmaken van de vormen is een hel. :smiling_face_with_tear:

11 likes

Wat leuk, zo heb je aan alle vormen denk ik een speciale herinnering.
Je pannenkoekenpan heb ik gezien, wat een goede vondst was dat zeg, zo goedkoop! Ik ben heel benieuwd of die fijn in gebruik is, zou je dat misschien nog willen vertellen als je het geprobeerd hebt?

2 likes

Ja ben zelf ook benieuwd. Anders misschien maar gewoon 25 juni die pannenkoeken gaan bakken dan is het nog een half jaar tot kerst :stuck_out_tongue_winking_eye:
Zal het hier sowieso wel even delen!

3 likes

Oh wow! Je hebt helemaal gelijk. Wat een mooi boek. Ik dacht ineens toen in wel foto’s tegenkwam huh.
Dit is er echt een om te bewaren.

2 likes

Ik heb in de VS dit boek gekocht. Zag dat ie hier ook al werd genoemd. Vind hem er zooo mooi en strak uit zien!

6 likes

Fijn boek hè? In het midden zitten inderdaad foto’s. De tekeningen vind ik ook erg leuk!

@Salmiak Jaaa die staat ook in mijn top 10! Zo’n mooi boek.

4 likes

Dit is de keuken van Josephine van myinnervictorian of niet? Hele toffe bakvormen heeft zij. Zo mooi oud allemaal. En ze knapt ze dna zelf wel eens op als ze er tweedehands een vindt.

2 likes

Wauw, wat een super baan. Hier ook een bakboek verzamelaar. Ik ben ook benieuwd voor welke website je schrijft. Vroeger deed ik veel ideeen op via bak blogs die ik volg, maar er worden minder kook/bakboeken gereviewd tegenwoordig (is wel goed voor de portemonnee :wink: )

Dit vind ik zelf ook een leuk koekjes bakboek

1 like