Ja, dat klopt! weg
Heel tof! Die paastaartjes zijn ook echt heel mooi zeg
Ha ha ha, nou zo ver plan ik niet vooruit hoor.
Lol is dit weer een 1 apri.lwisseling of ben jij een hardcore planner
Edit; als ik Pasen typ blijft het Pasen
Ik ga voor creme brulee cheesecake als taart en bij het ontbijt poppyseed popovers (naast zelfgebakken wit en bruin brood)
Wat is een goed (makkelijk…) recept voor scones? Wik zie recepten met en zonder ei? Ik heb zelfrijzende bloem in huis. Moet ik dan nog bakpoeder toevoegen?
Iemand nog tips tegen mislukken?
Als het recept vraagt om bloem en bakpoeder kun je het vervangen door zelfrijzend bakmeel, je moet alleen even maar de verhouding kijken. Zelfrijzend bakmeel is 500 gram bloem met 15 gram bakpoeder.
@Panda Ik ben ergens uitgenodigd voor een brunch, dus ik neem in ieder geval cinnamon rolls mee, lekker en simpel! En voor het diner maak ik als dessert frambozen mousse taartjes met mirror glaze. Verder heb ik financiers met amarenakersen gebakken voor de verkoop!
Wat voor cinnamon rolls maak jij? Ik heb ze ooit helemaal zelf gemaakt, en dat schaar ik niet onder lekker en simpel, haha, en ik wil ze ook misschien gaan maken, dus ben benieuwd!
Haha nou ik wilde eigenlijk een keer kant en klaar deeg gebruiken van de supermarkt, maar dat ben ik vergeten te kopen, dus ik denk dat het deze gaan worden, daar heb ik alles voor in huis: The Best Cinnamon Rolls You'll Ever Eat | Ambitious Kitchen
Als je zoekt op ‘‘snelle cinnamon rolls’’ kom je wel van die makkelijke versies tegen. Dan komt het eigenlijk neer op het deeg uitrollen, insmeren met een mengsel van zachte boter/kaneel/suiker, oprollen, snijden en afbakken. Voor de frosting meng ik zachte boter met roomkaas, poedersuiker en vanille extract.
Dit klinkt allemaal heerlijk! Welk recept gebruik jij voor de scones? Ik heb er volgens mij eentje staan in het bakboek dat ik van Dille en Kamille heb maar geen idee of dat een succes is.
Dankjewel dan ga ik mij daar ook eens aan wagen! Veel plezier alvast met bakken.
Wat prachtig! Ik zag op insta bij recipetineats dat zij dat gespikkelde met een tandenborstel deed, doen jullie dat ook?
Verder leuk om hier mee te lezen en jullie mooie baksels voorbij te zien komen. Ik bak niet zoveel maar wil het wel meer gaan doen. Wil al heel lang eens zelf croissants maken, misschien dat dat het project van dit weekend wordt!
Dankje! Yes, we hadden wel de chocolade gemengd met wat cacaoboter, daar wordt het een stuk dunner van
Misschien kunnen jullie mij voorzien van een lekker cake of taart recept. A.s. zondag wordt het mijn eerste Pasen bij mijn schoonmoeder en ik wil iets lekkers meenemen. Het moet wel iets uitdagender zijn dan een appeltaart, maar een laagjestaart is ook wel overdreven. Heeft iemand een receptje waarmee ik indruk op haar kan maken?
Thanks! Nee helaas, ik woon in het buitenland.
Ik wil zo deze cake bakken. De kersen kunnen er denk ik nog bevroren op, toch? Of zou ik dat eerst moeten ontdooien?
Ben een beetje bang dat het te nat wordt.
Fruit uit de diepvries doe je er altijd bevroren op inderdaad, anders wordt het zompig.
Het wordt toch juist zompig als je ze bevroren er op doet? Dan gaat het vocht van het bevriezen juist in je bodem lopen, dan wordt het zompig. Ik zou het fruit eerst laten ontdooien.