Baktopic #2

De smaak is inderdaad het belangrijkste :grinning_face_with_smiling_eyes: maar qua looks zou ik ook zeker blij zijn als deze taart voor mijn neus zou staan :grin:.

Toevallig dat je dat zegt over het zelfrijzend bakmeel. Ik was het ei in eerste instantie vergeten waardoor ik die pas aan het einde heb toegevoegd maar omdat het niet meer goed wilde mengen heb ik er ook extra zelfrijzend bakmeel bij gedaan. Inmiddels al 4 scones achter de kiezen met veel clotted cream en aardbeien compote haha.

1 like

Getipt door @itakepictures!

4 likes

Hier een aardbeienslof a la Rutger. Was top!

34 likes

Nice! Prima receptje he? Vind de luchtige structuur van de broodjes heerlijk. Ga ze morgen weer maken.

Welke frosting had je er bij, die uit het recept?

Ik ben echt aan het genieten van al jullie mooie foto’s! Wat een heerlijke baksels komen hier voorbij. Vrolijk Pasen iedereen!

4 likes

Ik zie zoveel mensen zeggen ‘niet helemaal netjes’ of ‘niet zo mooi’ maar ik vind al jullie baksels prachtig! Stuk voor stuk zien ze er heerlijk uit, en superleuk om te zien dat jullie zoveel gebakken hebben.

Omdat ik vooral veel tijd kwijt was aan koken en een verjaardag had, heb ik niets gebakken. Dus dat heb ik Dunkin’ Donuts laten doen. :sweat_smile: Paasdonuts in de liefste en leukste uitvoeringen (o.a. een bij en een kuiken) dus mijn dochter is sowieso gelukkig.

Nog iets, ik heb de openingspost bewerkt. Er staat nu een groot gedeelte van de meest gebakken recepten uit beide baktopics, per categorie.
Externe recepten heb ik gelinkt, recepten van hier heb ik onder een vinkje (samenvatting) gezet.
Het is natuurlijk mogelijk dat ik over sommige succesnummers heen heb gekeken en die er niet bij heb gezet. Je mag die dan gewoon toevoegen aan de openingspost, want elk lid kan de post bewerken.
Mocht dat niet lukken dan wil ik het ook wel doen. :smiley: Hopelijk is het nu nog makkelijker om favoriete recepten terug te vinden!

60 likes

Wat ziet het er mooi overzichtelijk uit, bedankt voor de moeite! :bouquet::grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik zag de donuts in het wjekw foto topic voorbijkomen dacht ik en ik snap helemaal dat je dochter gelukkig is, zo leuk zagen ze eruit!

Heb jij nog wat op de planning staan qua bakken de komende tijd of eerst maar eens bijkomen van de paasdrukte?

1 like

Wauw wat handig! En wat een werk heb je hierin gestoken zeg :hushed: Bedankt!

Ik had trouwens voor de brunch vanmiddag dit chocolade kersen plukbrood gemaakt, maar op de een of andere manier is het brood zelf heel taai geworden? Iemand enig idee hoe ik dit in de toekomst kan verhelpen? De smaak is wel echt heel lekker, maar de structuur is echt droog en taai.

1 like

Dank! En graag gedaan.

De komende week zit bakken er helaas niet in omdat ik een paar lange werkdagen heb, maar misschien de week er op. :smiley:

1 like

Ik poste gisteren over het notentaartje wat ik had gemaakt (maar niet geproefd toen nog), die was echt lekker!

Iemand poste laatst dat ze vorig jaar de broodjes met fruit/mascarpone/lemon Curd had gemaakt van Rutger bakt, kan de post niet terugvinden maar bedankt voor de tip! Ik heb ze ook gemaakt en ze waren echt lekker. Ik had de helft gemaakt omdat alleen m’n moeder maar kwam lunchen, tien broodjes leek me wat overdreven, maar dat vind ik nu wel jammer want nu is er maar één broodje over haha.
Ik heb ook nog kaneelbroodjes gemaakt van Laura’s bakery, die waren ook lekker.

26 likes

Ik ben nu zelf bladerdeeg aan hey maken voor croissants, vorige keer waren ze zo enorm lekker geworden :smiling_face_with_three_hearts: straks ook alvast 1 portie bagels maken.

3 likes

Ohja ik kwam net op insta Jenny Alvares tegen en die is blijkbaar populair, maar zijn die recepten goed?

1 like

Net de vulling gemaakt voor pastéis de nata, morgen bakken. Maak daarnaast ook nog scones en iets hartigs, maar dat moet ik nog even uitzoeken.

4 likes

Sowieso laat ze het brooddeeg helemaal niet rijzen? Of lees ik er over heen? Als ik dit recept zou maken dan zou ik sowieso eerst het deeg laten rijzen tot het verdubbeld is, platdrukken (lucht er uit drukken), even laten rusten (kwartiertje), en dan de bolletjes pas maken en alles in het bakblik doen. En ook dan niet direct bakken maar zeker een half uur laten rijzen. Brooddeeg heeft echt tijd nodig om zich goed te ontwikkelen en om een lekker brood te worden!

1 like

Nee klopt. Normaal brood laat ik ook altijd rijzen dus vond het ook al raar dat dit hierbij niet moest. Maar aangezien het in de oven alsnog megagroot werd dacht ik dat het wel oke was. Zag er ook “fluffy” uit. Maar bij het eten merkten we dat de bovenlaag net stuiterballen waren :sweat_smile:

Ik ga jouw tips in ieder geval de volgende keer gebruiken. Hopelijk maakt dat het verschil, want dit is echt zonde. Zeker omdat de smaak wel echt geniaal is

1 like

Crème brûlée cheesecake :tada: niet helemaal goed gelukt, maar wel erg lekker

32 likes

Ohh door dit topic mis ik het bakken best wel erg. Maar m’n huisje is zo klein en zo weinig spulletjes dat het echt een uitdaging is. Als de winkels weer open gaan wil ik misschien toch weer wat bak spullen gaan halen want ik krijg er weer helemaal zin in!

Alleen lastig als je alleen woont wat je dan weer met al die taart moet :sweat_smile:

2 likes

Ik heb gezocht op het recept van het notentaartje maar kom alleen fantastische reviews tegen over het taartje, niet de taart zelf :frowning: iemand het recept?

Thank uuu

1 like

Ik heb nu een paar recepten van haar gemaakt en zijn lekker! Maar als zij schrijft ´voor 8 stuks´ heb ik er altijd veeeeel meer, dus geen idee hoe dat werkt.