Op het opkloppen was echt heel goed gelukt, super stijf, mooie glans, met pieken. Dacht zelf misschien is er wat gesmolten door dat het even de oven in ging. Maar geen idee of dat klopt.
ik had er zoveel zin in, dus net maar scones gemaakt als ontbijt
🤫
Hahha love it.
Ik ga volgende week een kleine paasbrunch houden met mijn ouders, ik maak:
- croissants
- cinnamon rolls
-bagels
-scones
-en natuurlijk beleg, aardbeitjes etc
Mijn ouders maken mini saucijzenbroodjes. Wat zal ik er nog bij doen?
Je hebt al best wat qua ‘brood’ dus weet niet of dit je wat lijkt, maar ik maak dit regelmatig van bladerdeeg en nutella. Super simpel!
Nieuw in dit topic, wat leuk om al jullie baksels te zien! Gebruikt iemand de recepten van preppy kitchen? Zo lekker, en lukken altijd! Had deze taarten gemaakt een tijdje geleden. Red velvet en Apple pie.
Ik heb al wat van hem gemaakt en inderdaad, het lukt altijd! Fijn ook dat hij grammen erbij zet ipv alleen cups.
De lemon bars staan ook nog op mijn lijstje.
Ja dat vind ik ook echt een voordeel! Heb een setje cups maar vind dat soms toch onhandig met boter enzo, dat weeg ik liever af. Wil zijn lemon meringue pie nog een keer maken maar heb geen brander haha.
Ik heb toevallig laatst bij Xenos zo een brander gekocht! Nog niet uitgeprobeerd dus hoop dat het wat is haha
Ik heb key lime pie gebakken, super lekker geworden. Ik haal er alleen niet specifiek limoen uit, eerder gewoon citrus.
@PhoebeBuffay ik heb op bol.com een simpele gasbrander aansteker gekocht. Was €3 ofzo inclusief verzenden en werkt ook prima!
Ik dacht ik bak nog even snel een bananenbrood. Eerst had ik zelfrijzend bakmeel, dus vervangen door bloem. Gooi ik er alsnog bakpoeder in hoooow. Hoop dat ie alsnog smaakt.
Ik heb nu het notentaartje in de oven staan, maar de bovenkant blijft superlicht/de kleur van de melk Weet iemand of ik het beter wat langer erin kan houden of de oven wat heter moet zetten?
Ben een beetje bang dat als ik hem nog heel lang doorbak of de stand heter zet de bodem verbrand…
Sinds we het wafelijzer in huis hebben, heb ik zo’n 7 verschillende recepten geprobeerd. Mijn man en ik vinden deze het allerlekkerst, zowel qua smaak als textuur.
Het lekkerst vind ik ze met verse slagroom en jam of fruit.
Heb deze link nu al enkele keren geopend maar omdat er geen werkbeschrijving bij staat nog niet gemaakt. Klopt het dat enkel de ingrediëntenlijst er op staat?
Onder de ingrediënten staat iets van bereiding en als je daarop klinkt komt de werkwijze tevoorschijn in het vakje waar eerst de ingrediënten stonden!
Klopt wat @Harrrie zegt! De eerste keer heb ik er ook naar gezocht, haha.
Voor het gemak hier nog het gehele recept:
Voor 8 grote harten (bestaan uit 5 kleine wafeltjes per hart) of 14 vierkante wafels
- 3 grote eieren (of 4 kleine eieren)
- 250 gram suiker
- 1 tl vanille essence
- 250 gram gesmolten roomboter
- 500 gram bloem plus 1 zakje bakpoeder of 500 gram zelfrijzend bakmeel
- 250 ml melk
- beetje zonnebloemolie
- poedersuiker
- mixer of keukenmachine
- wafelijzer
Bereiding:
- Gebruik een mixer of een keukenmachine.
- Mix de suiker met eieren, vanille essence tot een homogeen mengsel.
- Smelt de boter op laag vuur en meng met het eiermengsel.
- Zeef vervolgens de bloem (met bakpoeder) in het boter-eiermengsel.
- Mix goed en voeg vervolgens de melk toe en mix tot een gladde massa.
- Verwarm het wafel ijzer en vet het licht in met zonnebloemolie (hoeft maar een keer, meeste wafelijzers hebben een anti-aanbak laag)
- Bak ongeveer een soeplepel (grote) beslag per keer in het hartjesijzer. In het vierkante ijzer gebruik je ongeveer een kleine soeplepel per wafel nodig.
- Bak tot goudbruin (ongeveer 3-4 minuten); even uitproberen. Zet het wafelijzer eventueel heter of koeler.
- Laat afkoelen op een rooster en bestrooi met poedersuiker.
- Ook lekker met fruit en slagroom!
Ideaal, dankjewel !
Een hartige quiche misschien?
Mijn recept voor vlaaideeg. Ik gebruik altijd instant gist. Met een vulling naar eigen keuze. 25 minuten bakken op 200 graden.
Zijn er mensen die zin hebben om linkjes enzo in de openingpost te verzamelen? Dan kunnen we eens kijken hoe het samen een post bewerken bevalt. (Als je nu niet weet wat ik bedoel moet je vooral even de update in Forum lezen)