Baktopic #2

OMG die ga ik bestellen! Mijn dochter is 2,5 en doet alles na wat ik doe, en in haar speelgoedkeukentje is ze vaak aan het ‘koken’ en bakken. As we speak heeft ze koekjes van klei in haar oventje gedaan.
Wat een geweldige tip zeg, dank je wel! :heart:

Edit: besteld! :smiling_face_with_three_hearts:

27 likes

Zo leuk! Die gaat een gouden baktoekomst tegemoet :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

IMG_20210327_111822 IMG_20210327_111202

Mokkataart :heart_eyes: Ik heb verschillende recepten gecombineerd en wat dingen gefreestyled, maar het resultaat mag er zijn! Alleen zou ik de volgende keer nog iets meer siroop over de biscuitlagen doen (het leek nu al veel, maar het had echt nog wel een beetje meer gekund om het iets minder droog te maken).

Begon met een laagje chocolade, dan chocoladebiscuit, ganache, koffiemascarponeroom, vanillebiscuit, ganache, koffiemascarponeroom, vanillebiscuit en dan helemaal afgesmeerd met de room. De biscuitlagen heb ik allemaal met een koffie/amarettosiroop bedropen(?) maar dat had dus nog wel wat meer gekund

32 likes

Mijn KitchenAid wordt straks bezorgd :heart_eyes:

31 likes

Welke kleur heb je genomen?

Keizerrood

5 likes

Mijn moeder wil graag een nieuwe keukenweegschaal voor haar verjaardag. Een analoge, die er mooi uitziet zodat hij op het aanrecht kan blijven staan. Heeft iemand van jullie een tip?

1 like

Daar ga je super veel plezier van hebben! Ik heb zoveel meer tijd over tijdens het bakken door dat ding.

1 like

Ik ben al jaren blij met mijn weegschaal van dille&kamille. Die ik heb hebben ze nu niet meer, maar lijken er wel op! Zoekresultaten voor: ‘Weegschaal’

2 likes

Gisteravond voor het eerst meringue limoencurd taart gemaakt. Nog nooit een taart met meringue gemaakt heb ook geen gasbrander dus was verrast dat het ook onder de grill kon. Nu lekt de taart wel de hele tijd vocht, kan dit komen doordat de taart onder de grill heeft gestaan? Was nog steeds heel lekker, wel erg zoet had het toch minder zoet verwacht.

Heb het recept van Lisagoesvegan gebruikt

afbeelding

afbeelding

34 likes

Wauw zo mooi gelukt! Ik was van plan deze met Pasen te maken en was ook vrij sceptisch dat ie in de oven kon. Zo leuk om m hier tegen te komen :smiley:
Dat hij vocht lekt komt er misschien door dat je hem nog langer had moeten opkloppen? Maar zoveel verstand heb ik er niet van

3 likes

Op het opkloppen was echt heel goed gelukt, super stijf, mooie glans, met pieken. Dacht zelf misschien is er wat gesmolten door dat het even de oven in ging. Maar geen idee of dat klopt.

1 like

IMG-20210328-WA0004 ik had er zoveel zin in, dus net maar scones gemaakt als ontbijt

37 likes

image
image

🤫

image

23 likes

Hahha love it.

Ik ga volgende week een kleine paasbrunch houden met mijn ouders, ik maak:

  • croissants
  • cinnamon rolls
    -bagels
    -scones
    -en natuurlijk beleg, aardbeitjes etc

Mijn ouders maken mini saucijzenbroodjes. Wat zal ik er nog bij doen?

3 likes

Je hebt al best wat qua ‘brood’ dus weet niet of dit je wat lijkt, maar ik maak dit regelmatig van bladerdeeg en nutella. Super simpel!

20210328_114848

15 likes

Nieuw in dit topic, wat leuk om al jullie baksels te zien! Gebruikt iemand de recepten van preppy kitchen? Zo lekker, en lukken altijd! Had deze taarten gemaakt een tijdje geleden. Red velvet en Apple pie.

IMG_20210306_110452~2

26 likes

Ik heb al wat van hem gemaakt en inderdaad, het lukt altijd! Fijn ook dat hij grammen erbij zet ipv alleen cups.
De lemon bars staan ook nog op mijn lijstje. :heart_eyes:

Ja dat vind ik ook echt een voordeel! Heb een setje cups maar vind dat soms toch onhandig met boter enzo, dat weeg ik liever af. Wil zijn lemon meringue pie nog een keer maken maar heb geen brander haha.

1 like

Ik heb toevallig laatst bij Xenos zo een brander gekocht! Nog niet uitgeprobeerd dus hoop dat het wat is haha

2 likes