Baktopic #2

Pasta droger heb ik voor nog geen €5,- op AliExpress gekocht :joy::joy:

1 like

Ohhh kan je hier het recept van delen aub?

3 likes

Nee, bedacht me na het typen dat ik wel een ander model heb, een chefxl. Heb me er destijds in verdiept en twijfel was tussen deze en de Kmix. Reden dat ik voor de chef xl ben gegaan is omdat ik met name brood bak en ook graag grotere hoeveelheden deeg ermee wil kunnen maken.

Ik denk dat deze twee qua gebruik verder niet veel van elkaar verschillen. Mijne is 1200 watt en de kmix 1000 zie ik.

Ligt er vooral aan hoevaak je er brooddeeg mee wilt maken, maar als dat eens per week is denk ik dat je met de kmix een heel eind komt!

2 likes

Ohja de chefxl is wel een andere kwaliteit maar ja ik heb dat niet echt nodig.
Ik heb nog ff wat reviews gelezen en youtube filmpjes gechecked van de Kmix. De kitchenaid komt wel wat beter uit de vergelijking maar ja kost ook het dubbele he.
Ik heb de Kenwood Kmix dus besteld, had ook nog een vvv bon dus nog meer korting :+1:

6 likes

Voor de mensen die brooddeeg kneden in een KitchenAid, hebben jullie dan een heavy duty of “gewoon” een Artisan? Vind het zo’n mooi ding om te hebben, dus ik probeer een goede reden te bedenken :sweat_smile:

Leuk! Hopelijk heb je er veel plezier van:)!

2 likes

Denk dat ‘t wel moet lukken :blush:
Als ik alleen al zie hoe romig boter met suiker eruit komt te zien… dat lukt mij niet met mn handmixertje.

Ohja geinig artikel wat ik tegenkwam tijdens research doen. Mensen waren serieus boos om switch naar Kenwood bij GBBO :crazy_face:

2 likes

Ik mag van m’n vriend voor mijn verjaardag zo’n mixer uitzoeken, dus ben ook al hard aan het nadenken wat voor soort model ik graag wil. En welk merk: KitchenAid of Kenwood. Ik wilde het eerst niet vanwege ruimtegebrek, maar nu kan ik niet meer wachten :heart_eyes:. Berg hem anders wel op in m’n kledingkast. Hopelijk kan ik dan eindelijk soepel brooddeeg krijgen. Met de hand lukt me dit maar matig

1 like

Ik heb een artisan, bak meestal broden met 750g bloem en dat gaat prima!

1 like

Een artisan! Meestal laat ik het deeg 7 tot 10 minuten kneden in de KitchenAid en dan maak ik het af met de hand.

1 like

Artisan! Gaat best. Hij heeft het wel een beetje zwaar maar maakt uiteindelijk na flink ploeteren wel echt mooi deeg :clap:t3:

1 like

@Merel @George @the.rebel.club Dank! Dat was natuurlijk precies wat ik moest horen haha

Ik had al op een broodbakforum gelezen, maar daar bakken ze zoveel brood in een week dat de Artisan niet voldeed… Maar hij is zo mooi!

En @Eendagsvlieg ik heb Levine een mailtje gestuurd over de nieuwe workshops vanaf juli, I’ve been influenced!

1 like

Wij hebben hiervoor de heavy duty gekocht. Die heeft meer kracht en de kom doe je omhoog en omlaag ipv dat bovenste stuk en dat werkt wel heel fijn.
Maar deeg gaat dus echt heel goed. Absoluut geen geploeter.

Dankje voor je reactie. Dan ga ik me toch nog even in de verschillen verdiepen en bedenken wat ik er nu precies allemaal mee wil. Het is best een aardig prijsverschil!

Ik denk dat het er heel erg aan ligt waar je m voor gaat gebruiken. Ik maak het merendeel gebak en af en toe iets van brood, dus heb die echt sterke kracht niet vaak nodig. Als je main taak brooddeeg gaat worden zou ik t idd wel overwegen.

1 like

Oké sorry voor deze bak-spam maar ik heb vakantie en derhalve heel veel tijd en energie over haha!

Vandaag van wat restjes oatmeal cookies gemaakt! Zijn iets te ver uitgelopen (had geen geduld om het beslag even te koelen…) maar daardoor juist ook wel lekker crunchy!

24 likes

Volgende week is m’n zoontje jarig (2) en ik was weer opnieuw Chef’s Table aan het kijken op Netflix, specifiek de aflevering over Milk Bar / Momofuke. Dus nu ga ik haar Birthday Cake maken. Hopelijk lukt het, dan kan ik hier pronken met een mooie foto!

23 likes

Haha succes! Ben benieuwd. Dit soort dingen worden bij mij nog altijd niet zoals ik dan bedacht heb

Waaaarom deel je dit :sweat_smile: Ik wil dit en ik ben volgende week jarig dus vind het helemaal een goed idee om dit te kopen.

Ik zei altijd dat ik met de hand kneden leuk vind. Dat vind ik trouwens ook, maar nu ik een kind heb en weer wat regelmatiger bak vind ik het toch wel veel tijd kosten. Je ziet, deze link komt helemaal op het juiste moment. Zal eens vragen aan m’n vriend of hij nog hulp nodig heeft om een verjaardagscadeau te bedenken🙈

5 likes