Zoooo deze ziet er lekker uit
Enorm veel zin in ons toetje vanavond
Heb op jullie advies het recept van Jenny gebruikt, zal het eindresultaat vanavond delen
Doorsnijden in de hoogte! Tenzij het een kleine diameter taart wordt, dan is uitsteken soms wel handig (doe ik zelf eigenlijk nooit)
Zo! Dus horizontaal gewoon, misschien omschrijf ik het moeilijker dan nodig hoor hahaha, kan ook prima met een broodmes.
Plaatje ziet er echt niet uit, maar de meest smeuïge fudgy brownieachtige ding ooit gebakken. Recept is van Rutger/Yvette: Chocolade mokka fudge van Yvette - Rutger Bakt
Ik was benieuwd en zocht hem op: €0.20 maar! Maar er staat ‘voor 1 kilo bloem’. Wat doe jij met de rest als je maar de helft gebruikt? Kun je dat bewaren?
Denk er wel aan bij verse gist dat je minder nodig heb dan bij gedroogde gist als je een recept volgt.
Na de laatste keer toeren (vouwen) leg je het bladerdeeg inderdaad zo opgevouwen in de koelkast/vriezer. Voor gebruik rol je het dan inderdaad weer uit, maar daarmee maak je het niet stuk hoor! Ik vond bladerdeeg maken verrassend makkelijk, het is vooral onhandig omdat dat terugkoelen steeds tijd kost, maar het deeg zelf maken was eigenlijk zo gedaan. Ik ben benieuwd of het mooi bij je lukt!
Nou dan is het zeker goed gelukt! Die volle smaak en dat krokante is ook zo lekker
Wauw deze zou ik zo ergens kopen als ze te koop waren geweest haha! Leuk papiertje zit er omheen.
Klinkt erg goed @Vic!
@anon95331300 hoe smaakten ze? Spijs is altijd lekker dus wie weet moet ik deze ook maar op mijn lijstje zetten .
Ik ga deze week een taart bakken voor de verjaardag van m’n nichtje, heb er echt veel zin in. Ik wil het recept voor stapeltaart van Rutger bakt gebruiken. Ik hoop dat het lukt, ik heb alleen een kleine heteluchtoven. Nu wil ik de taart afsmeren met botercreme en zat ik te zoeken naar een recept, welk recept gebruiken jullie? Ik heb ooit, lang geleden, eens botercreme gemaakt maar dat smaakte echt naar boter en was echt niet lekker.
Ik zit te twijfelen tussen het recept van Laura’s bakery en die van Rutger bakt. Iemand ervaring met deze recepten?
Die van Rutger is op basis van banketbakkersroom, klinkt lekker, heb alleen nog nooit banketbakkersroom gemaakt maar wil het opzich wel proberen. Tips zijn welkom!
Ik zou die van Rutger gebruiken. Banketbakkersroom is supersimpel om te maken. Laura gebruikt bloem, je loopt dan altijd het risico dat het meelderig blijft smaken, ik zou dat zelf nooit (ook niet gekookt) door een botercreme gebruiken.
Lekker, maar vind ze van de bakker beter haha
Nou, mijn chocolademousse is vanavond in de schift gelopen . Morgen poging 2, want ik heb niet genoeg slagroom meer in huis
Banketbakkersroom is niet moeilijk, het lijkt complexer dan het is. Maar zelf vind ik de Zwitserse botercreme nog iets makkelijker en ook wat lekkerder. Met banketbakkersroom durf ik nog wel eens wat brokken te hebben. Zwitserse kan misschien wat ingewikkelder lijken, maar eigenlijk lukt die (bij mij) altijd zonder problemen. Ik vind de Zwitserse ook lekkerder als je er bvb een confituursmaak aan wil toevoegen.
Sowieso zo zijn beiden veel lekkerder dan de klassieke ‘boter met suiker’.
Nailed it!!! Had een recept o.b.v. agar gevonden, maar ik dacht al: hmm, gaat wel een beetje veel agar in. Nou, toch maar eroverheen gegooid en wat een ellende
Maaaarrr, was ie nog wel lekker? Dan is alles gered, gewoon met je ogen dicht eten.