Baktopic #2

Had ik ook, bij lidl alleen bij de kassa nog eea. Miss kruidvat?

Bij mijn weten niet, ik gebruik het altijd bevroren.
Ik heb diverse recepten van Uit Pauline’s Keuken, Rutger en Laura en die voegen het allemaal bevroren toe.

Zie ook:

1 like

Ik heb oprecht het idee dat het niet eens zozeer is uitverkocht maar overal gewoon al is weggehaald? Hopelijk kun je nog iets vinden!

Ik ga zo ook nog op jacht pfff, goede tip de Kruidvat! @Portugal

Cheesecake is af! Versierd met Italiaanse meringue en stukjes witte chocolade. Heb ze alleen nog niet uit de vorm gehaald want moet ze nog vervoeren.

Dit was de inspiratie 😅

56 likes

Ik heb zojuist m’n eerste slof van het recept van Rutger uit het basisbakboek uit de oven gehaald. Ik heb wel meer boter toe moeten voegen omdat deeg mega kruimelig was bij het uitrollen en m’n rand is niet echt omhoog gekomen :grimacing:

Poging 2 staat nu in de oven dus wie weet wordt deze beter maar meer die dit probleem hadden?

Ik heb het notentaartje van hier gemaakt voor morgen. Hij is goed gelukt denk ik, hij ruikt heel lekker in ieder geval!

Kan ik hem nu het beste afgedekt in de koelkast bewaren?

19 likes

Ik heb een lemon drizzle gemaakt uiteindelijk. Tenminste, hij staat nu in de oven en ik kan de bende nu gaan opruimen.

Pff ik ben de laatste tijd echt niet lekker bezig met recepten lezen. Nu heb ik weer te veel suiker in mijn cheesecake gedaan :sob: had het hele recept 3/4e gedaan maar bij de suiker gewoon de originele hoeveelheid aangehouden. Zo dom. Heb gelukkig de mix wel even geproefd en gelukkig was het nog steeds een beetje zurig dus ik hoop dat het in het geheel verwaarloosbaar is. In de bodem had ik expres al geen suiker gedaan, dus dat compenseert hopelijk ook weer

1 like

Je cheesecake is echt prachtig😍 Ziet er zo goed uit!

2 likes

Ik bewaar hem uit de koelkast en afgedekt. Op kamertemperatuur vind ik hem het lekkerst!

2 likes

Dankje, doe ik dat!

2 likes

Ik heb mijn eerste pastiera gemaakt! Het is mijn favoriete paaslekkernij, die ik normaal gesproken altijd eet bij vrienden van Neapolitaanse komaf. Door de pandemie zou dit mijn tweede jaar zonder zijn, dus heb ik besloten het zelf te proberen. Het is een lang proces, omdat je de vulling maakt door graan te koken, zowel het beslag als een deel van de vulling (ricotta en suiker) 24 uur moet laten rusten voor je ermee verder kunt, je de ricotta meermaals hoort te zeven, en omdat je de pastiera na uren in de koelkast bijna twee uur op een lage temperatuur bakt, maar niet zo ingewikkeld en voor mij ook wel leuk. Ik ben heel benieuwd naar de smaak, want rauw (hehe) beloofde alles heel goed en hij ruikt hemels! :blush:

74 likes

Een paastaart gemaakt. Niet de mooiste, maar was wel heel leuk om te doen. :honeybee:

73 likes

Ah zo schattig met die bijtjes! Een leuke vrolijke taart! :honeybee:

@anon28710462 hij ziet er verrukkelijk uit. Ik kende de pastiera nog niet, ik zal het eens opzoeken. Geniet ervan! Staat het recept toevallig ergens online?

1 like

Ik vind dit soort taarten echt het allerleukst. Zit zoveel liefde in!

2 likes

Dankjewel! :blush: Ik heb dit recept gebruikt, als je er niet uit komt met Google translate mag je me natuurlijk altijd dm’en/kan ik hem voor je vertalen.

2 likes

Heel lief dankjewel, alleen al het zien van de Italiaanse taal met die foto (waar jouw foto niet voor onder doet! Die is nog mooier haha) laat mij nu al uitkijken naar het maken van een pastiera! :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Worstenbroodjes van Rutger Bakt, echt zo lekker :drooling_face:

Hoe zouden jullie dit bewaren voor morgen? Ze zijn nu een half uurtje uit de oven.

26 likes

Hahah, ik heb ook een slof gemaakt en ben vandaag pas op zoek gegaan naar paaseitjes hiervoor. Wilde die kleurrijke van m&m. Overal uitverkocht… :sob::sob: