Helaas geen foto, maar deze is echt heel lekker: Sinaasappel amandelcake met Cointreau siroop - Francesca Kookt
Doet me denken aan een taart die ik eens als toetje in Portugal heb gegeten, maar de restauranteigenaar sprak alleen Portugees (en ik niet) en kon me niet uitleggen wat voor taart het was. Nu eindelijk iets gevonden wat er echt heel erg op lijkt
Lijkt me heel bijzonder, zet ik op mijn ‘to do’ lijstje. Gek ook dat er geen vet in het recept zit. Wel een boel eieren, maar dat maakt het luchtig natuurlijk. En hele sinaasappels koken, wat een idee!
Ik heb laatst trouwens ook gebakken: een kanaal tulband met een speculooslaag eroverheen (ZO LEKKER) en een stomme simpele taart.
Ideetjes om een basic citroencake (met citroënsiroop erop) wat specialer te maken? Mijn vriend wil deze graag eten maar ik vind het zo maar wat saai. Alleen even geen inspiratie want ik heb al maanden niet gebakken.
En anders met fudge? Afgelopen week die kant en klare van de Jumbo of ah gehad en dat is zo lekker!
Misschien dat dit recept het wel nabootst
Haha, ‘een stomme simpele taart’, grapjas
Heeft iemand HET recept voor de lekkerste cinnabons? We hadden vandaag zo’n kaneelkrans met roomkaasdip van de Lidl maar die was het echt niet haha. Vandaar dat ik volgend weekend zelf aan de slag wil gaan
Het zijn een beetje cheat-cinnamonrolls, maar ik heb deze vandaag gemaakt en ze zijn echt hemels. Superzacht en fluffy (bij gebrek aan een goed Nederlands woord):
Nee ik meen het echt, was not amused. m’n creme was niet dik genoeg en ik kon hem niet zo mooi spuiten vond de vulling ook maar mweh.
Vorige week zijn er een aantal besproken, o.a. van Jenny Alvaras en Kickassbaker. En Laura’s Bakery heeft ook een uitgebreidere versie.
Bij mij zit het bananenbrood van Miljuschka weer in de oven. Geen healthy versie maar hij blijft lekker. Neem elke dag een plakje mee naar werk.
Ah, zonde! Vind hem er wel mooi uitzien, jammer dat de smaak tegenvalt.
Wat een goed idee Om bananenbrood te roosteren! Klinkt echt lekker.
Vandaag een aardbei- en karamelslof gemaakt! Officieel is de karamelslof met karamelslagroom, maar die ging volledig in de schift tijdens 't opkloppen Maar met gewone slagroom smaakt hij ook goed!
Ik denk dat blauwe bessen ook wel lekker zijn in een citroencake!
Misschien was het al opgevallen, maar er staat nu in de beginpost ook een lijstje met ‘favoriete boeken van’. Klik op de titel en je kan alle informatie over het boek vinden en eventueel het boek aanschaffen. Zelf nog tips en/of aanvullingen? Laat maar weten
Mijn moeder en ik hebben ons gisteren samen voor het eerst aan een van de moeilijkste Surinaamse cakes gewaagd, een eksi kuku. De bovenkant was iets te hard gegaan doordat iemand per ongeluk tegen de temperatuurknop was gaan staan en daardoor veel te donker. Qua smaak echt super goed gelukt, maar de structuur was nog wel veel te vast. Het hoort een luchtige cake te zijn. Ach ja, we waren allang blij en trots dat hij niet in elkaar gezakt was (ook wel fadong kuku volgens Surinamers), want dat gebeurt het vaakst hahaha.
De cake in de springvorm.
Een afgesneden stukje.
ziet er wel goed uit! De mijne is een keer heeeeel plat geworden. Heb je bloem ook lepel voor lepel toegevoegd? En de eieren en suiker heeel lang mixen!
Ja we hebben alles beetje bij beetje gedaan en echt alle tijd en liefde eraan besteed en alsnog was 'ie nog niet helemaal goed. Echt geen flauw idee wat er niet goed is gegaan! Mijn moeder heeft ook ooit een ingezakte gebakken, daarna uit frustratie nooit meer geprobeerd
Practice makes perfect geldt wel altijd met baksels.