Dit zijn precies de soort ideeën waar ik op hoopte, dankjewel!
We gaan vanavond toch soep eten, dus een zelfgemaakt stokbrood erbij is perfect <3
Voor Moederdag een zomerse tiramisu gemaakt met witte chocolade en aardbeien en frambozen. De lange vingers zijn gedoopt in sinaasappelsap en er zit geen rauw ei in, dus zwangerproof.
Recept is van Rutger, heb zelf nog aardbeien toegevoegd. Straks proeven!
Dit is het recept:
Wow die ziet er echt mooi uit zeg!
Ik heb vandaag de Kenwood mixer ontvangen, ben echt als een kind zo blij. Heb alleen bijna geen boter meer in huis, ga denk ik vanavond nog even naar de supermarkt zodat ik nog wat kan bakken vandaag😬
Heel mooi! Ben benieuwd hoe die smaakt. Ik wil namelijk de red velvet cupcakes van Rutger deze week bakken
Ik heb het Kleine Taartjes-boek gekocht en dit is de eerste poging, erg lekker! Nog wel even gedoe met dat fonceren, maar ik denk dat dat met oefening wel beter wordt.
Ze zien er super leuk uit @Merel!
Ik ben ook weer lekker aan het bakken geweest, ik had een paar witte chocolade cheesecakes verkocht voor moederdag, dus van de restjes heb ik mini cheesecake bites gemaakt.
Het ziet er heel lekker uit . Leuk dat je het volgend weekend kunt maken met de Kenwood. Ik las dat je die krijgt van je vriend voor je verjaardag, wat een topcadeau
. Ik heb vorig jaar een KitchenAid gekregen van mijn vriend voor mijn verjaardag en ik ben er nog steeds zo blij mee. Heerlijk om je handen vrij te hebben tijdens het mixen en makkelijk dingen te kunnen toevoegen. Verjaardag + bak&eetweekend klinkt als een uitstekend plan. Veel plezier alvast!
Edit: ik lees nu dat hij er is
Hij was wel lekker, maar de volgende keer ga ik denk ik toch een ander recept proberen.
Kan aan mij liggen hoor. Ben nogal kritisch op mijn eigen baksels De rest vond hem in ieder geval heel lekker!
Ja hier ook het weekend in het teken van kleine taartjes! Voor de eerste keer, en heb nog niet de juiste ringen in huis dus de bakjes zijn meer kuipjes geworden… maar ze zijn niet lelijk voor een eerste poging geloof ik
Chocolade ganache met gember
De redvelvet tulband van Rutger gemaakt. Niet zo mooi als op zijn foto’s maar goed gelukt. Hij was lekker zacht van binnen. Maar of dit nou echt de redvelvet smaak is, twijfel ik over.
Mooi rood geworden!
Mijn cheesecakebites zagen er beter uit dan ze smaken. Niet dat ze vies waren ofzo, maar vind ze er vlak van smaak. Recept is van Laura’s Bakery. Ik gebruik normaal de bakmix van ohmyfoodness.nl en die is echt perfect, maar volgens mij wordt die niet meer verkocht? Kan 'm hier in ieder geval niet meer vinden.
Wat een mooie baksels allemaal Ik bakte vannacht een rabarber-aardbei kruimeltaart, maar besefte na drie kwartier pas dat ik de oven op 225 had gezet in plaats van 175
Hij was dus een beetje donker, maar heb gehoord dat ie wel lekker was, dus kan niet wachten om hem vanavond te proeven!
Net ook nog vanillefudge gemaakt, heb meer dan een uur staan roeren omdat hij niet op temperatuur wilde komen, maar uiteindelijk is het volgens mij wel gelukt! Die staat nu uit te harden.
Heerlijk! Welk recept heb je gebruikt?
Ik denk dat ik die van de week ook ga maken. Ziet er heerlijk uit.
Nou echt precies dat, zo fijn om je handen vrij te hebben!
Ik heb net de browniekoeken gemaakt, gewoon om de mixer even snel te testen. Ik voelde me echt net Rudolph van Veen toen de mixer stond te draaien en ik de ingrediënten toevoegde haha
Die koeken zijn echt wel heel machtig trouwens, pfoe. Heb er 2 op en zit bommetje vol!
M’n vriend was helemaal blij dat ze nog vloeibaar zijn van binnen en omschreef ze als liquid pleasure
Haha dat is wat je wilt Parapluie van Veen . Ik sluit mij aan bij je vriend haha, heb ze laatst voor het eerst gemaakt. Snel klaar en erg lekker.
De bakmixen zijn er nog wel, maar ze hebben een nieuwe verpakking gekregen. OMF had daar een keer wat over gepost op Instagram, dit was tegen haar wil in, maar het bedrijf die ze produceert wilde het homemade duidelijker op de verpakking zetten.
Ja klopt dat bericht heb ik idd gezien, maar toch staan ze hier niet meer in de winkel