Oh stom! Ik heb ze hier laatst nog wel gespot bij de AH, geen XL, maar wel een hele grote winkel!
Lelijke Instagram foto maar had een vet lekkere gember boterkoek gemaakt (basis recept van Rutger, zelf stemgember en wat gembersiroop aan toegevoegd)
Ja dit topic is echt mijn happy place. Inspirerend en gezellig.
Ziet er wel super goed uit! Ik had hem een paar maanden geleden geprobeerd maar die bleef plat en compact. Toen had ik er geen zin meer in maar als ik dit zo zie wil ik toch nog eens een poging wagen.
Wat ik vaak heb met haar recepten is dat ze allemaal hetzelfde lijken te smaken, omdat er zoveel suiker in gaat. Kan aan mij liggen hoor
@tamara Ik wilde gisteren iets soortgelijks typen, maar heb het op het laatste moment verwijderd omdat ik bang was om onaardig te zijn. Maar ik herken dit zeker. Regelmatig heb ik recepten van haar gemaakt die wel oké / meh zijn, maar niet fenomenaal goed of zo. De appelcrumble van haar vind ik fantastisch, en sommige koekjes, maar het meeste is toch niet zo mijn smaak (terwijl Rutger wel vaak spot on is).
Om die reden heb ik van Laura ook geen bakboeken. Terwijl ik haar op social media heel sympathiek vind, ik volg haar graag. Ze heeft leuke ideeën, een jaloersmakende keuken en ze werkt hard, maar qua smaken heb ik met haar een minder goede klik.
Grappig, ik heb dat vaker met Rutger. Iedere keer worden zijn recepten hier weer de hemel ingeprezen, maar als ik het probeer valt het resultaat altijd tegen. Wat dat betreft heb ik meer succes met de recepten van Laura, vooral haar basisrecepten zijn heel goed in mijn optiek (bijvoorbeeld haar biscuit).
Maar uiteindelijk is het een beetje een rommeltje wiens recepten ik vaak maak, ik heb gewoon een aantal favorieten en varieer uiteindelijk alsnog heel vaak met de ingrediënten/combinaties. Of ik google gewoon een gerecht en kies dan het hoogstbeoordeelde recept haha. Al moet ik zeggen dat SortedFood mijn favoriete account is voor inspiratie (ook veel avondeten) en Tanya Bakes blijft voor mij een geweldig (eenvoudig) boek met gewoon goede/lekkere recepten die niet te ingewikkeld of bijzonder zijn.
@FrauHelga Oh ik ben blij om te lezen dat ik dus niet de enige ben die dat vindt! Heb bijv ooit die blondies gemaakt, waren super lekker, maar de boterkoeken vond ik precies smaken naar die blondies en ik weet niet, het had gewoon een hele zoete deegsmaak, maar verder totaal niet boeiend.
@Tamara @Bakkes @Maestoso Een vriendin van mij bakt ook heel graag recepten van Laura en is er altijd tevreden over. Grappig hoe smaken kunnen verschillen.
@Evert Oh goed om te horen! Heb zelf ook een keer eerder een recept van haar gemaakt en dat vond ik ook “meh”, dus denk dat ik haar recepten dan maar beter kan overslaan in 't vervolg.
Bestaat er een cakerecept dat een beetje tussen biscuit en normale cake in zit? Ik wil een stapeltaart maken met een kwarkvulling, waardoor ik denk dat normale pound cake te zwaar is en biscuit misschien te droog. Ik zoek iets ertussenin. Het beste waar ik nu mee kom is een biscuit maken en dat goed doordrenken met een siroop om het lekker te houden (denk dat het icm de frisse kwark ook wel moet gaan), maar misschien heeft iemand hier een beter idee
Die van rutger?
Oeh dit ziet er wel oké uit ja, al gaat er wel veel suiker in. Heb je zelf ervaring met dit recept? Kan het ook wat minder qua suiker of valt de hoeveelheid wel mee?
Deze blog staat vol met cakes! Heb regelmatig recepten van haar gebruikt, heb ook echt zin om die worteltaart weer eens te maken, want die vind ik echt de beste ooit
Ik heb precies het recept gevolgd en vond ze erg lekker! Ook fijn om in te vriezen. Ik weet niet of je de suiker hoeveelheid kan verminderen, durf dat zelf nooit aan haha, een recept aanpassen.
Ik heb Nigella’s devil’s food cake gebakken, maar volgens mij heeft hij wel 5 tot 10 minuten te lang in de oven gestaan. Volgende keer vaker tussentijds testen
Op de bank heb ik het beste daglicht
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest om croissants te bakken, maar ze zijn helemaal mislukt. Het komt denk ik door de boter (iemand anders deed boodschappen en had ‘extra zachte’ boter gehaald…). Welke boter gebruiken jullie voor croissants? Heeft iemand ook wel eens de flora plant based gebruikt?
Flora boter vind ik heel fijn bakken, goede vervanger voor echte boter.
Hij ziet er heerlijk en mooi uit!
Misschien een stomme vraag, maar ik zie dat je muscovado suiker nodig hebt in dit recept. Kan je daarvoor gewoon bruine suiker bij de supermarkt meenemen of moet je dit bij een speciaal winkel bestellen?