Ik heb weer verder geëxperimenteerd.
Het deeg is nu zo’n 16 uur gekoeld en dat werkt een heel stuk beter. Nog steeds moet je snel werken want het blijft een redelijk plakkerig deeg, maar als je snel balletjes draait gaat het goed.
Qua grootte heb ik 28 gram per deegballetje aangehouden.
Ik heb er weer 4 afgebakken, nu zonder bakring, en de balletjes op de plaat iets platgedrukt. 8 minuten afgebakken omdat de randjes erg begonnen te kleuren. Ze voelden toen nog zacht aan maar ze garen na, na het bakken.
Het resultaat is wederom heerlijk. Lekkerder zelfs dan als je ze met een bakring bakt. Vergelijkbaar qua textuur met een Subway-koekje. Nog steeds knapperig aan de randjes, en zacht in het midden. Heerlijk.

De donkere randjes vind ik minder mooi, maar dat kan aan mijn oven liggen.
De volgende keer probeer ik een iets lagere temperatuur, en iets langer in de oven.
Hoewel het deeg enigszins irritant is, ben ik wel aangenaam verrast door het resultaat! Ik ga ze vaker maken.
Oh nog een tip met dit recept: er gaat veel poedersuiker in en dat stuift enorm. Het helpt als je een theedoek over je keukenmachine hangt, dan zitten de muren niet onder. 
Verder heb ik recent een tip geleerd van een Instagrammer om koekjes mooier van vorm te krijgen.
De truc is om direct na het bakken, een ronde koekjesuitsteker te pakken, die om het koekje te plaatsen en dan heel voorzichtig een draaiende beweging te maken. Ik vind het lastig om uit te leggen, maar in dit filmpje is te zien wat ik bedoel (tip 3). Het werkt alleen als het koekje nog heel heet is. Perfect rond worden ze dan niet, maar wel een stuk ronder. Ik vind koekjes dan een stuk mooier.