Baktopic #2

Voor mijn verjaardag heb ik een tulbandvorm gekregen en ik heb hem vandaag voor het eerst geprobeerd met een marmerbeslag.
Ik wist niet dat hij best veel omhoog zou komen dus de onderkant is iets bol hahaha


27 likes

Ik heb hem vandaag ook gemaakt. Hij was lekker, maar ook mega machtig. De gecondenseerde melk was van buiten stevig, maar vanbinnen nog best smeuïg. Was dat bij anderen ook? Ik denk dat ik daar een andere keer minder van zou gebruiken.

13 likes

Ja, ik gebruik inmiddels het halve blikje. De rest gaat in de vriezer voor een volgende keer.
Ik heb dit taartje nu al een aantal keer cadeau gegeven, echt iedereen is er blij mee. Nogmaals dank @FrauHelga.

5 likes

Voor iedereen die fodmap eet, de carrotcake die hier vaak gedeeld is heb ik van het weekend gemaakt met havermout (verpulverd) ipv meel en hij is echt super lekker geworden! Helemaal niet droog of vast.

3 likes

Is niet mijn recept hoor, ik denk van @Marquez!
Ere wie ere toekomt. :smiley:

3 likes

Oh sorry! Bedankt @Marquez!

3 likes

Ik wil voor Pasen een lekker dessert maken, niet helemaal bakken dus, maar het sluit hier denk ik wel het beste aan. Hebben jullie nog aanraders?

1 like

Ik vond dit echt een heel lekker dessert. Makkelijk om te maken, ziet er vrolijk uit en oranje is bijna geel dus past ook wel bij pasen :wink:

Semifreddo van sinaasappel en Licor 43 - My happy kitchen & lifestyle

4 likes

Ik ben fan van ouderwetse pudding. Deze is heel lekker, hoewel ik wel wat minder drank en meer bitterkoekjes doe.

3 likes

Oh ja pudding is een goed idee @TanteBetje. Moest gelijk denken aan deze

Victoriaans recept: Blanc Mange-pudding | My inner Victorian

Die amandelen pellen is echt veel werk, maar de pudding is zo ontzettend lekker en zacht van smaak! Wellicht nog een optie @George

2 likes

Oh een blanc-manger! Leuk en heel lekker! Heeft Cees Holtkamp ook een filmpje van. Geweldige basis ook voor andere smaken. Leuke blog!

2 likes

Ik vond hem ook lekker en erg machtig! Ik heb hem wat te lang in de oven gehad waardoor bij mij de gecondenseerde melk erg plakkerig werd en aan de randen zelfs vrij hard is geworden dus ze zijn lastig te vergelijken denk ik. Ik vond hem ook erg zoet! Je hebt hem mooi gedecoreerd met noten.

1 like

Dat is slim. Dat ga ik de volgende keer ook doen, want verder is ie super lekker!

@Florence Bedankt :smile: Ik vond het ook lastig inschatten wanneer hij klaar was. Hij bleef vrij lang wiebelig in het midden, dus ik heb hem er ook langer in laten staan. Ik gebruikte ook een vrij klein bakblik misschien de volgende keer een iets grotere gebruiken.

1 like

Tip voor mensen die net als ik al ik weet niet hoe lang op zoek waren naar een mooie serveerschaal voor taart die niet te tuttig is en die niet te veel terugloopt aan de zijkant zoals de serveerschaal die Ikea standaard in 't assortiment heeft zitten: ik kwam deze net bij de Ikea tegen :heart_eyes: Is gewoon precies wat ik zocht

14 likes

Iemand gaf hier de tip van de Lemon Crumb Cake van How Sweet Eats. Ik heb 'm gemaakt en hij is heerlijk geworden. Mag van mij nog wel citroeniger volgende keer.

37 likes

Ik was vanochtend bij de Action (was niet vooraf ingecalculeerd dus ik had geen lijstje of plan) en heb ik een vlaag van verstandsverbijstering de koekjespers meegenomen. Ga hem vanavond denk ik uitproberen!

4 likes

Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen, want ik zoek nog een koekjespers (die niet uit elkaar valt zoals degene die ik vroeger had :sweat_smile: ).

Nee, dat kostte me 2 dagen extra :slight_smile:
Maar dat ga ik nog wel een keer doen.

Ik zou wel wat extra lemon extract gebruiken en ik heb de helft van de boter voor de cake vervangen door olie, en de cake is heerlijk smeuïg geworden. En ik heb niet alle crumb gebruikt, mijn vorm was wat kleiner en ik had in dit recept iets teveel. Dat gebruik ik wel in een toetje, ligt nu in de vriezer.

1 like

Nou deze valt níet uit elkaar. Hij sluit alleen niet super goed af aan de onderkant en bij het ding dat perst dus je hebt telkens wat deeg dat uitsteekt aan de zijkantjes. Misschien moet ik ook gewoon nog iets beter oefenen. Voor 4 euro best grappig om af en toe eens te doen (hij heeft 8 koekjesvormen en 8 glazuurmondstukjes). Er zullen vast steviger exemplaren te koop zijn en is voor jou als serieuze hobbybakker wat interessanter misschien.

Ik heb trouwens het deeg gebruikt van de bretonse koekjes en dat zorgde wel voor heel lekkere koekjes!

1 like

Dank voor je review! Dan kijk ik nog even verder inderdaad.

2 likes