Haha precies! Gotta love Surinaamse recepten trouwens, overal altijd maar ‘beetjes’ en ‘lepels’ toevoegen van iets. Maakt het des te makkelijker
One hour cinnamon rolls van kickass baker
Heb je misschien ook tips voor de bovenkant? Het ziet er echt heel mooi uit.
Ja tuurlijk! Witte chocolade au bain marie smelten. Dan in een boterhamzakje doen, klein puntje openknippen. Je maakt eerst horizontale strepen. Dan pak je een satéprikker en trek je verticale lijnen. Dan pak je een andere schone satéprikker en maak je nog een verticale lijn de andere kant op zeg maar. En dan krijg je zo’n mooi patroontje
Oh thnx! Nog een vraagje, laat jij de donkere chocolade dan ook eerst uitharden?
Die donkere chocolade had ik 5/10 minuutjes in de koelkast gedaan. Zodat de witte chocolade er niet meteen in wegsmelt maar ook niet dat het er echt ‘‘op’’ ligt. Gewoon keertje proberen! Wordt vast mooi en lekker
Roomkaasfrosting met slagroom op een cake kun je wel een dagje bewaren toch? Beetje bang dat ik s morgens een zompige cake uit de koelkast trek
Ik denk het wel, slag room zou ik juist koelen. Heb laatst red velvet met roomkaasfrosting gemaakt en die werd niet zompig. Frosting werd juist mooi stevig de koelkast (maar niet zo kneiterhard als botercreme zeg maar)
Had je dan die frosting met slagroom gemaakt ook of boter roomkaas poedersuiker oid?
Slagroom, poedersuiker, en roomkaas. En nog een beetje slagroomversteviger er doorheen gedaan.
Ja, dat zou je eventueel kunnen doen met een uitsteker. Maar je kan het deeg ook over de ringen leggen en dan erin drukken, zodat het goed aan sluit in de bodem van de ring en dan de randjes aan de bovenkant afsnijden. Je hebt daar niet per se uitstekers voor nodig (al zijn ze altijd handig om te hebben).
En als je het helemaal af wilt maken kun je daarna de schaal (na het bakken en afkoelen) nog vijlen met een rasp
Ik heb wel ervaring met de niet geperforeerde, het zijn fijne ringen en ze blijven na meermaals bakken gewoon mooi. Ik vind zelf mijn tartelettes strakker worden als ik een losse bodem uitsteek en een losse rand snijd die ik erin rol. Als ik een groter rondje uitsteek en die erin duw zijn de randjes vaak niet helemaal gelijk. Verder moet je met geperforeerde ringen wel opletten dat je de randjes niet te hard aanduwt, anders steekt het deeg door de gaatjes heen en krijg je de bakring er na het bakken lastig af.
Ik heb een filmpje op mijn pinterest pagina staan van hoe ik dat doe, dan snap je denk ik beter wat ik bedoel met dat randje oprollen haha.
Mocht je een steekring willen kopen kun je ook kijken naar zo’n setje met meerdere maten, die heb ik thuis ook liggen in zowel rond als vierkant. Dat vind ik zelf altijd wel makkelijk!
Zoiets bijvoorbeeld
met dat randje oprollen… zit je bodem dan wel mooi aan je zijkant vast gebakken zegmaar?
Ja! Ik druk hem dan nog wel een beetje aan elkaar langs de bodem, het is dan natuurlijk wel het zwakste punt van de tartelette, maar bij mij blijft hij wel altijd heel!
Ik zag deze net voorbij komen bij Rudolph, zagen er wel echt vet goed en lekker uit zeg!
Je mag die van mij wel overnemen? Stuur maar een DM als je wilt!
Heb een laagjestaart gemaakt met de cakes voor stapeltaarten van Rutger.
Biscuit mislukte hier een keer dus wilde even iets anders proberen wat minder snel fout zou gaan. Nou mega aanrader voor iedereen die zo’n taart wil maken!
Ik heb deze (Mini cheesecake met blauwe bessen - Leuke recepten) wel eens gemaakt met mijn heteluchtoven, gewoon volgens het recept en dat ging prima
Dat komt vast wel goed! Ik denk dat heel veel mensen altijd alleen maar de hete lucht stand gebruiken, dat is toch vaak “normaal”. Zoals je al zegt zal het bij kleintjes inderdaad wat makkelijker zijn, gewoon goed in de gaten houden. Wel super leuk dat je dit gaat doen