Geen idee. De mousse begon te smelten, dus ik heb hem in de koelkast staan. Review volgt nog
Wie gaat er oranjetompoucen maken volgende week?
Ik zit altijd een beetje met het glazuur. Poedersuiker en water (of sap) wordt nooit echt wat bij mij, vind het altijd lastig uit te smeren. Nu zie ik dat Robèrt voor het glazuur fondant gebruikt. Is dat een goed idee of houd ik het beter gewoon bij poedersuiker? Ik ga denk ik wel voor kleurstof dit jaar, want het wordt nooit mooi oranje bij mij. Benieuwd naar jullie tips!
De botercreme van Rutger obv banketbakkersroom is heeeeeel lekker. En banketbakkersroom is MEGA makkelijk!
Ik heb vandaag snicker doodles gemaakt. Leuk, makkelijk en my goodness wat lekkerrrrrrrrr
Jaaa, ik ga ze ook maken!
Glazuur fondant is zeker een goed idee. Dit recept ga ik gebruiken voor de glaze: Glaceerfondant zelf maken (basisrecept) - Gwenn's Bakery. Nog nooit zelf gemaakt, maar denk dat dit wel een goed recept is.
Ja jullie hebben gelijk, ik heb de banketbakkersroom al gemaakt en dat was inderdaad echt makkelijk en heel lekker! @MtMeru en @PrincessPeach nog bedankt voor de reacties.
Vandaag heb ik de stapeltaart cakes gebakken, de eerste was mislukt, ik denk dat het aan m’n oven ligt. Ik merk wel vaker dat dingen er langer in moeten dan voorgeschreven maar dit was wel extreem hoor. In het recept staat 25-35 min bakken, uiteindelijk heb ik ze 50 min gebakken. Die eerste laag werd dus maar niet gaar en uiteindelijk brak hij. Ik heb later nog weer nieuw beslag gemaakt voor die ene laag, de lagen zien er goed uit zo, maar weet niet of ze volledig gaar zijn van binnen. De kleur lijkt wel mooi fel (had roze kleurstof erdoor gedaan).
Morgenvroeg de botercreme maken, afsmeren en decoreren. Ben benieuwd of het een beetje lukt haha.
Ah thanks! Een specifiek soort fondant dus. Lijkt me leuk om te proberen, ben benieuwd of het lukt… Heb alleen geen glucose maar AH zou het moeten hebben zag ik.
Vorig jaar heb ik het gemaakt met poedersuiker en wortelsap! Niet zo mega mega oranje als je verwacht van kleurstof maar prima te doen vond ik.
Hetzelfde hier, ik ga ook even bij de AH kijken, anders maak ik het gewoon zonder
Morgen neem ik afscheid van mijn stageplek, dus heb vandaag in de keuken gestaan. Ik heb 1 gewone cake, 1 marmer cake, 1 witte chocolade brownie met blauwe bessen en 1 carrotcake. Daar moet ik nog even de roomkaas topping voor maken. Heb helaas alles al ingepakt
Ik ga ze morgen al maken en ik wilde inderdaad ook het recept van Gwenn’s Bakery gebruiken voor de glaceerfondant @Nori, maar toen zag ik dat het kant en klare glazuur van Dr. Oetker dezelfde ingrediënten bevat (suiker, glucose en water). Dus ik denk dat ik het gewoon even op de makkelijke manier ga doen. Mochten jullie het zelf gaan maken; glucose plakt echt super erg, dus probeer niet te knoeien haha.
Verder maak ik ze met Zwitserse room, want ik ben niet zo’n fan van banketbakkersroom. Dus dan wordt het net wat luchtiger/zachter.
Oja, dat is ook een goed idee om kant en klare glaceerfondant te kopen! Ik kon de glucose niet vinden bij de Albert Heijn, dus denk dat ik een poging waag zonder. (Op mijn werk gebruik ik het vaak, en in Zweden verkopen ze het gewoon in de supermarkt).
Ik was ook van plan om Zwitserse room te maken en daar gelatine aan toe te voegen net zoals dit recept. Behalve dat ik de banketbakkersroom wel zelf wil maken (niet met custardpoeder).
Het bladerdeeg heb ik trouwens wel al kant en klaar gekocht, geen zin om dat ook nog zelf te maken
Oh dat is wel handig! Ik koop het in Nederland altijd bij de Sligro, dat is tot nu toe ook de enige plek waar ik het in de winkel tegen ben gekomen. De banketbakkersroom staat as we speak af te koelen, ik heb weer eens echte vanille gebruikt en dat is gelijk zo veel lekkerder.
Ik ga de Zwitserse room proberen zonder gelatine, ik vind die stevige laag room vaak niet zo lekker in een tompouce, dus we gaan zien of dit werkt. Ik wil dan ook van die druppels spuiten zoals je wel eens ziet bij een millefeuille, ik ben benieuwd of het lukt.
Oehh, dat klinkt goed!
Nou de taart is af, hij was inderdaad niet helemaal goed gaar helaas. Jammer. Verder ben ik wel tevreden, hij was ook lekker! Je ziet het op de foto niet zo goed maar de botercreme is heel lichtroze. Recepten van Rutger gevolgd.
Ik heb deze gevonden bij Jumbo:
De vorige keren dat ik tompouce maakte gebruikte ik het recept van Cees Holtkamp voor banketbakkersroom, maar Zwitserse room klinkt ook goed! Nog nooit gemaakt maar lijkt niet moeilijk. Ik twijfel wel over de gelatine ook, ben er niet zo’n fan van.
Heb je het daar wel eens eerder mee gemaakt? Ik ken glucose bij bakken/koken alleen als die emmertjes met glucosestroop, maar het zou wel makkelijk zijn als je dit ook zou kunnen gebruiken! Zwitserse room is inderdaad super simpel en lekker luchtig, zeker het proberen waard.
Wat een beauty
Oh moet het glucosestroop zijn? Dan weet ik niet of het wat wordt
Appelkruimel cake van een recept van de Hummingbird Bakery
Ohhh en op een prachtig bordje van het Lissabon-servies van Hema. Zo jammer dat dat niet meer verkrijgbaar is.
Ik heb de afgelopen weken niks kunnen bakken omdat het zo druk was op mijn werk, en dan heb ik er 's avonds niet meer de rust voor in mijn hoofd. Ga ik dan toch bakken, dan maak ik fouten, dus dan maar even uitstellen.
Toen ik wel weer tijd had kregen we een gigantische (en overheerlijke) carrot cake dus toen heb ik het maar weer uitgesteld.
Nu heb ik er weer tijd voor, en op Instagram kwam er een mooi recept voorbij. Ik had laatst Le Gall boter gekocht bij AH en precies die boter wordt in dit recept gebruikt.
De boter is nu nog hard dus waarschijnlijk bak ik ze morgen of eventueel vanavond. Ik ben heel benieuwd of het wat is, want ik zoek nog een goed citroenkoekjesrecept.