Welke vetstof gebruik je? Als je met roomboter bakt kun je eens proberen zonnebloemolie te gebruiken voor cake, dat vind ik ook altijd erg prettig werken!
Oh hij is echt heerlijk! Mn pa vroeg hoe ik aan deze ideeën kwam, dus heb jullie omgedoopt tot “bakvrienden”
Het is inderdaad roomboter.
Ik ben echt een amateur bakker, vind het wel heel leuk om te doen! Vorige week deze chocolade/karamel zeezout taart gemaakt voor m’n vriend zijn verjaardag. Iedereen vond ‘m lekker, gelukkig
Heeft iemand ervaring met een alcoholvrije trempeersiroop? Ik zoek eentje die goed samengaat met biscuit/cake, aardbeien en roomkaasvulling.
Limonadesiroop lijkt me niet zo lekker?
Zelf gebruik ik regelmatig gewoon een limonadesiroop. (Zelf fan van de citroen limonade van Karvan Cevitam) maar je zou ook een koffiesiroop (Monin heeft er wel veel, volgens mij wel bij AH te verkrijgen) kunnen gebruiken. Succes alvast!
Ja? Wil je vertellen wat je dan precies doet, hoeveel limonade gebruik je dan? dank je!
Ik vervang de limonade 1 op 1 met de trempeersiroop in het recept. De limonade schenk ik in een bakje om het zo makkelijker met een kwastje op mijn biscuit aan te brengen. Qua hoeveelheid durf ik geen exacte getallen te geven, gewoon overal met de kwast een dun laagje aanbrengen. Je kunt het eventueel ook in spuitflacon schenken. (Zie tips van Rutger Trempeersiroop – basisrecept - Rutger Bakt)
Als het je niet om de smaak gaat maar voor een minder droog biscuit, zou je ook melk kunnen gebruiken
Iemand nog tips voor het ultieme lemon bar recept? Was van plan deze lemon crumb cake te maken :
https://www.howsweeteats.com/2020/05/lemon-crumb-cake/
Maar recept is met cups en daar krijg ik error van in mn hoofd
Ik heb het recept omgezet naar metrisch, zie deze post!
Jij bent geweldig, thanks!
Heeft iemand een gouden tip voor bakken met havermout? Ik maak wel eens van die koekjes, maar die worden bij mij snel taai in de oven. Kan niet echt handige dingen op het internet vinden, dus misschien weet iemand hier een lifehack?
Je kan het verwerken in een crumble. Dit recept voor appel crumble was mijn oorspronkelijke inspiratie, maar ondertussen voeg ik het bijna standaard toe in crumble.
Deze Zweedse havermoutkoekjes blijven ook wel een paar dagen lekker!
Joh echt? Een beetje water, beetje suiker en dan melk?
Nee alleen melk! Zelf heb ik het (nog) niet geprobeerd maar ik ken iemand die taarten verkoopt en dit soms doet. Dan besprenkelt ze het na het bakken gewoon met wat melk waardoor de cake niet zo droog wordt. Dus als je het daarvoor wilt doen zou je het ook kunnen proberen!
Haar carrot cake is echt de lekkerste en volgens haar is melk het geheim haha
Ik heb een tijdje geleden ook havermoutkoekjes gemaakt en bij de eerste lading waren de koekjes iets te lang in de oven waardoor ze wat harder werden. Bij de 2e lading een kortere baktijd en er extra boter en lichte basterdsuiker gedaan voor zachtere koeken en dat hielp wel!
Krijg helemaal zin om deze te maken heb jij ook verse gist gebruikt? Heb alleen droge in huis.
Een simple syrup van water, suiker en vanille (of kaneel of anijs) gebruik ik. Evenveel water als suiker koken met een vanillestokje en daarna af laten koelen.
Hey dat klinkt ook eenvoudig. Dank je