Baktopic #2

Marmercake naar recept van Lauras Bakery!

33 likes


Een ronde aardbeislof, gemaakt voor mijn verjaardag!

53 likes

Review : OMG dit is de allerlekkerste citroencake ever! Zacht, smeuïg, dit gaat op het lijstje met toppers.
Even nog het recept linken:

20 likes

Ahhhh deze stond op mijn to bake list en door jou bericht kan ik nu niet wachten om hem te maken :weary:

2 likes

Ziet er echt super lekker uit! |k weet trouwens niet of je serieus bedoelde dat de curd twee dagen extra zou kosten, maar dat kun je prima op de dag zelf maken! Hij moet natuurlijk wel afkoelen voor je hem weer verwerkt, maar als je hem in een lage/brede ovenschaal stort koelt hij vrij snel terug, hoe groter het oppervlak, hoe sneller het koelt. Je kan curd trouwens ook invriezen (ik heb laatst dus 3 kilo curd gemaakt, dus ik heb ook bakjes in de vriezer staan haha). Ik ga hem in ieder geval proberen :smiley:

1 like

Haha, ik begrijp je reactie. In het recept staat het advies om de curd 2 dagen van te voren te maken. En omdat ik een “beginneling” bakker ben, en het recept vrij uitgebreid, dacht ik mezelf het makkelijk te maken. Maar nu ik het recept eenmaal heb gemaakt, ga ik zeker zelf curd maken. Want dat is veel lekkerder (denk ik) dan uit een potje. (hoewel ik een goed potje heb gekocht, van Mackays). En voor meer bruikbaar!

1 like

Jaa dat kan ik me voorstellen! Als je hem zelf maakt kun je ook wat meer spelen met de verhouding zoet/zuur, dat is ook altijd lekker. Hij zag er in ieder geval super mooi uit bij je!

1 like

Appelkruimel cheesecake met gekarameliseerde appel. Vind m wel wat minder goed opgestijfd dan ik hoopte - maar ben benieuwd!

49 likes

Alsnog prachtig, en gefeliciteerd!

2 likes

Jaa deze heb ik afgelopen weekend ook gemaakt en hij is zó ontzettend lekker! Vriend zei ook dat dit één van de lekkerste dingen is die ik tot nu toe heb gemaakt. Ben sowieso groot fan van lemon curd!

1 like

En had jij de lemon curd zelf gemaakt?

1 like

Gebruiken jullie altijd een suiker thermometer bij het maken van italiaanse meringue? Of zijn er ook andere manieren om dit te doen?

Ja! Gewoon op de dag zelf, heeft eerst een paar uur in de koelkast gestaan. Had het overigens nog nooit in de magnetron gemaakt, maar dat vond ik zoveel makkelijker dan in de pan haha, dat ga ik zeker vaker doen!

2 likes

Klinkt heerlijk dit! Bedankt voor het delen, komt op mijn te proberen lijstje. Heb je de cups omgezet naar grammen en zo ja werkte dat een beetje?

1 like

Ja, heb het meteen opgeschreven, dit werkte prima. Maar het kan nog wat citroeniger. Ik denk dat ik meer citroenextract had moeten gebruiken, en andere, maar had alleen die van dr Oetker.

Kruim:
195 gr bloem
100 gr suiker
120 gr koude boter
Citroenrasp
Zout

Cake:
120 gr zachte boter( ik gebruikte 60 gr en 54 gr zonnebloemolie voor smeuïgheid)
200 gr suiker
3 eierdooiers
Vanille extract
citroenextract
Citroenrasp
195 gr bloem
Bakingsoda
Zout
125 gr Griekse yoghurt
3 eiwitten stijf geklopt

Succes!

6 likes

Oh top dankjewel!

1 like

Ik heb vandaag een torta caprese gemaakt. Ben er blij mee!

24 likes

Dankjewel! :grin:

2 likes

Ik moet het weten, wat drijft er in je thee? :see_no_evil:

4 likes

Ik ga komende week hot cross buns maken :grin: (voor Pasen) iemand nog een goed lekker recept?
Ook ga ik eindelijk een stol maken! Gezien het met kerst niet was gelukt doe ik hem nu :clap:

Nog meer mensen die aan de bak gaan voor Pasen? Een Babka kan ik ook aanraden!

4 likes