Baktopic #2

Ik lees ook hele goede dingen over de kenwood kmix kmx750 (1000w 5Liter). Die kost 266 en nu met 40€ cashback maar 226.
Dat ie vooral ook voor brooddeeg goed is, en daar wil ik hem bijv ook voor want cakemix kan makkelijk met handmixertje maar bij brooddeeg lang kneden ging hij laatst heet worden en roken :sweat_smile:

Iemand hier ook een kenwood en goede ervaringen?

1 like

Yes! Ik heb er 1 sinds begin dit jaar. Gebruik hem vooral voor het maken van brooddeeg en dat gaat perfect. Degelijk, stevig en kan grote hoeveelheden aan. Ben er heel blij mee!

1 like

Hier nog iemand die superblij is met de Kitchenaid.
Is de korting via Kitchenaid zelf? Want die vragen sowieso hogere prijzen, mijne was los van kortingen via Coolblue 100 euro goedkoper (… minder duur) dan via hun eigen site. Dus als je via hun zelf 20% korting hebt valt het helaas best tegen en zou ik wachten op een aanbieding van Coolblue of een andere winkel.

1 like

Oh leuk! Ook precies dit model?
Ik zit er serieus over te denken… vooral met de cashback actie is het niet superduur… hmmm twijfels.

Ah fijn!
Ik denk dat het voor mij sowieso geen kitchenaid wordt omdat ik echt niet zoveel bak en ook heel weinig dingen zoals room en slagroom omdat ik lactose intolerant ben, dus vaak cakes, muffins, koek, brooddeeg. Dus dan vind ik de prijs van kitchenaid wel erg hoog omdat ik een handmixer voor beslag ook niet erg vind. Meer voor deeg wil ik zo’n standmixer, want dat trekt mn handmixer maar net. Maar ik postte de tip vooral voor de medebakkers hier die graag kitchenaid willen :blush:

3 likes

Net nougat gemaakt (als soort van generale repetitie voor de nougat die ik volgende week wil maken). Was een zieke plakboel en heb m’n vingers verbrand, maar het zag er op zich wel goed uit! Nu afwachten tot vrijdag of zaterdag om te zien of hij goed uithardt.

Oh leuk lijkt me dat! Was het lastig?

1 like

Vond het best tricky! Je moet vrij veel tegelijk doen en het is best precies (suikersiroop-mengsel tot 145 graden krijgen, vulling iets verwarmen, honing tot 130 graden brengen en eiwit kloppen moet allemaal vrijwel tegelijk, bijvoorbeeld). Kan nu ook nog niet zeggen of het is gelukt, omdat het kan zijn dat hij te zacht blijft, maar heb goede hoop! Met een beetje goed plannen is het opzich wel te doen hoor, recept paar keer goed lezen en wat filmpjes kijken helpt zeker! (ik neem nu dus aan dat het eindresultaat geslaagd is hahaha misschien zeg ik over een aantal dagen iets anders).

2 likes

Nice! Welk recept heb je gebruikt?

1 like

Van Rutger (maar hij heeft hem uit het boek van Hidde de Brabander). Heb alleen een andere vulling gebruikt (eentje die niet zo duur is haha), en dus wel een paar keer het filmpje van Hidde (die in het artikel gelinkt staat) gekeken.

1 like

Waar zie je dit dat het ook op accessoires geld? Wil namelijk de pasta machine voor op de staande mixer en met die korting is dat wel top!

Op Pepper in de comments postte iemand dat het kon
Met deze screenshot erbij

het gesprek

1 like

Niet zo’n mooie foto maar deze cake is best lekker geworden! Aardbeiencake met zure room.

19 likes

Pasta droger heb ik voor nog geen €5,- op AliExpress gekocht :joy::joy:

1 like

Ohhh kan je hier het recept van delen aub?

3 likes

Nee, bedacht me na het typen dat ik wel een ander model heb, een chefxl. Heb me er destijds in verdiept en twijfel was tussen deze en de Kmix. Reden dat ik voor de chef xl ben gegaan is omdat ik met name brood bak en ook graag grotere hoeveelheden deeg ermee wil kunnen maken.

Ik denk dat deze twee qua gebruik verder niet veel van elkaar verschillen. Mijne is 1200 watt en de kmix 1000 zie ik.

Ligt er vooral aan hoevaak je er brooddeeg mee wilt maken, maar als dat eens per week is denk ik dat je met de kmix een heel eind komt!

2 likes

Ohja de chefxl is wel een andere kwaliteit maar ja ik heb dat niet echt nodig.
Ik heb nog ff wat reviews gelezen en youtube filmpjes gechecked van de Kmix. De kitchenaid komt wel wat beter uit de vergelijking maar ja kost ook het dubbele he.
Ik heb de Kenwood Kmix dus besteld, had ook nog een vvv bon dus nog meer korting :+1:

6 likes

Voor de mensen die brooddeeg kneden in een KitchenAid, hebben jullie dan een heavy duty of “gewoon” een Artisan? Vind het zo’n mooi ding om te hebben, dus ik probeer een goede reden te bedenken :sweat_smile:

Leuk! Hopelijk heb je er veel plezier van:)!

2 likes