Baktopic #2

Hij was wel lekker, maar de volgende keer ga ik denk ik toch een ander recept proberen.
Kan aan mij liggen hoor. Ben nogal kritisch op mijn eigen baksels :sweat_smile: De rest vond hem in ieder geval heel lekker!

1 like

Ja hier ook het weekend in het teken van kleine taartjes! Voor de eerste keer, en heb nog niet de juiste ringen in huis dus de bakjes zijn meer kuipjes geworden… maar ze zijn niet lelijk voor een eerste poging geloof ik :grinning_face_with_smiling_eyes:

Chocolade ganache met gember

43 likes

De redvelvet tulband van Rutger gemaakt. Niet zo mooi als op zijn foto’s maar goed gelukt. Hij was lekker zacht van binnen. Maar of dit nou echt de redvelvet smaak is, twijfel ik over.

31 likes

Mooi rood geworden!

1 like

Mijn cheesecakebites zagen er beter uit dan ze smaken. Niet dat ze vies waren ofzo, maar vind ze er vlak van smaak. Recept is van Laura’s Bakery. Ik gebruik normaal de bakmix van ohmyfoodness.nl en die is echt perfect, maar volgens mij wordt die niet meer verkocht? Kan 'm hier in ieder geval niet meer vinden.

32 likes

Wat een mooie baksels allemaal :heart_eyes: Ik bakte vannacht een rabarber-aardbei kruimeltaart, maar besefte na drie kwartier pas dat ik de oven op 225 had gezet in plaats van 175 :sweat_smile: Hij was dus een beetje donker, maar heb gehoord dat ie wel lekker was, dus kan niet wachten om hem vanavond te proeven!

Net ook nog vanillefudge gemaakt, heb meer dan een uur staan roeren omdat hij niet op temperatuur wilde komen, maar uiteindelijk is het volgens mij wel gelukt! Die staat nu uit te harden.

5 likes

Ik denk dat ik die van de week ook ga maken. Ziet er heerlijk uit.

Nou echt precies dat, zo fijn om je handen vrij te hebben!
Ik heb net de browniekoeken gemaakt, gewoon om de mixer even snel te testen. Ik voelde me echt net Rudolph van Veen toen de mixer stond te draaien en ik de ingrediënten toevoegde haha :sweat_smile:

Die koeken zijn echt wel heel machtig trouwens, pfoe. Heb er 2 op en zit bommetje vol!
M’n vriend was helemaal blij dat ze nog vloeibaar zijn van binnen en omschreef ze als liquid pleasure :joy:

3 likes

Haha dat is wat je wilt Parapluie van Veen :grin:. Ik sluit mij aan bij je vriend haha, heb ze laatst voor het eerst gemaakt. Snel klaar en erg lekker.

1 like

De bakmixen zijn er nog wel, maar ze hebben een nieuwe verpakking gekregen. OMF had daar een keer wat over gepost op Instagram, dit was tegen haar wil in, maar het bedrijf die ze produceert wilde het homemade duidelijker op de verpakking zetten.

Ja klopt dat bericht heb ik idd gezien, maar toch staan ze hier niet meer in de winkel :disappointed_relieved:

1 like

Oh stom! Ik heb ze hier laatst nog wel gespot bij de AH, geen XL, maar wel een hele grote winkel!

1 like

Lelijke Instagram foto maar had een vet lekkere gember boterkoek gemaakt (basis recept van Rutger, zelf stemgember en wat gembersiroop aan toegevoegd)

28 likes

Ik heb dit weekend chocolademuffins gemaakt

28 likes

Ja dit topic is echt mijn happy place. Inspirerend en gezellig. :heart:

19 likes

Wat ik vaak heb met haar recepten is dat ze allemaal hetzelfde lijken te smaken, omdat er zoveel suiker in gaat. Kan aan mij liggen hoor

2 likes

@tamara Ik wilde gisteren iets soortgelijks typen, maar heb het op het laatste moment verwijderd omdat ik bang was om onaardig te zijn. Maar ik herken dit zeker. Regelmatig heb ik recepten van haar gemaakt die wel oké / meh zijn, maar niet fenomenaal goed of zo. De appelcrumble van haar vind ik fantastisch, en sommige koekjes, maar het meeste is toch niet zo mijn smaak (terwijl Rutger wel vaak spot on is).
Om die reden heb ik van Laura ook geen bakboeken. Terwijl ik haar op social media heel sympathiek vind, ik volg haar graag. Ze heeft leuke ideeën, een jaloersmakende keuken en ze werkt hard, maar qua smaken heb ik met haar een minder goede klik.

3 likes

Grappig, ik heb dat vaker met Rutger. Iedere keer worden zijn recepten hier weer de hemel ingeprezen, maar als ik het probeer valt het resultaat altijd tegen. Wat dat betreft heb ik meer succes met de recepten van Laura, vooral haar basisrecepten zijn heel goed in mijn optiek (bijvoorbeeld haar biscuit).

Maar uiteindelijk is het een beetje een rommeltje wiens recepten ik vaak maak, ik heb gewoon een aantal favorieten en varieer uiteindelijk alsnog heel vaak met de ingrediënten/combinaties. Of ik google gewoon een gerecht en kies dan het hoogstbeoordeelde recept haha. Al moet ik zeggen dat SortedFood mijn favoriete account is voor inspiratie (ook veel avondeten) en Tanya Bakes blijft voor mij een geweldig (eenvoudig) boek met gewoon goede/lekkere recepten die niet te ingewikkeld of bijzonder zijn.

4 likes

@FrauHelga Oh ik ben blij om te lezen dat ik dus niet de enige ben die dat vindt! Heb bijv ooit die blondies gemaakt, waren super lekker, maar de boterkoeken vond ik precies smaken naar die blondies en ik weet niet, het had gewoon een hele zoete deegsmaak, maar verder totaal niet boeiend.

2 likes

@Tamara @Bakkes @Maestoso Een vriendin van mij bakt ook heel graag recepten van Laura en is er altijd tevreden over. Grappig hoe smaken kunnen verschillen.

5 likes