Baktopic #2

Ik wil wel een poging doen! Ga gelijk aan de slag met dit topic.

@Marquez en ik zijn al bezig geweest met een lijst en leveren deze komende zondag aan.

7 likes

Oh ik was al bezig, maar dan stop ik. Goed dat jullie al bezig zijn.

Heeft iemand dé tip voor zelfgemaakte cruesli? Ik heb al een paar recepten geprobeerd, ben nog niet helemaal tevreden. Recepten met appelmoes erdoor wil ik liever niet maken.

Misschien kun je zelf eiersalade maken? Of eiermuffins, blini’s met gerookte zalm en limoenmayonaise en met geitenkaascrème en balsamico sjalotten, een lekkere smoothie, vegan wortelzalm als beleg, een soepje, snackpaprika’s gevuld met sriracha roomkaas. En misschien iets van een trifle als dessert, of een blauwe bessen crumble.

2 likes

Dit deeg is overigens alleen genoeg voor de bodem. Ik maak meestal puddinggrummele vlaai dus daar heb je geen deksel voor nodig. Als je een rastervlaai wilt maken zou ik 1,5 keer het deeg maken :grin:

Heeft iemand al rabarber gespot? Wil het heel graag gebruiken voor Pasen, maar nog nergens tegengekomen :frowning:

1 like

Cruesli of granola?

Nee echte cruesli :slight_smile:

@FrauHelga @Marquez Jullie kunnen de openingspost nu bewerken!

1 like

Dank!
Ik ben nu nog alles aan het verzamelen in een Google Doc, in een poging het overzichtelijk te houden. :smiley: Als dat overzichtelijk genoeg is ga ik een poging wagen de openingspost te bewerken.

5 likes

@Saray deze is heerlijk:

Ik doe wel 1 eetlepel honing en 1 eetlepel olie minder anders vind ik hem niet knapperig genoeg.

Edit: wat is het verschil tussen cruesli en granola? Voor mij 1 pot nat!

2 likes

Oeh thanks! Ik ga vanavond testen!

2 likes

Ik zag dit bij Rutger: taartbakwedstrijd - HEMA

Gaat iemand mee doen? Ik wil misschien wel een poging wagen :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Leuk!! Ik ga er ook over nadenken :grin:

1 like

ik heb net weer een keer de kokos-boterkoek uit de Bakbijbel gemaakt
jemig zo simpel en zooooo lekker :biggrin: :biggrin:

3 likes

Ik zag hem ook al, heel leuk! Maar wat moeilijk zeg om een nieuwe originele taart te verzinnen.

1 like

Moet het echt nieuw zijn? De vorige twee winnaars waren ook niet mega origineel hoor. Een red velvet taart en een notenkaramelkoek.

Heb lang bij de Hema gewerkt en ik denk dat je de meeste kans maakt als je inhaakt op huidige trends, daar zijn ze enorm mee bezig. Red velvet was toen ook mega populair, daarna zijn ze dripcakes gaan doen, etc.

2 likes

Oké true, maar ik denk niet dat het dan iets voor mij is haha

1 like

Zou je wel een gel kleurstof mogen gebruiken? Omdat er staat dat je natuurlijke ingrediënten moet gebruiken :thinking: