Baktopic #2

Nah sorry maar ik heb ook nog nooit een tompouce gebakken maar deze had ik toch ff drie keer extra geoefend. Deze mensen verdienen geld met hun platform en dan publiceer je dit? :sob: die eerste lijkt echt van een kleuter, kan je je profileren als iemand van de simpele en makkelijke recepten maar dit slaat toch alles

9 likes

haha, dit zou ik niet eens als beginner hier op dit forum durven posten, laat staan… :rofl:

1 like

Als dit inderdaad voor een profi kookblog is, dan zero fucks given en gewoon nul zin om dit nog eens opnieuw te proberen. Terwijl JUIST dat leuk is om te laten zien aan je volgers. De eerste keer mislukt het en dan doe je de 2e keer alles goed wat de eerste keer mis ging.

3 likes

Welke van Wilton heb je op het oog? Ik heb er een paar spuitmondjes van en die vind ik heel fijn.

1 like

Hahahaha wat? Die onderste vind ik nog wel een soort van charme ofzo hebben maar die bovenste is toch gewoon een grap

2 likes

afbeelding afbeelding

Makkelijkste broodje ooit

15 likes

Vet! Ook lekker?
Heb je droge gist gebruikt?

1 like

Ik wil graag Italian meringue maken en dat branden voor op mijn cakejes, maar heb geen gasbrander. Kan het ook met een lange aansteker? Haha

Wat mega lief!!! Dankjewel :heart:

@George Ik was hiervoor nooit zo een bakker dus had van die plastic spuitmondjes wat prima was voor af en toe eens iets bakken. Had voor deze cupcakes toevallig een setje van Wilton besteld en dat werkte heel fijn! Toen ik de botercreme in de spuitzak deed kwam de creme er wel eventjes aan de zijkanten uit maar dat lag denk ik meer aan mij :laughing: Toen ik eenmaal bezig was ging het gewoon goed! Volgens mij heb je ook een soort van opzet stukje om dit te voorkomen (en om tussendoor van spuitmondje te kunnen wisselen)

1 like

De set met 55 stuks (go big or go home haha)

https://www.bouwhuis.com/wilton-spuitmondjes-set-55-stuks

Zou jij misschien een spuitmondje voor me willen opmeten? Dan kan ik het vergelijken met die ik heb van Patisse.

Kan het ook niet onder de grill van je oven?

1 like

Hahahaha ik was te lui om plaatjes te zoeken maar dit was inderdaad precies mijn punt!!
Gewoon te gênant als dit je verdienmodel is :grimacing:

Ik zet CLF er nog even bij :wink:
afbeelding

3 likes

Hahaha wauw. Ik heb mijn favorieten erbij gepakt (2D en 1M), die zijn 2,2 cm.

Oef, ik heb het recept ook even gelezen, maar hoezo de melk 10 minuten verwarmen? Dat is gewoon al klaar als het bijna kookt.

Daarnaast staat er ook niks over het afdekken van de banketbakkerstoom. Anders krijg je er zo’n velletje op.

En ook zeer belangrijk is het opnieuw kloppen van de banketbakkersroom als het eenmaal is afgekoeld, zodat het een mooie en gladde crème wordt. En dan daarna moet je pas de geklopte slagroom erdoorheen doen.

Het zou ook een stuk mooier zijn als ze de tompoucen hadden gevuld met een spuitzak, als ze dan toch niet van plan waren om het mooi af te strijken.

Erg jammer want zulke details zijn juist heel belangrijk.

3 likes

Ik twijfelde wat ze bedoelen dus heb deeltje gewone deeltje droge gebruikt. Droge leek me beter gezien je niet echt kneed en deze dus beter kan mengen met het deeg.

1 like

Ja die van Miljushka heb ik vorig jaar toen als uitgangspunt gebruikt als recept. En ik dacht ook wel van wat zijn deze gek hoog ook. Zelf had ik dat ook helemaal niet zo erg, maar ze waren ook niet zo strak als die van Robert. Ik ben blij om te zien in elk geval dat het wel mogelijk is om ze zelf thuis strak te bakken zoals die van Nori.

2 likes

Jahoor, gewoon een plaat (of misschien iets anders) erop en het liefste snijden na het bakken.

Je kan tussendoor ook even spieken hoe donker het bladerdeeg wordt, want instorten kan het toch niet :grimacing:

Vulling

afbeelding

afbeelding

8 likes

Even onder de grill wordt vaak gesuggereerd.

Lang geleden dat ik hier heb gepost! Ik heb een no bake cheesecake gemaakt gister:

afbeelding

Met witte chocolade en gecondenseerde melk. Ik heb ook voor het eerst agar agar geprobeerd voor de onderste drie lagen (je ziet ook echt goed het verschil aan het doorlopen van de kleuren/strakheid). Ik wilde eigenlijk in alle lagen agar agar gebruiken maar het ging niet zo soepel, ik kreeg snel klontjes en ik weet dat je snel moet werken en het stolt als het afkoelt maar ik was het na drie lagen zat haha. Volgende keer weer oefenen.

43 likes

Nice! Ik heb zouets ook nog op mijn lijstje staan, zo tof met al die kleurtjes

1 like